Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Ingeslapen prijsvragen en wedstrijden


Gwen

Aanbevolen berichten

Als iemand tijd en zin heeft om een leuke, orginele en uitdagende prijsvraag vraag te bedenken dan hebben we een prijsvraag (prijs zoek ik er wel bij) (idee aub via pm toezenden). Ik zie zelf pas in mijn vakantie kans om iets te bedenken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een foto-wedstrijd ?

 

Met openingspost met echt eenvoudige handleiding of verwijzing naar de handleiding, over hoe foto's te plaatsen ?

 

Foto-wedstrijd rond een afgebakend thema. Bv 'fruit' , Groente , vruchten , tuin , "Moestuin-vakantie" ?

Je zou kunnen denken aan een topic van de wedstrijd-regels-handleiding en daar ook een verwijzing naar het topic waar de foto's die mee willen dingen, geplaatst kunnen worden. Voor iedereen zichtbaar. Bv dat iedereen een maximaal aantal foto's mag plaatsen. In een bepaald tijdsbestek ( zeg 2 maanden 1 juli - 1 sept ). Kan iedereen aan de hand van de inzendingen ook besluiten een nog andere in te zenden. Iedereen bv maximaal 5 ?

 

Allemaal met nummering ( gewoon volgorde van plaatsing ) en dan daarnaast een topic waar alle foto's kunnen worden besproken en beoordeeld. ( babbel-topic voor de babbelaars onder ons ( en dat zijn er nogal wat )

Van te voren een jury samenstellen ? of niet. En iedereen laten stemmen ? whatever. Is te veel werk ? : wél leuk !!

 

grtz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fotowedstrijd is wel gaaf inderdaad, hoe meer foto's hoe beter, aan de andere kant vraag ik me af of je met een mindere camera niet meteen 1-0 achter staat. Ben je iemand die ook nog is vaker voor zijn hobby fotografeert en verstand heeft van allerlei fotografeer-technieken dan sta je al 2-0 achter als amateurfotgraafje met een mobiele telefoon. Je moet wel een hele goede jury hebben die door de kleurenpracht en close-ups van bijvoorbeeld een canon eos 400d kan zien en de waarde kan inschatten op originaliteit (dat zou dan een beoordeling zijn?) etc. Ik weet het ik maak het weer veel te ingewikkeld, het gaat maar om de lol en dat is zo'n fotowedstrijd zeker

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat laatste vooral. ( en het meer foto's plaatsen door een ieder )

 

Je kan , als je dat eerlijker lijkt ( hoewel ik het niet zo ingewikkeld zou willen maken , onderwerpkeuze en orginaliteit en aandacht zijn niet te maken met een hoog technische camera ) ook 2 verschillende 'klasse's' maken, net als bij de aubergine wedstrijd, 1 voor in de kas en 1 voor buitencultuur: 1 voor compact en mobiel , en 1 voor spiegelrefelex.

mjaa. hoeft van mij dus geeneens. De andere kwaliteiten prefaleren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan kan je toch verschillende categorieen doen? Een spiegelreflex- categorie, een mobiele telefoon- categorie en een webcam- categorie. Ik zal in de laatste vallen.

 

Ik vind het een tof idee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor de suggestie, een fotowedstrijd is zeker een leuk idee en ga ik meenemen als ik op zoek ga naar een prijsvraag-samenwerkingspartner. Zijn er verder nog leden met leuke / creatieve puzzel of andere prijsvraag ideeën?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een combinatie tussen een foto wedstrijd, erg leuk trouwens, en een puzzeltje...Raad je plaatje

 

Dus een enorme close-up van iets en dan raden wat het is?

Dus het 'iets' is niet echt herkenbaar op de foto...Niet geraden na twee dagen ofzo dan een kleine aanwijzing erbij...dus het is fruit, of het is een bladgroenten...nou ja zoiets dan.

 

Of een foto puzzel en dan steeds een nieuw stukje erbij tot het geraden is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rantje en appelvrouw: bedankt voor de input, dat zijn ook leuke (en orginele) ideeën. In mijn vakantie ga ik eens kijken welk idee (ik heb zelf ook nog een aantal ideeën op papier staan) ga uitwerken en welke prijs daar bij past.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de prijzen kan ik je ook wel helpen hoor...

Dacht zelf aan: vliegreis naar een warm land, luxe cruise naar de caribbean en als troostprijsje een weekendje weg

 

Maar een tegoedbon voor hobbyzaden is ook leuk en die heb je al voor weinig

Is het niet een idee om een prijzendoneerpotje te maken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dat zo? Ik klik hier nooit op reclame banners omdat ik er een hekel aan heb dat die reclames te pas en te onpas in mijn beeldscherm verschijnen. Ik heb nu dan ook een add-blocker geïnstalleerd dus ik denk dat ze nu langs me heen gaan. Heel handig zoiets en het wordt ergens niet meer geregistreerd (hopelijk) en niet meer (tegen mij) gebruikt.

Maar als dat geld oplevert, wat t bij mij dus niet doet, wil ik ook wel een bedragje in een potje stoppen voor de mods. Met zoveel leden als nu zal dat aardig kunnen oplopen.

Good things come in small packages

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later ...

En weer een schop omhoog!

 

Ik heb een Purple Bell paprika buiten geteeld en er zowaar een mooie paarse paprika af gehaald. Deze bleek vol te zitten met grote, rijpe zaden! We kunnen weer een teelwedstrijd organiseren, maar dan met de purple bell paprika voor zowel binnen als buiten. Ik stel 4-5 zaden per deelnemer beschikbaar, afhankelijk van het aantal aanmeldingen. En dan wie de grootste plant, paprika en aantal paprika's kweekt?

 

Gwen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later ...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...