Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Peper met zwart op steel


elrike

Aanbevolen berichten

Ik heb geen idee wat dit nou weer is, ik heb 2 pepers, allebei in grote pot in de tuin.

1 van de 2 krijgt allemaal zwart op de steel van de plant, het is de steel zelf die verkleurd op verschillende plaatsen, is dit iets om me zorgen over te maken? wat is het en wat doe ik eraan?

De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedoel je een donkere verkleuring op de steel, bij de vertakkingen?

 

zoals hier bij mijn paprika?:

img051037881339351039.JPG

 

Wat dat is volgens mij gewoon een rasgebonden verschijnsel, hoort gewoon gewoon bij de plant.

Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja zo ziet het eruit, en een fotootje plaatsen heb ik een fototoestel voor nodig.

Die is nl weg dankzij een inbreker.

 

Alleen waarom krijgt de ene peper het dan wel en de andere niet?

De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

jawel. Die donkere plekken zijn wel normaal hoor. Denk dat ik 6 soorten pepers/paprika's heb gezaaid en heb staan nu, sommige zijn zo, anderen helemaal groen. Ik heb ook een peper hangen die die vlekken / strepen krijgt. Zal wel gewoon zijn ga ik vanuit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een paarsachtig verkleuring van de paprikaplant is normaal en grotendeels rasafhankelijk en deels door omstandigheden bijvoorbeeld felle zon of kou (blootstelling of moetie om voedingstoffen op te nemen). Niks om je zorgen over te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 10 maanden later ...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...