Geplaatst: 15 april15 Apr De meeste van mijn gekregen plantjes kan ik herleiden. Maar deze tomaat niet. Welke is het en wie was de gulle gever? * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 15 april15 Apr Ik heb zaailingen van lavas en salie gekregen. Wanneer zou ik die in de tuin kunnen zetten?
Geplaatst: 15 april15 Apr Die komen beiden nu al op in de tuinen dus zou moeten kunnen. Misschien even af harden voor de zon een paar dagen in een windvrij hoekje, als je dat hebt. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 15 april15 Apr Dank je. Ga ik doen. Eerst even de "zware onweersbuien" "harde" windstoten afwachten. Je weet maar nooit.
Geplaatst: 15 april15 Apr 39 minuten geleden, Rookie zei: Eerst even de "zware onweersbuien" "harde" windstoten afwachten. Wanneer zouden die moeten komen? Of is dat heel lokaal? Mijn buienradar geeft voor de komende weken windkracht 2 aan, niet echt ‘harde’ windstoten lijkt me. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 15 april15 Apr Eerst kwamen ze om vier uur, nu om zeven uur. Zal wel lokaal zijn, maar het noordoosten schijnt de volle laag te kraijgen. Maar dat hebben we al eens eerder gehoord...
Geplaatst: 15 april15 Apr 8 uren geleden, Tanja65 zei: De meeste van mijn gekregen plantjes kan ik herleiden. Maar deze tomaat niet. Welke is het en wie was de gulle gever? Dat was ondergetekende. Die vergeten was een British Breakfast mee te nemen. Dus dan moet dit (95% kans) die andere multiflora zijn: Redcentiflor
Geplaatst: 18 april18 Apr Op 15-4-2025 om 20:30, Goldfish zei: Dat was ondergetekende. Die vergeten was een British Breakfast mee te nemen. Er was her en der wel meer wat te gehaast ingepakt heb ik begrepen 🤔 (Had je mijn pb nog gezien trouwens) Oudholland Hebban olla vogala nestas hagunnan hinase hic anda thu, wat unbidan we nu?
Geplaatst: 20 april20 Apr @Oudholland Helaas was jij het tweede slachtoffer van mijn gebrek aan in pak vaardigheid. Ik verwacht de planten woensdag op de postpakket te gooien.
Geplaatst: 21 april21 Apr Auteur Dit is gewone andijvie toch? Ik vermoed dat we het hebben meegenomen van de weggeeftafel.
Geplaatst: 21 april21 Apr Waarom staan er nog steeds naamloze dingen op die weggeeftafel? Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 28 juni28 Jun Effe deze, speciaal voor Arja. Twee jaar terug had zij mooie zakjes mix zonnebloemenzaad. Dit jaar wat thuis gezet en op de tuin. Deze is in elk geval al prachtig! 😊🌻
Geplaatst: 28 juni28 Jun Auteur Wat mooi! Dank voor het delen. Extra leuk omdat ik er dit jaar zelf nauwelijks heb, terwijl ik ze normaal overal tussen zet.
Geplaatst: 6 juli6 Jul Van de weggeeftafel een ge-ente verrassingstomaat meegenomen in april. Van Vincent en mvr. Groen. Is op dit moment de grootste plant met de meeste tomaten. Tomaten zijn wel wat verschillend van model. Sommige peer vormig, andere wat ronder. Heel benieuwd of ze nog veel groter groeien, en naar de kleur en smaak. Ik houd jullie op de hoogte! 😊
Geplaatst: 6 juli6 Jul De vorm doet mij denken - als ik kijk naar alles wat gezaaid is - aan Black Pear! Wat is jouw plant gelukkig zeg, mijn eigen exemplaar loopt qua vruchtvorming flink achter. @Mevrouw Groen
Geplaatst: 6 juli6 Jul Sorry @jootje Ik had gemist dat het een ge-ent exemplaar is. Dan is het een cherry, normale of een vlees tomaat...... meer kon de leverancier niet vertellen op zijn website. Ook hier lig jij weer voor op mijn eigen exemplaren in de kas... Wat is jouw geheim? Knuffelen? Praten? Aaien?
Geplaatst: 7 juli7 Jul Oohh, geen sorry. Ik vind het allemaal even leuk! Ik doe helemaal niks met die tomaten behalve water geven, want ze staan in de kas. Ze krijgen soms wat tikken, misschien is dat het? 😊
Geplaatst: 7 juli7 Jul Aan de vorm te zien zou ik gokken op Corazon F1 , een vleestomaat van het liguria type. Die wordt vaak in tuincentra als geënte aangeboden. Vivavera | Superprof | Tomaat geënt c.d.boeuf CORAZON F1 Zelf zet ik die hier ook vaak maar dan zelf gezaaid en ge-ent, de vorm van de vrucht kan wat variëren, zie bv . https://www.fruitlent.nl/corazon/
Geplaatst: 11 juli11 Jul Van @Yuras kreeg ik een rol met een jute boomband-achtig-iets, van de Lidl. Dat is fijn spul! Lag dat in het voorjaar in de winkel Yuras? Dan ga ik het eens in de gaten houden volgend jaar. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: Maandag om 06:173 d @Jorieke123Ja, het was inderdaad in de winkel... Ik vind het ook heel goede spul 👍
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.