Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Hebben jullie ook een bloementuin? foto's....

Featured Replies

Geplaatst:

Ze waren heel laat geplant, daarom bloeien ze nu pas. En het lijkt een dwergsoort te zijn (had ik ook gekocht, maar dan een mix). Die zijn minder gevoelig voor kou dan gewone gladiolen. 

Geplaatst:

4dcfa227a5f6334c41794207928bc9be.jpg

2ec1bef69227bb740bf77ea61c2e5370.jpg

Geplaatst:

Wat zijn jullie favoriete najaarsbloeiers? Het enige dat bij mij nu nog echt bloeit zijn wat late zonnebloemen, dropplant, fuchsia en vlinderstruiken maar ik heb nog wel wat ruimte voor wat fleurigs wat later in het jaar. 
goede suggesties?

Geplaatst:

@marinke Hortensia? Ananassalie , cassissalie, de saliesoorten met een smaakje zeg maar, dat begint nu allemaal te bloeien. Vaak heb ik nog met kerst knalrode bloemen van deze salies. Sierlijk bloemetje ook. IJzerhard bloeit heel lang. Heb je wat ruimte voor nodig zodat je een groter oppervlak kunt bezaaien. Gaan de lucht in en de breedte, dus wel meer ruimte nodig.

Helleborus bloeit ook mooi in deze tijd. Hebe vind ik ook altijd vrolijk om te zien, maar die vindt de grond hier niet fijn. Je hebt ook van die knalpaarse bessenstruiken. Ook heel leuk om te zien. Moet ik gelijk aan andere bessen denken. Eerst grote zonnige gele bloemen die later rode besjes worden; hypericum. Ken je die?

Geplaatst:

Ik zal eens even kijken naar die saliesoorten, klinkt wel interessant. Gebruik jij die ook voor consumptie? (Laat maar al gevonden online, goede suggestie!!! @Mellie) Vanaf het voorjaar drinken we altijd liters salie thee dus wellicht dat wat andere soorten ook een leuke toevoeging zijn naast dat het de tuin opfleurt. we hebben overigens talloze hortensia’s staan maar die zijn die bloei ook al enige tijd voorbij. Net als de hypericum (die staat al enige tijd in de bes) leuke plant inderdaad. 

aangepast door Marinke

Geplaatst:

Oh nee, saliesoorten met een smaakje moet ik ook hebben! Ik heb dit jaar al een stuk of 9 muntsoorten, en citroen- en honingverbena en stevia gescoord.
Binnenkort, of anders begin volgend jaar, maar eens op bezoek bij de buren bij Schoutens Kruiden.

Hypericum (hertshooi) heb ik ook, dacht een jaar of 2 geleden nog wat een leuk plantje. Leuk voor een boeket. Inmiddels denk ik dat het mijn tuin over enkele jaren over neemt als ik niks doe. Deels weggehaald en grotendeels tot 10cm afgeknipt.

Geplaatst:

En toen deed de camera het plotseling (alweer) niet meer...

Ganzenbloem (in de Chinese supermarkt: Tong ho) bloeit ook, en nog wat meer.

IMG_20221007_111817.jpg

IMG_20221007_111834.jpg

IMG_20221007_111858.jpg

Geplaatst:

22bbb69f324b011804e5fee5a0be7fbd.jpg

Anjers

Geplaatst:

prachtig

Geplaatst:

Super makkelijk om te stekken. Haal ze altijd uit een bos bloemen en stop ze dan in een pot erbij. Deze heeft er trouwens wel 2 jaar over gedaan om eindelijk te bloeien. De nuffige onder de ankers kennelijk. Maar altijd prijs, dus zeker een aanrader!

Geplaatst:

Niet in eigen tuin, maar wel heel mooi een paar straten verder. Een landbouwer hier gebruikt zonnebloemen en koolzaad als groenbemester wegens de goeie nazomer staan die in bloei (normaal komt het zover niet). De berg op de achtergrond is een oude mijnterill.

2059362085_WhatsAppImage2022-10-18at15_42_26.thumb.jpeg.d1665065e9d4c9ecbd8d3e0f14b6ce7a.jpeg

Geplaatst:

Hier staat het ook vol met die dingen! Boomkwekerijen vullen momenteel veel randen en lege stukken met zonnebloemen. 

Geplaatst:
Super makkelijk om te stekken. Haal ze altijd uit een bos bloemen en stop ze dan in een pot erbij. Deze heeft er trouwens wel 2 jaar over gedaan om eindelijk te bloeien. De nuffige onder de ankers kennelijk. Maar altijd prijs, dus zeker een aanrader!
Ik heb vandaag ook een bosje gekocht.
Kun je in het kort vertellen hoe je de anjers stekt?
Van 2 stuks zie ik nog wel een takje waar geen bloemknop in zit, daar zit zeker potentie in, maar van de rest...?
Geplaatst:

Dat in het kort viel erg tegen @acpronk. Ik durf te wedden dat ik het ergens heb staan op dit forum, maar kan het niet vinden. Ben daar wel een half uur mee zoet geweest [emoji51] dus kort nee.

De uitleg zelf is wel beduidend korter.
Anjers hebben vaak van die uitstekende takjes.
Deze op de foto’s.

8a6c7e1c3065e1d3d14a4b93b6ac3479.jpg

Die haal je los. Zelf ook maar even gedaan. Dat stop je in de grond. Kan niet missen. Lukt altijd. Tenzij je de boel vergeet en geen water geeft of ze worden opgeknaagd. Maar dat zijn factoren van buitenaf.

72379d8779ea8f4a41729d6b9da3c7b8.jpg

Echt appeltje eitje dus.

Geplaatst:

Bedankt!
Dat worden dus 2 stekjes, want ik had maar 2 van die takjes gespot.

Ik dacht dat je misschien ook nog wat met die bloemtakken had gedaan (die dikke stengels), maar nee dus.

Geplaatst:

Grinnik, dank je Jorieke! Ik heb zelfs via de website van het forum gezocht omdat dat beduidend beter werkt dan Tapatalk app. Maar nee. Ook daar kreeg ik het niet gevonden. [emoji1317]

Geplaatst:

Ik dacht dat je misschien ook nog wat met die bloemtakken had gedaan (die dikke stengels), maar nee dus.

Als ik een bos bloemen heb met anjers erin, gebruik ik niet alleen de uitlopers hoor. Ik stop de tak zelf ook in de grond. Dat is alleen geen garantie dat het slaagt en de zijtakken lukken prima. Tegenwoordig gewoon altijd prijs daarmee. Veel succes in elk geval!
En ook niet onbelangrijk: welke kleur zijn je anjers?!
Geplaatst:

Eentje oranje-achtig, die had 2 mooie zijtakjes zonder knoppen. En een gele die beginnende zijtakjes had, die heb ik met de hoofdtak in de grond gedaan. De hele mooie felle rode had helaas geen geschikte zijtakjes.
Misschien toch nog maar een bosje kopen. En dan naar zijtakken gluren door het plastic, en mensen mij raar aankijken want ik zit dan niet naar de bloemen maar naar het blad te kijken[emoji23]

Geplaatst:

Geen bloemen maar wel mooi. Een blauwe bes in herfstkleur.

blauwebes20.thumb.JPG.1b26c5436251f014ef09593f5578babe.JPG

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:

Hoezo herfst ?

dahlia12.thumb.JPG.dabc40581342e65408eaf9b10d4bb991.JPG

dahlia11.thumb.JPG.0205e655b13f30ba79226f9f44fe2edd.JPG

dahlia13.thumb.JPG.123fb449de75735f45c5b2a76e7df7d2.JPG

dahlia10.JPG

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:

@Frans Wat mooi!!

Geplaatst:

Prachtig! Hier bloeit het ook nog, onbegrijpelijk dit jaar. Blijft maar doorgaan. Een lust voor het oog Frans!

Geplaatst:

Wow dat ziet er nog mooi uit zeg!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.