Geplaatst: 16 juni 20214 j Toch heel erg genoten van dit kleine roosjen plantje. En dat voor een plantje wat gratis weg mocht omdat er luis in zat.
Geplaatst: 16 juni 20214 j Mijn bloemenborder 🥰 vorig jaar aangeplant, recent nog wat plantjes er bij gezet om de gaten te dichten. Er staat: groenblijvende clematis, vlinderstruik, verbena bonariensis, pluimhortensia, blauwe hibiscus, campanula, zenegroen, allium (2 soorten), witte lupine, duifkruid wit en blauw, akelei mix, lavendel, varens, blauwe en witte druifjes, witte narcis, bieslook. Alles volgt elkaar mooi op in bloei. 16 juni 20214 j aangepast door marjoleinvdh
Geplaatst: 16 juni 20214 j Elke ochtend weer nieuwe klaprozen en papavers in de bloementuin. Er is veel variatie, zo zijn er dieprode papavers met veel bloemblaadjes, maar ook roze en lichtrode, rode met een wit of zwart hart, en oranje slaapmutsjes.
Geplaatst: 17 juni 20214 j Een grote tak van klimroos bienvenue geknakt… staat nu te pronken in vaas, maar toch wel zonde. Alle rozensoorten die ik heb, zijn nu aan het bloeien. Mooi! Deze frillroos vind ik wel bijzonder. Roos ruffles dream Klimroos Papi delbard Aan de plant toch altijd mooier Roos Regis marcon geweldige snijbloem, lekkere geur, rijke bloei, stelt makkelijk, belachelijk gevuld en dat is gelijk zijn valkuil. Regen erop en het gaat smetten… zo’n vieze prop wordt het dan, maar nu nog prachtig in deze droogte. Echt genieten van al die geuren en kleuren.
Geplaatst: 17 juni 20214 j 1 uur geleden, Mellie zei: Roos Regis marcon geweldige snijbloem, lekkere geur, rijke bloei, stelt makkelijk, belachelijk gevuld en dat is gelijk zijn valkuil. Regen erop en het gaat smetten… zo’n vieze prop wordt het dan, maar nu nog prachtig in deze droogte. Ik heb ook een roos zo'n 2-3 jaar geleden geplant. Laatste 2 jaar zijn de bloemen nooit open gegaan, altijd in de knop gaan rotten/verdrogen. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 17 juni 20214 j Als ze verdrogen, dan hebben ze meer water nodig en met rotten is het meestal wateroverlast van boven. Deze roos is enorm gevuld en nu met de komende regen wat voorspeld is, zal dat ook wel gaan rotten. Zal een foto posten tzt.
Geplaatst: 17 juni 20214 j Helemaal boven aan deze pagina zie je mijn roosje staan. Het linker bloempje aan de onderkant heeft water in de bloem gehad, en die zie je dus een beetje rotten.
Geplaatst: 17 juni 20214 j Mijn papaver en juffertje in het groen die ik in het voorjaar zaaide groeien maar heel langzaam.. maar zou er dan toch nog wat gaan bloeien?
Geplaatst: 18 juni 20214 j Gillenia trifoliata. Hij kroop een beetje over de grond de eerste zomer, slechts 20 cm hoog. Dus heb een geschikte plek gezocht voor wat ik dacht dat een bodembedekkende heester was. Prompt dit jaar allemaal slappe 80 cm hoge staken. Die gelukkig heel geschikt zijn voor een vaas. 18 juni 20214 j aangepast door fre3ke
Geplaatst: 19 juni 20214 j Niet de eerste passiebloemen, wel de eerste die ik heb opgemerkt. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 21 juni 20214 j Zeker niet mijn favoriete bloem, maar ze stonden hier al en doen het erg goed. Dus ik heb ze toch een plekje gegeven in onze nieuwe tuin: Daglelie Ook eendagsbloemen: En bloeiende hosta's facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 21 juni 20214 j Ja hoor, geurend. Nadeel van deze roos is dat de bloemen wat hangen, dus op zijn mooist als de roos al wat hoger is.
Geplaatst: 25 juni 20214 j In de huistuin: Auguste LuiseParoleSoulPrincesse de Monaco (lijkt dit jaar voor het eerst echt open te gaan)Papaver Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 25 juni 20214 j @Bertus die staat wel echt mooi die roos, bloemen is hier meer mijn vrouw haar ding, dus vraag me niet wat er allemaal staat. dochter was ook wat aan het experimenteren met blauwdrukken.
Geplaatst: 26 juni 20214 j Op verschillende plekken in de huistuin komen roosjes op, zoals vrijwel elk jaar. Aan de voorkant groeien gemeente rozen, verschillende soorten in onze straat.Deze is ook dit jaar opgekomen, maar bloeit nu al! Hoogte nog geen 15cm. Te schattig gewoon. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 27 juni 20214 j De experimenteerbak. Als ik het mooi vind promoveert hij/zij naar de tuin. Dat geldt in dit geval voor de lelies en alliums (nog net in beeld). De spontane klaproos zaait zichzelf vast uit richting tuin of ik er nu wel of niet voor kies 😀 27 juni 20214 j aangepast door Liekie
Geplaatst: 28 juni 20214 j Ik heb een lelie van drie jaar oud die inmiddels 'architecturaal' is. 1,50 hoog en met 8 knoppen. Ik kom uit een familie die een hekel had aan lelies, dus wel grappig dat ik echt een andere smaak heb. Ik vind ze prachtig én lekker ruiken. En lathyrus Danny Blue, met op de achtergrond een rode agastache. Mijn bezoek vond het ook een mooie combi. De lathyrus is blauw-lila waar ik kalk heb gestrooid voor de druif, en op de zure zandgrond donkerroze. Dus: goede aanplant om te zien of je genoeg kalk hebt gestrooid.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.