Geplaatst: 10 juni 201411 j Práchtig die vlier Frans! Die staat vanaf nu op mn verlanglijstje! Rondje bloemen in moestuin en tuin bij het huisje: Delphiums van Bit... Tulpen een tijdje geleden... Klaver... Havikskruid... Smeerwortel... Uitje... Gele Lis... Eerste tomatenbloempjes... Bieslook... Japanse Wijnbesbloempje... Boterbloempje... Juffertje in het Groen... Ezelsoor... Kraailook... Allium... Geraniumpje... Guldenroede... Valeriaan...
Geplaatst: 10 juni 201411 j nou mevrouw heeft haar camera weer terug hoor! Maar daar zitten wel wat mooie plaatjes tussen. Fijn he als alles zo in bloei staat!
Geplaatst: 11 juni 201411 j waar jij guldenroede bij hebt staan, is dat geen puntwederik ??(sorry als ik het fout heb , maar het leek me zo )
Geplaatst: 11 juni 201411 j Erny!! Lijkt wel een sprookjeswereld wat/die jij fotografeert... prachtig meid! http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Geplaatst: 11 juni 201411 j Mooi al die fleurige foto's.Bij ons heeft de bloementuin zichzelf gezaaid en overal komen nu bloemen. Te mooi om de grote bedden te frezen en daar groente te zaaien of planten. Dus dit jaar mogen de bijen, hommels en vlinders zich uitleven. Volgend jaar komen daar dan de tuinbonen en pompoenen.
Geplaatst: 14 juni 201411 j Echt een mega- Salvia. 1 plantje. Bijna de helft van de scheuten een maand terug nog weggesnoeit ook.
Geplaatst: 14 juni 201411 j Mooie foto's allemaal! En Erny, zeker weten dat je guldenroede een guldenroede is? > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 15 juni 201411 j Nee wist het niet zeker... kwam gewoon in me op en hoopte dat ik het dan blijkbaar ooit goed onthouden had... dus niet...
Geplaatst: 17 juni 201411 j De Berkheya purperea ( die stekelplant vooraan de rand tussen de lavendel ) van vorig jaar overgehouden in pot in de koude kas. In voorjaar in de tuin gezet en nu bloeit hij weer en veel groter en vroeger ook.De lavendels bloeien deze week voor het eerst echt volop. Volgende week gaat de schaar er in, of de week er op.De Tulbaghia rechtsvoor op de foto staat op tafel. Die bloeit ook al ruim een maand en blijft maar bloemen maken ( eetbare allium-plant ) De Delphiniums raken uitgebloeid, maar deze lichtblauwe kwam wat later en rijker dan welke ook. Zonnebloemen op 17 juni ? ( daarachter de in bloei komende Dahlia's, ook al zo debiel vroeg.
Geplaatst: 17 juni 201411 j Die stekel plant stond bij mij in de winter gewoon buiten.De hoofdplant is weg maar de kleine ernaast doet het goed. Overnachten nabij het Lauwersmeer.
Geplaatst: 22 juni 201411 j Zelf voorgezaaid in de kas. En door de hele tuin verspreid hopelijk komt het volgend jaar vollop terug.Hier de eerste in bloei. https://www.deblijehoeve.nl/
Geplaatst: 22 juni 201411 j Pas maar goed op met die papavers, voor ge het weet staan er zooooo veel dat ge het onkruid gaat vinden.De zaaddozen op tijd aftrekken, voor ze open gaan, en ik de kliko ermee, niet op de composthoop want dan zaai je ze over de hele tuin.Spreek van ondervinding. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 22 juni 201411 j ook eventjes meedoen : Acanthus Mollis "Albiflorus" Nymphaea Alba ( waterlelie ) Lilium soort ( Lelie ) Hydrangea Macrophylla ( Hortensia ) : Lavandula Angustifolia "Schola" ( Lavendel met kip ) Helenium "Moerheim Beauty" ( zonnehoed ) inzoomen op "Lavatera "Lilac Lady" inzoomen op "Sanguisorba Obtusa"
Geplaatst: 22 juni 201411 j Die Helenium is mooi ! (en lijkt op mijn naam )een voor op mijn verlanglijstje.Is dat een vaste plant ?? Ga op zoek deze week
Geplaatst: 22 juni 201411 j @ Heleen1963, ja het is een vaste plant, nu nog amper in bloei maar straks een zee van rood...
Geplaatst: 24 juni 201411 j Jouw moerheim beauty is veel roder dan die van mij! Ik heb er namelijk ook een paar en die zijn allemaal duidelijk oranje ipv rood. Bloeien ook nog niet, wel bijna. Bzzzz...
Geplaatst: 26 juni 201411 j Geloof het of niet maar het zijn rare tijden, echt waar. Nu bloeit de snij chrysant toch wel zeker, kon niet wachten tot november. Wel nog niet de perfecte bloemen maar toch, ze zijn er en goed op tijd ook Hoe moet ik die nu bewaren tot 1 november Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 29 juni 201411 j Reukerwt Lobelia.. Ideaal plantje! Geen last van slakken en best leuk in rotstuintjes denk ik. Waterlelie Verder staan er nog goudsbloemen, hortensia's, leeuwenbekken, rozen en campanula's te bloeien.. Maar die heb ik niet op de foto > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 29 juni 201411 j Auteur 'k Zit lekker te genieten van alle mooie bloemen en planten die jullie op de foto gezet hebben http:// Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen... Groetjes! Meekje
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.