Geplaatst: 18 juni 201213 j Je broek zakt er vanaf.. maar ondertussen zakt ook bijna je onderbroek er vanaf.. Wat een prutsers. O.a. weer een artikeltje op geenstijl:http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2012/06/een_garagebox_is_gewoon_een_soort_grote_brievenbus_.html#more Voor de schermen: Achter de schermen: Sommige bedrijven beginnen in een schuurtje.. PostNL eindigt in een schuurtje > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 18 juni 201213 j Heb al 2 keer mijn post terug gehad. Als er een afzender op de achterkant staat komt het gewoon weer terug op het adres van de afzender. Heb ditzelfs met een meterstandenkaartje gehad dat ik opgestuurd had. Volgens mij moet het gestuurd worden naar het adres op die kant van de envelopwaar ook de postzegels zitten, maar vertel dit PostNL maar eens.
Geplaatst: 18 juni 201213 j Auteur Had ik laatst ook, ondanks dat de afzender op de achterkant stond en het feit dat er duidelijk boven stond: AFZENDER: > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 18 juni 201213 j Als dat echt waar is, dan is dat ronduit schandalig En elk jaar steeds meer betalen voor de postzegels en pakketpost. Good things come in small packages
Geplaatst: 18 juni 201213 j Heb al 2 keer mijn post terug gehad. ...Dat heb ik bij ongeveer de helft van mijn verstuurde post gehad (pakjes en brieven) sinds december jl . OK, ik verstuur niet zoveel (dus een te kleine steekproef) maar toch irritant.Tegenwoordig zet ik geen afzender meer op de envelop. In de envelop doe ik dan wel een kaartje met de afzender. Mag officieel niet, maar wat moet ik anders? Van een heel andere orde, zo moet het volgens postnl. Bekijk het tweede voorbeeld en zoek zo nodig de betekenis van voorlaatst op. Weet iemand of je als particulier in NL ook gebruik kunt maken van een ander postbedrijf? Bvbd.
Geplaatst: 18 juni 201213 j Auteur RvO, voor pakketpost wel.. Enkele brieven.. geen idee. Hier is het nog niet heel vaak voor gekomen dat hij terug werd gestuurd naar de afzender ondanks dat ik vrij veel post verstuur. Marktplaaatss enzo.. Zal er denk vanaf hangen waar de envelop naar toe moest. Had vorig jaar steeds problemen met post tussen postcode 7000 en 7500 ofzo.. weet niet precies meer, maar was tenminste overduidelijk dat het gewoon daar continu mis ging bij postNL. > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 18 juni 201213 j Vrind van mij werd vanmorgen wakker gebeld voor pakketje... Maar hij had nix besteld én pakje bleek dus ook helemaal niet voor hem te zijn. Kindergames (oa Dora etc)... Op één of andere manier stond zijn adres wel op het pakket maar op het bestelformulier stond toch duidelijk een adres in Uden!!! En das niet in de buurt van Groningen...
Geplaatst: 18 juni 201213 j Tja Erny, dat ligt dan weer niet aan PostNL he? Ik heb helemaal geen problemen. Brieven die ik (zonder afzender, dat wel) op de post doe, zijn de volgende dag op de plaats van bestemming. Dikke, dunne, zware, en lichte enveloppen. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 18 juni 201213 j Oeps... haha je hebt gelijk... off topic... UPC... Weer een gevalletje van impuls niet kunnen beheersen hier...
Geplaatst: 19 juni 201213 j Vrind van mij werd vanmorgen wakker gebeld voor pakketje... Maar hij had nix besteld én pakje bleek dus ook helemaal niet voor hem te zijn. Kindergames (oa Dora etc)... Op één of andere manier stond zijn adres wel op het pakket maar op het bestelformulier stond toch duidelijk een adres in Uden!!! En das niet in de buurt van Groningen... Uden licht dichter bij Handel dan bij Groningen
Geplaatst: 20 juni 201213 j UUUUHHHHH, Sorry maar ik werk bij Post.Nl.nl.Ik heb jammer genoeg het geld hard , anders zou ik iets anders gaan doen.Het is begonnen als een zakcentje en is nu een nodige bijdrage geworden.Doordat mijn man halve dagen werkt, door ziekte. Leef je leven dag voor dag.
Geplaatst: 20 juni 201213 j Wat ik heel jammer vind van de post in Nederland..is dat het voor velen slechts een baan is...werken op de automatische piloot en denken niet na over wat er achter de brievenbus gebeurt.Vroeger had je een postbode die zijn wijk en pappenheimers kende...volgens mij is dat bij vele niet meer zo.Het hart is eruit...(niet bij iedereen natuurlijk) Een voorbeeldje...mijn vader overleed in Oktober 2010, uiteraard werden naast alle telefoontjes de gebruikelijke rouwkaarten verzonden.Vroeger hadden die prioriteit nummer een, wat er ook gebeurde de geadresseerde moest en zou die kaart krijgen.Mijn ouders woonden in een soort van appartementen gebouw, die de vorm van een U heeft, de korte kant en een lange kant, hebben dezelfde straatnaam..de andere lange kant heet anders, maar de nummering loopt wel door of het een straat betreft. Mijn moeder had voor de overbuurvrouw dus het foute adres, van de korte en een lange kant, op de envelope gezet..maar het nummer EN de naam klopte uiteraard wel.De kaart kwam dus gewoon keihard terug..adres bestaat niet stond erop...nou ik zal je wel vertellen dat dat bij mij hartstikke verkeerd viel..als het een "oude vertrouwde postbode" was geweest..had die geweten dat naam en nummer bij de overkant hoorde ondanks het verkeerde straatnaam en de envelope gewoon bezorgt. Voor mij was dit echt een staaltje desintresse ik zit hier alleen voor mijn paycheck instelling.
Geplaatst: 20 juni 201213 j Jawel. Ik snap je teleurstelling. Maar in die wereld leven we niet meer he ? En dat kan ook niet meer. Te duur, te veel regelgeving ( ook weer nodig om andere gevallen uit te sluiten ) whatever.Die wereld komt niet meer terug.
Geplaatst: 20 juni 201213 j Heb vorig jaar vooral veel ellende gehad. Een aangetekende envelop met waardepapieren gewoon in de bus aan de weg gegooid. Toen ik daar een klacht over indiende kwam de postbode de volgende dag aan de deur met de mededeling "ja, mijn baas zegt dat ik maar effe mijn excuses moet komen aanbieden, want ik wil mijn baan niet kwijt." Er staat bij ons vooraan het pad een rijtje brievenbussen beschut in een coniferenhaag. De postbode maakt er een sport van om niet zijn auto uit te hoeven en de auto (vaak met keiharde muziek) in de haag te parkeren. En ik heb al eens een rekening voor de buren uit diezelfde coniferen gevist. En de sociale contacten konden weer goed aangehaald worden want op een gegeven moment waren we allemaal onze post aan het uitwisselen omdat een deel van de post in de verkeerde bussen zat. En dat wekenlang. Dus nee, ik ben zeker niet tevreden. Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.
Geplaatst: 20 juni 201213 j Auteur UUUUHHHHH, Sorry maar ik werk bij Post.Nl.nl.Ik heb jammer genoeg het geld hard , anders zou ik iets anders gaan doen.Het is begonnen als een zakcentje en is nu een nodige bijdrage geworden.Doordat mijn man halve dagen werkt, door ziekte. De fout ligt uiteindelijk niet bij werknemers maar bij de leiding gevenden die te veel de focus leggen op cijfertjes, waardoor werknemers onder steeds meer druk komen te staan en slechter presteren.. Lijkt mij. Net zo'n beetje zoals Astrid ook wel zegt. Het is denk ik fout gegaan dat de overheid de markt openstelde voor nog meer bedrijven.. Ook valt er denk ik te betwijfelen of het privatiseren uiteindelijk giga slim was... Achja, PostNL doet als of iedereen een envelopje in een gleufje kan gooien.. Dat kan iedereen ook wel, maar uiteindelijk komt er denk ik ook wel nog meer bij kijken.. Ten slotte bedien je klanten, ookal zal dat niet zo voelen als je post rond brengt. > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 20 juni 201213 j ja, bij al die negatieve berichten toch nog een positief geluid. Had van 1 der forumleden een portie kefir aangeboden gekregen. Ik blij. pb gestuurd. MAAR deze dombo vergeet zijn postcode no goed op te geven. de letters ontbraken. Over het hoofd gezien met typen. Dus,, wachten op het pakje. Komt niet binnen 1 week, dan nagaan wat er fout is, en komt er achter dat het mijn eigen schuld was. De afzender suggereerde nog eenpaar dagen te wachten in de hoop dat er alsnog iets bezorgd zou worden. En,,, jawel hoor 1 1/2 week later,,, een doornatte,,, opengemaakte en met pleister dicht geplakte envelop met de excuses dat het zoekgeraakt was. Ja dat kan ik me wel indenken als je niet goed adresseerd. Dus,,, niet alles is foute boel bij de postdienst.
Geplaatst: 24 juni 201213 j Hier in Duitsland is het bij de Deutsche post niet anders.Ook met postnl (voormalig TNT gaat het niet goed, maar daar heb ik enkel ervaring met het al dan niet ontvangen van post).nlpost-is-weer-is-lekker-traag-t4308-10.htmlVerzenden doe ik enkel met Deutsche post.Een aangetekende brief naar Nederland, doet er zelfs met een priority sticker er op, 5 dagen over om in het internationaal postverdelings centrum Frankfurt am Main te komen.Dan nog een dag naar de grens. Naar mijn mening heeft het allemaal te maken met de privatisering van overheidsbedrijven.Men zegt wel dat private bedrijven beter presteren, maar dat gaat alleen op wanneer deze bedrijven hun winsten ( voor een groot deel) weer in het bedrijf terug storten.Echter zijn bijna alle geprivatiseerde bedrijven beursgenoteerd, en is de aandeelhouder belangrijker dan een medewerker of klant. Winsten worden weggesluisd naar de aandeelhouders, niet via het normale dividend, maar via eenmalige uitkeringen als douceurtje (bonusdividend).Zo'n eenmalige uitkering kan rustig meerdere jaren achtereen gegeven worden.De aandeelhouders krijgen dus extra dividend behalve de normale kapitaalaangroei door bijvoorbeeld dividend dat een bedrijf jaarlijks uitkeert aan de aandeelhouders, en de eventuele stijging van de beurskoers.Soms koopt zo'n bedrijf eigen aandelen in, waardoor de koers stijgt.Dit is ook een douceurtje voor de aandeelhouders, alleen indirect. Ik heb meerdere malen vernomen dat bedrijven personeel ontslaan, lonen bevriezen of zelfs korten, maar tegelijkertijd de aandeelhouders worden gefaciliteerd.En laten we de bestuurders niet vergeten, deze vergeten zich namelijk zelf ook niet. Kortom, veel geld lekt uit zo'n bedrijf.Laatst moesten een aantal bedrijven de hand bij de overheid ophouden, terwijl jaren de ene naar de andere bonus naar de bestuurders en aandeelhouders waren gegaan.Vroeger maakte een privaat bedrijf een potje voor slechte tijden aan.Bij staatsbedrijven ging het geld weer naar het ministerie van financiën.Tegenwoordig niet meer.Daardoor verschraalt de dienstbaarheid. Verder komt ook nog de aanbestedingen.De overheid wil zo weinig mogelijk belasting geld uitgeven.Bedrijven die voor zo'n aanbesteding in aanmerking willen komen gaan zeer scherp calculeren.De cijfers worden bewust positief uitgelegd.Wetende dat een ander bedrijf ze te goedkoop af kan zijn, gaan ze zo laag mogelijk zitten.Ik weet dit uit ervaring met het openbaar vervoer.Ik heb meerdere malen, mijn expertise moeten geven in zo'n OV tender team.Negatieve berekeningen en opmerkingen mijnerzijds werden van tafel geveegd, alleen de mooie gegevens waren van belang.Met zo'n opgesmukte tender ging men de aanbesteding in.Bijvoorbeeld werden het aantal passagiers schromelijk overschat, het aantal zwartrijders schromelijk onderschat.Een buschauffeur kreeg steeds minder tijd om zijn route te rijden. Ik ben met een auto zo'n busroute zelf wel eens gaan rijden, en zonder passagiers op te nemen,danwel uit te laten stappen kon ik het niet in de aangegeven tijd doen.Deze gegevens werden van tafel geveegd. Bij de volgende aanbesteding weet een concurrent voor welk bedrag de vorige het heeft gedaan, en na aanpassing gaat hij onder de prijs van de vorige zitten.Daarvoor moet er bezuinigd worden.Op onderhoud, materieel en personeel.Men begon de pauzes van buschauffeurs in te korten, daarna moesten de chauffeurs in hun eigen tijd de bus uit de garage halen en voorrijden .Dit ging ten koste van hun toch al korte pauze.Ervaren (lees dure) chauffeurs werden ontslagen, onervaren goedkopere chauffeurs aangenomen.Diensten van het openbaar vervoer werden gereden door besloten vervoers bedrijven.Deze chauffeurs hadden een slechter CAO en waren goedkoper.En zo kan ik door gaan.Het gevolg is, slechtere diensten en slechtere service. Ik geef een voorbeeld van Syntus, deze dochter maatschappij van de Nederlandse spoorwegen zat vreselijk in geld nood door verkeerde calculaties bij verschillende tenders.http://nos.nl/artikel/387176-syntus-gered-van-faillissement.html En zo gaat het ook met de postbedrijven.Van mij mag de ouderwetse ptt weer terug komen.Die ging desnoods met een bootje de Biesbosch in, om twee afgelegen huizen van post te voorzien.Tegenwoordig als de postbode een tweehonderd meter lange oprit op moet, gaan ze vaak zeggen, de brievenbus moet aan de straat staan anders geen post meer. Nee privatisering in deze vorm is verschraling, absoluut geen verbetering. Onze nieuwe habitat : https://youtu.be/BapOVa6jPgg Zittauer Gebirge ( Natur, Wandern, Entspannung, Ruhe )
Geplaatst: 26 juni 201213 j Auteur ja, bij al die negatieve berichten toch nog een positief geluid. Had van 1 der forumleden een portie kefir aangeboden gekregen. Ik blij. pb gestuurd. MAAR deze dombo vergeet zijn postcode no goed op te geven. de letters ontbraken. Over het hoofd gezien met typen. Dus,, wachten op het pakje. Komt niet binnen 1 week, dan nagaan wat er fout is, en komt er achter dat het mijn eigen schuld was. De afzender suggereerde nog eenpaar dagen te wachten in de hoop dat er alsnog iets bezorgd zou worden. En,,, jawel hoor 1 1/2 week later,,, een doornatte,,, opengemaakte en met pleister dicht geplakte envelop met de excuses dat het zoekgeraakt was. Ja dat kan ik me wel indenken als je niet goed adresseerd. Dus,,, niet alles is foute boel bij de postdienst. Ik pak juist altijd alles in als of het naar de andere kant van de wereld moet > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 2 juli 201213 j Auteur http://www.nrc.nl/nieuws/2012/07/02/opta-wil-betere-naleving-briefgeheim-postnl/ OPTA > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 8 juli 201213 j Thea en ik hadden laatst ook problemen met POSTnl, Thea had keurig stekjes in een envelop van de Sligro gestoken. Er stond GEEN adres van Sligro op.Aan de voorkant van de envelop keurig de postzegels met mijn adres, maar waar leveren ze de brief af... Op de een of andere manier bij Sligro...Na anderhalve week kwamen ze stekken dan bij mij aan. Envelop helemaal vol gekladderd dat het niet voor Sligro was etc. Stekjes helaas nogal zwart maar nog wel vochtig. De volgende dag kwam de nieuwe zending van Thea omdat het vertrouwen er al niet was dat het nog zou aankomen. Deze stekjes keurig gezond gelukkig!
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.