Geplaatst: 29 juni 20187 j Van de week weer het eerste bosje bloemen uit de tuin Dahlia’s , Callas en zinnia
Geplaatst: 13 september 20187 j Prachtige dahlia’s Nas! Bij mij viel het wat tegen, maar heb wel een paar mooie erbij zitten. Ik had hem niet willen plukken, maar hij lag geknakt in de tuin... beetje jammer. Deze heerlijk geurende klimroos groeit langs de waterkant. Ben er heel blij mee. Dit jaar blijft hij maar bloeien, prachtig.
Geplaatst: 16 september 20187 j Prachtig,Mijn moestuin is nog geen succes, mijn rozentuin een fiasco maar mijn dahlia tuin woooow een oase van frisse bloemen. Ik geniet er zo van !Zal vanmiddag nog wat foto's maken een heel verschil alwrer. https://www.deblijehoeve.nl/
Geplaatst: 16 september 20187 j Dahilas drogen en proberen zaad te winnen.De brugmansia van spitskool.Inmiddels uitgebloeid maar erg vsn genoten.En de mega zonnebloemen https://www.deblijehoeve.nl/
Geplaatst: 16 september 20187 j Wil je zaad winnen van je Dahlia's is het best belangrijk, dat je de zaadhoofden aan de plant laat zitten, in ieder geval langer dan die, die op de foto staan. Zit er misschien 1 of 2 tussen op jouw foto die mogelijk voldoende rijp zaad heeft, het merendeel echt niet. Aantal uitgebloeide bloemen aan je plant laten zitten, geheel laten verdorren en dan nog een week wachten ongeveer. Nét voordat de zaden vanzelf loslaten oogsten. Dat is natuurlijk lastig precies te bepalen want voor je het weet valt het zaad er vanzelf uit, maar met enige ervaring zie je dat vanzelf. Wat je ook kunt doen : om een paar bloemenhoofden een luchtig netje doen, zakje kan ook, als het maar geen plastic is ( vocht = rot ) Lijkt een beetje lullig van mij om te willen zeggen, maar toch : dit op jouw foto werkt niet. sonde van je goedbedoelde moeite. ( ik verwijder later deze post van mij hoor, volkomen offtopic natuurlijk, sorry )
Geplaatst: 16 september 20187 j Super blij met je feedback, had op youtube filmpes gezien maar had niet duidelijk hoe.Inmiddels heb ik 4 kratjes met verschillende manieren.Zullen we dit verplaatsen naar een nieuw topic want ik denk dat veel meet mensen dit interessant vinden.( met " we" bedoel ik jij want ik heb geen idee hoe ik dit kan verplaatsen). https://www.deblijehoeve.nl/
Geplaatst: 16 september 20187 j Zullen we dit verplaatsen naar een nieuw topic want ik denk dat veel meer mensen dit interessant vinden. Er bestaat al een topic over he ? een topic dat heet ; ' alles over dahlia's' oid. ik geloof bij tuinvragen. moet je even zoeken.
Geplaatst: 16 september 20187 j Ja meer bloemetjes https://www.moestuinforum.nl/topic/2393-alles-over-dahlias/ You can bury a lot of troubles by digging in the dirt
Geplaatst: 7 oktober 20187 j Roos 'golden wings', wordt op de groentetuin tegen de pergola geleid.Prachtige enkele bloem, opvallende als de bloembladeren afvallen en daarna ook nog grote bottels.Win-win-win
Geplaatst: 8 oktober 20187 j Ja hè Cupcake en Nas?! Vind ik zelf een van de mooiste die ik heb. @Amrutten jeetje wat een bottels! Valt me net pas op. Deze roos was vroeger paars, maar wordt tegenwoordig steeds roder. Ik hou hem wel, ook al ben ik niet zo van rood. Hij was per ongeluk door de man compleet afgemaaid en is er alsnog helemaal bovenop gekomen! Dat soort acties kan ik erg waarderen. Deze vind ik ook heel zoet -Julio Iglesias heet ie -, maar wel een zeikerd in verhouding met de andere rozen. Geeft maar heel weinig bloemen en knakken snel omdat ze in verhouding grote bloemen hebben. Deze latherus prince of orange is ook een van mijn favorieten. Ook categorie zeikerd. Daar waar andere latherussen al tig x zaad hebben gegeven, weigert deze compleet... en had alle zaadjes opgemaakt, want latherus. Krijgt toch genoeg zaad. Deze dus niet! Maar wel een plaatje. 9 oktober 20187 j aangepast door Gast
Geplaatst: 8 oktober 20187 j Hier ook veel mooie rozen, meer dan in de zomer! En ze geuren zo heerlijk! Apricot nectar Chippendale Prince jardinier Ook de crocosmia is weer beginnen bloeien:
Geplaatst: 8 oktober 20187 j Ow wow die abrikoos kleurige is mooi Ik heb vandaag alle gladiolen bollen uit de tuin gehaald, jeetje wat zijn die dingen groot geworden! Ik heb een paar lelijke dahlias er ook alvast uitgehaald. Ciska wij Hadden het er gisteren nog over maar zo groot is de knol geworden voor van de dahlia stek van dit jaar. De rest van de stekjes staan nog in de grond, dus ik kan nog niet vergelijken. De pumpkin on a stick ook geoogst. Ik gebruik ze als decoratie. Maar ze zijn ook eetbaar. Als het goed is worden ze allemaal nog Orange.
Geplaatst: 8 oktober 20187 j Zoooo wat groot, en dat voor een stek van dit jaar wat ook nog bloemen geeft....ik ben om.In het voorjaar gezamelijk aan de stek. https://www.deblijehoeve.nl/
Geplaatst: 10 oktober 20187 j dat wordt dus stekken cup en Nas.... .ik maak nog wel ff een lijstje..... Tjeeemig da's voor een stek best groot
Geplaatst: 13 oktober 20187 j Stukje tuin voor de deur.. hier geen zaad bommetjes nodig We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.