Geplaatst: 27 augustus27 Aug @appelvrouw Als het goed is kleuren ze wat oranje gevlekt en dofMaar zo groen vind ik ze ook mooi. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 28 augustus28 Aug Mijn butternutje in de voortuin groeit nu snel, vergelijk met de foto van afgelopen zaterdag! We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 13 september13 Sep Op 12-8-2025 om 16:36, Martijn zei:De eerste Blaze F1 heb ik aan de weg gelegd voor de verkoop. Een mooi niet rankend ras.Deze ( @Anna3 ) en nog een stel anderen vandaag bij Martijn opgehaald! Een warme ontvangst kregen wij. Je kraampje staat er mooi bij Martijn, de eerste pompoen zit al in de pan! We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 13 september13 Sep Je houdt er zelf toch wel een aantal? Of verkoop je ze alleen maar? Het ziet er wel heel uitnodigend uit. Leuk gedaan! @appelvrouw 14 september14 Sep aangepast door Petrasmoestuin
Geplaatst: 14 september14 Sep Ik had mijn 4 zaadjes die ik nog had vandaag de baby pompoen aan mijn moeder gegeven. Afgelopen woensdag heb ik 1 van de pompoenen mee gekregen. de tomaat even weg denken. De baby pompoen is 16 cm in diameter.
Geplaatst: 14 september14 Sep Mijn mini pompoenen doen iets heel leuks. Ze geven een tweede oogst op de bestaande stengels. Dat heb ik nooit eerder gehad. Ik weet ook niet of de vruchten nog gaan afrijpen. Ze zijn heel klein.Het begon met klein nieuw blad, dat ging groeien waar het oude grote blad al was afgestorven in het hart. En nu dus ook kleine nieuwe pompoenen. Een stuk of vier nu.Weet nog steeds niet welke soort het is. Hij had al veel oogst gegeven, 10 pompoentjes die nu ongeveer oogstrijp zijn.Hier een oude en nieuwe naast elkaar.
Geplaatst: 14 september14 Sep De grootste Flat White Boer is na drie weken narijpen vandaag geslacht. De helft zit nu in twee ovenschotels, samen met wat andere groentes. De smaak is goed, hij gaat op de lijst voor volgend jaar.
Geplaatst: 14 september14 Sep Hoeveel gram woog hij Arja, want ik begreep dat ze best groot kunnen worden. Ik zie heel wat leuke pompoen voorbij komen op deze site om te proberen.
Geplaatst: 14 september14 Sep 3 uren geleden, Arja zei:De grootste Flat White Boer is na drie weken narijpen vandaag geslacht. Wil jij op de MTFD misschien een paar zaadjes voor me meenemen? * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 14 september14 Sep Ik heb er niet heel veel meer, maar twee zaden kan ik wel missen, die krijg je.
Geplaatst: 18 september18 Sep Ik ben behoorlijk tevreden met m'n pompoenoogst😊.Ik had twee planten Amoro en daar had ik in totaal 14 pompoenen van. Zou een niet rankende pompoen zijn, maar bij mij maakten ze dit keer allebei één langere rank die prima z'n weg kon vinden.De Harlequin gaf (net zoals vorig jaar) maar twee pompoentjes, maar ik twijfel of ik die wel op de juiste manier oogst🤔. Ik vraag me af of ik die misschien meer zoals een courgetteplant zou moeten behandelen...Afijn, Amoro komt volgend jaar sowieso weer terug😄.
Geplaatst: 18 september18 Sep 14 aan 1 plant? Hoe krijg je dat voor elkaar? Ik heb 8 planten en ik mag blij zijn als ik totaal 15 pompoenen heb. Volgend jaar zet ik er minder in de bakken. Misschien helpt dat.
Geplaatst: 18 september18 Sep @Petrasmoestuin twee planten :). Ik denk dat ik dit jaar gewoon geluk had.
Geplaatst: 18 september18 Sep Auteur Wat een mooie oogst @Amarinde , prachtige pompoenen! Mijn vijgenbladpompoenen hangen nog. Nog geen verkurking te zien. Ze hebben gelukkig ook nog wel even.
Geplaatst: 20 september20 Sep Ik heb mijn bestellijsten nagelopen op deze pompoen.We hebben er daar 5 van. Weet iemand hoe deze heet en nog belangrijker of deze lekker smaakt.Google lens komt op: POMPOENEN 'Plein de Naples' / 'Lunga di Napoli' (Cucurbita moschata)Van Vreeken. Geen pompoenen besteld die daar op lijkt.Er ligt een muismeloentje bij voor de maat.Alvast bedankt.Teven een foto van 90% van de oogst.
Geplaatst: 20 september20 Sep Nou, pompoensoep staat bij jullie de komende winter wel een paar keer op het menu, denk ik. Mooie oogst hoor! Qua welke die op de bovenste foto zou moeten zijn, heb ik geen idee. Ik zou zeggen, probeer er gewoon eentje. Vast niet vies. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 20 september20 Sep Wat een hoop pompoenen! Ik vraag mij af van hoeveel planten die afkomen? @MROE
Geplaatst: 21 september21 Sep 12 minuten geleden, MROE zei:45 plantenWat een hoop planten. Heb je zo'n grote tuin of verbouw je niet veel andere groente? Ga je alles invriezen of inmaken?
Geplaatst: 21 september21 Sep @MROE Inderdaad Lunga di Napoli. Ik had deze ooit staan, vond de smaak niet geweldig en heb er vooral pompoensap van gemaakt. Ze groeiden bij mij in twee kleuren. Sommige exemplaren waren reusachtig.
Geplaatst: 22 september22 Sep @Petrasmoestuin Wij, 2 gezinnen, hebben een tuin van 5,6 are. Afgelopen voorjaar 2,6 are over genomen.Daar komt hoofdzakelijk groot en klein fruit te staan.Teven mulch materiaal.We telen op ongeveer 2 are, verdeeld over 7 vlakken. 1 is pompoen.@fre3ke bedankt.
Geplaatst: 22 september22 Sep Het blijft zo gek dat je soms bij je gekochte zaden van je soort een andere pompoen hebt. Komt vaker voor dan je denkt. De Lungo de Napoli kweekten we wél in Frankrijk in de dorpstuin en wij vonden het een heerlijke vrucht. Het verschil met Freke zal misschien de grondsoort zijn of die ene graad warmer in de zomer. 4 maanden groei in de volle zon is toch wel een vereiste. 22 september22 Sep aangepast door appelvrouw We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.