Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ja thuis gekomen met auto en fietstas vol met planten voor in het voedselbosje. Het bosje zal nu wel vol raken, mooi hoor, dank allen voor de mooie en gewenste planten. Binnen gezet wat binnen moet blijven en nu lekker uitgeteld op de bank. 
@Goldfish je krijgt nog geld van mij, moeten we even per pb regelen hoe ik dat kan betalen. 
Arja idd de planten had ik aan BJ gegeven. 

• Like 1
  • Thanks 1

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Voor iedereen tegen wie ik het nog niet verteld heb, de planten heb ik vrijdag uit de grond gehaald en opgepot (zoethoutgras) of uit de tray opgepot (ananassalie, honingmeloensalie en bergbasilicum). Deze stonden de afgelopen 4 weken al buiten. Maar moeten nog wel in het nieuwe potje wennen, dus een beetje schaduw zullen ze wel waarderen (mwah, veel zon zal er de komende 2 weken eigenlijk niet zijn😂).

De mashua en yakon hadden in de kas overwinterd en stonden ook al 4 weken buiten. Deze staan dus al enkele maanden in de pot.

• Like 1
Geplaatst:

Mooie luxe plek. Vervelend is het wel, die rouwettertjes.  Had er geen last van tot ik denk 1,5 week voor de mtfd!  Toen zag ik de eerste. De vangplaten heb ik de hele zaaiperiode erbij gehad, welgeteld 1 beestje erop. Maar zag er wel af en toe een vliegen. Die woont bij jou nu! 😊😂

• Like 2
Geplaatst:

Dat is een veel luxer onderkomen dan de planten die ik had met beestjes. Maar dat waren luizen. De koude spuit erop gezet!

• Like 2

Geplaatst:

@cobro60 was volledig verliefd op de kaapse zonnedauw. Ik heb zelf niet zo veel met vleesetende plantjes. Tot ik vanmiddag online las dat ze rouwvarenmugjes eten. Opeens vind ik ze ook leuk! Er zaten er drie in de pot die we van de weggeeftafel mee hebben genomen, dus dat is mooi. Eentje voor boven (kweektafel), eentje voor beneden (veel kleine stekjes) en eentje voor in de foliekas waar ik van alles oppot. Is dat even gaaf. Dank aan de gulle gever! Het plantje in de huiskamer moeten we wel even beschermen. Wij hebben een langharige poes, ik zie al horrorscenes met vastgeplakte vacht en zo voor me. Beter van niet.

• Like 2

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Geplaatst:

Ik weet niet of het de jouwe was, maar op twee plantjes zaten kleine dingetjes, het leek op luis, en dat wilde ik niet in de plantenflat zetten. 

Geplaatst:

Ik had luis op een salie en het was gemeld door de gever dus die plant al gisteren tijdens de mtfd apart gezet. En op de andere salie zat iets dat leek op spint oid ik weet niet of  het nog leefde maar die heb ik ook even apart gehouden

Geplaatst:

Ik kreeg een Pepino plantje, waar ik erg blij mee ben.

Die kunnen overwinteren, mits op de juiste manier behandeld.

Nu heb ik het even opgezocht, maar dat moet dus tussen de vijf en zeven graden.

In mijn kas is het in de winter binnen net zo koud als buiten.

Zou het voldoende zijn als ik de plant bij vorst afdek?

Desnoods met een paar lagen?

Geplaatst:

De plant zal overleven bij +0c en ik verwacht dat een volwassen plant na lichte vorst nog kan uitlopen vanuit de wortel.  Maar bij de stek die je kreeg is dat natuurlijk een ander verhaal. 

Geplaatst:

Hij kan ook wel binnen in huis staan, als het zou vriezen, maar daar is het dan gewoon warm.

Zou dat wel goed zijn dan?

Geplaatst:
3 uren geleden, appelvrouw zei:

Op een zo fris en licht mogelijke plek? Mij is het niet gelukt.

Ik ga het gewoon proberen.

Misschien wel met een klein elektrisch kacheltje in de kas, zo vaan vriest het nu ook weer niet tegenwoordig.

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...