Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Rode biet bereiden?


citroen

Aanbevolen berichten

Citroen, rechts bovenin deze pagina vind je de zoekfunctie... Hier in 5 minuten 6 vragen stellen is natuurlijk wel makkelijk, maar waarschijnlijk zijn de meeste antwoorden gewoon al te vinden op deze site!

 

Edit sorry, zie dat het maar 3 vragen zijn (moeten wel eerlijk blijven hè ) Stel je anders ook even voor, want dat berichtje mis ik nog in je rijtje!

Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mag ik ?

 

De bieten een beetje schoonspoelen en het blad er af snijden, niet in de biet snijden, anders bloeden ze tijdens koken leeg.

 

als ze zacht zijn na cá drie kwartier (qua groote afhankelijk) kan je ze pellen, dus de schil eraf peuteren en het blad en wortelstronkje verwijderen.

 

Vervolgens raspen of in plakjes snijden.

 

Wij voegen er dan ook een beetje zout en azijn toe samen met een beetje kaneel en peper...

 

Ik zeg je alvast, het is een rotwerkje en de hele keuken zit eronder.... Maar de smaak vergoed veel!!

 

succes!

 

gr Anton

In een groen, groen, knollen, knollenland...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil ook even...

Jonge en vroeg in het jaar geoogste bietjes kunnen korter gekookt worden. Na 20 minuten zijn ze vaak wel gaar.

Stoven of in de oven in plakjes gaat ook prima. Stoven ook een minuut of 20. In de oven net als aardappelen, daar combineer ik ze dan ook vaak mee. Een minuut of 40, evt het laatste kwartier afdekken.

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 9 maanden later ...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...