Geplaatst: 11 juni 20241 j In een paar hangbakken heb ik ostara's geloof ik, soortnaam is niet zo belangrijk voor mij. Het zijn doordragers, tweede jaar. Ik heb er koemestkorrels bij gedaan en geef water met vloeibare mest. Zo nu en dan een paar mooie, rijpe aardbeien plukken, zonder vraat, mooi glimmend, goed smakend, gewoon voor de aardigheid, heerlijk.
Geplaatst: 11 juni 20241 j Nadat het afgelopen week wat droger is geweest. Mijn aardbeien minder last hadden van extreme botrytis en ze daarom langer konden rijpen. Smaakten ze weer als vanouds geweldig.
Geplaatst: 11 juni 20241 j Hier ook eindelijk weer veel aardbeien variteiten kunnen proeven ik wachte speciaal tot veel tegelijk rijp was om zo een beter idee te krijgen welke variteit ik nu het lekkerst vindt. Vandaag had ik Lambada, Elianny en Kimberley als vroege soorten waarvan ik Lambada en Kimberley wel de beste vind dus Elianny zal eruit gaan. Mid soorten had ik Vima Zanta en Symphony, Vima Zanta was wel lekker Symphony wel mooi kwa vorm maar voor mij te zuur deze zal er ook uit gaan. Dan had ik nog Vima Xima, Tenira, Sonsation, Limalexia, Cherry Berry en FMS. Allemaal eigenlijk hele goeie soorten waarvan Cherry Berry en FMS kwa productie heel laag zitten maar wel heerlijk smaken. Limalexia en Sonsation blijven hoe dan ook dat zijn toch wel mijn nummer 1 en 2 nu ook weer met zoveel andere als competitie vandaag. Foto is van een limalexia dit zijn echt mega aardbeien als je trossen dunt en goed voed. 11 juni 20241 j aangepast door Kevins Moestuin
Geplaatst: 28 juni 20241 j Ik heb een aantal plantjes van Mieze Nova en Sengana Selektion van Hummel weten te bemachtigen. Deze kan ik helaas nog niet op de definitieve plaats uitplanten. Als ik ze in een pot wil opkweken om ze in het voorjaar uit te planten, hoe groot zou de pot moeten zijn?
Geplaatst: 28 juni 20241 j Ik heb vorig jaar een framberry gekregen. Die had een of andere schimmel, dus toen niet geproefd. Best wel een lekker aardbeitje. Inderdaad beetje framboosachtig qua groei en ook wel een zuurtje in de smaak. Heel dieprood, als een overrijpe cherryberry, maar dan zonder het zompige van laatstgenoemde. Leuk ding voor erbij. Hij mag blijven.
Geplaatst: 28 juni 20241 j Hier veel plukplezier van de Daroyal, Mara de Bois en Snow White. Elke dag een aantal voor tijdens het onkruid wieden, of voor de merelfamilie in de heg. Pa en ma merel hebben 3 jongen grootgebracht, geholpen met aardbeitjes en slaksateh.. middelste propje veren kwam een tiental seconden op de tuinstoelleuning kijken voordat hij/zij toch maar wegvloog. Afijn. Ze smaken lekker met wat zon er op, maar eentje vergeten is gelijk botrytis kweken.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.