Geplaatst: 10 juli 202510 Jul Ook heel lekker als thee! Wordt heel mooi rood. Tijdens de ramadan maken ze er in Turkije ook een zoete şerbet van met kaneel. Heel verfrissend en erg lekker ook @@hazeltje
Geplaatst: 10 juli 202510 Jul Wat een prachtige bloemen @Mellie van de granaatappel! De bloemblaadjes lijken wel crepepapier, net als papavers.
Geplaatst: 12 juli 202512 Jul Weer eens wat anders dan oranje. Goudsbloem "touch of red buff" Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 12 juli 202512 Jul Oh ja, hier word ik ook blij van! Juffertjes in 't groen 😍 Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 12 juli 202512 Jul Leeuwenbekjes en op de achtergrond de eerste 'Waltzing Mathilda' bloemen.
Geplaatst: 13 juli 202513 Jul Vanwege de vele regenbuien en de snelle groei van de rozen en Hortensias boven de stokken, waren vele rozen op de grond gevallen op 9 juli.Dus toen heeft mijn man maar diverse vazen in huis gezet in de kamer, eetkamer, keukeneiland en gang.Intussen zijn er vandaag al weer een paar vervangen. 13 juli 202513 Jul aangepast door Petrasmoestuin
Geplaatst: 13 juli 202513 Jul Woe heerlijk kleiçurrihk zo!Gisteren wilde ik mijn granaatappelbloesem aan de kinderen laten zien. @@vrouwholle toen had ik em ineens in mijn Hans…. Heel zuur. Maar positief is wel dat ik daardoor kon zien en voelen dat de onderkant van de bloem de granaatappel wordt. Net leer nog heel apart!Ik had het op tafel gelegd voor foto’s maar de man heeft voor de verandering opgeruimd… is ook nooit goed. Wilde die bewaren! Aaaah. [emoji21]
Geplaatst: 18 juli 202518 Jul Ik vermoed dat hier wel rozenkenners zitten... Ik plant alles in eerste instantie aan met als doel het te kunnen eten. Of ik dat uiteindelijk elk jaar fanatiek ga doen is de vraag. Maar ik wil eigenlijk graag een klimroos naast mijn voordeur omdat het mooi is. Ik zoek een mooie, heerlijk geurende, ziekteresistente klimroos. Daarnaast zou ik graag hebben dat hij lekker smakende rozen heeft. Dus als eetbare decoratie, en in de thee, en voor verwerking in jam, limonade, weet ik veel wat je allemaal kunt maken van rozen). Welke roos zouden jullie mee aanraden? Chat GPT zei toen ik vroeg om een eetbare klimroos meteen Zephirine Drouhin, maar ik lees dat die meeldauw gevoelig is. Ik zie best veel mensen klagen erover, dus ik durf die niet zo goed. Ispahan zou heel sterk geurend zijn en resistent, maar het is niet echt een klimroos leek ik te begrijpen. Verder lijkt die heel geschikt voor mijn omstandigheden, maar ik vraag me af of die hoog genoeg wordt (2 meter) en ook voldoende vol op die hoogte. Ook bloeit hij maar kort. Het valt overigens nog wel te overwegen om daarom deze roos te combineren met een andere die op een ander moment bloeit, maar dan is weer de vraag welke, en hoe ver moeten ze van elkaar staan met de wortels? Het gaat trouwens om een westmuur die vrijwel open ligt , en op 3 km van het strandWat raden jullie me aan? En bestaat dat wat ik zoek wel?
Geplaatst: 19 juli 202519 Jul Ik heb klimroos papi delbar en klimroos bienvenue. Zijn volgens mij precies wat jij zoekt. Bienvenue is que kleur en geur mijn absolute topper. Mijn rozenlimon maak ik het liefst met deze roos of met een andere (niet klimroos) waarvan ik de naam zo even niet weet. Ps: rozen eten klinkt leuk, maar de meeste bloemen zijn helemaal niet lekker om te eten. Op oik borage en daglelie na dan wat me zo binnen schiet. Alle andere bloemen smaken in mijn bescheiden mening groen. Niet smakelijk. Ook niet vies maar om nou te zeggen, nou nou, wat lekker, nee.
Geplaatst: 20 juli 202520 Jul Ik had 4 Teddy zonnebloemen uitgezet naast de carport, eentje was omgeknakt. Ik had er gisteren een Henri Wilde gezet (een van de 6 was opgekomen, wat zijn die zonnebloemen toch lastig.) En vandaag zag ik dat hij helemaal opgegeten was door een slak. Ja tegenwoordig kijken wij alleen achter waar al mijn bakken staan en ook al had ik gekeken, een uur later kan hij verschijnen. Ook in de achtertuin had ik 4 Teddys gezet, en eentje ziet er ook heel zielig uit en die controleren wij dus wel elke avond.Bij mij gaat alles wat ik in de grond zet bijna kapot. Ook de Eeuwig moes wordt helemaal opgegeten die ik in de grond had gezet. Gelukkig heb ik nog eentje in een bak gezet. Mijn dropsplant die staat er heel mooi bij, maar die waren al redelijk groot voordat ik ze daar neer zette en waarschijnlijk niet zo interessant voor slakken.Deze die je ziet staan naast de carport en daar is best veel zon. Maar niet zo vroeg gezaaid, dus of er nog bloemen komen?
Geplaatst: 22 juli 202522 Jul Op 19-7-2025 om 21:55, Mellie zei:Ps: rozen eten klinkt leuk, maar de meeste bloemen zijn helemaal niet lekker om te eten. Daarom vroeg ik ook om advies want er zijn soorten die echt bekend zijn om dat ze lekker smaken
Geplaatst: 25 juli 202525 Jul Zo genieten van mijn zonnebloemen..😍 Allemaal zelf voorgezaaid en ze staan in (kleine) pot of zak ivm ruimte gebrek… maar toch he!!😍🌱👩🍳🌱🐓🌱🌻🌱Zo donker dat ik zelfs in het echt het hart bijna niet kan onderscheiden…🧐😍Die kleuren in een bloem! 😍😍😍In combi met gele bloem die het heel goed doet maar waarvan ik de naam niet weet omdat die al bij ons huis stond toen wij er kwamen wonen….😍De eerste gele bloeit nu ook van mm een lage soort die ik dit seizoen voor het eerst in de bak heb gezet omdat muizen mijn groenten opeten….😑Kan het niet laten..; mijn 2e dahlia steel met bloem!😍 iets minder groot dan de eerste maar zeker net zo mooi!😍🌱👩🍳🌱🐓🌱🌻🌱
Geplaatst: 25 juli 202525 Jul 2 zaadjes 😃Tenminste 5 jaar oud zaadIk ga geen vaste planten meer kopen voor dit bordertje volgend jaar. Helemaal blij mee zo.
Geplaatst: 25 juli 202525 Jul Niet echt een bloem, maar wel heel mooi bloeiend. En dat trekt veel vlinders, heel veel vlinders.
Geplaatst: 27 juli 202527 Jul Schitterend de Dahlias!Hier zorgt dochterlief voor de bloemen. Waar ik appels en perziken plant zet zij potten voor bloemen aan de voet. Daar is ze duidelijk beter in dan ik, sommige planten staan al jaren in de pot en worden alleen maar mooier. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 27 juli 202527 Jul Op 10-7-2025 om 19:32, Mellie zei:Geanaatappelbloesem in bloei.Geïnspireerd door jouw foto ben ik op zoek gegaan naar foto’s van mijn granaatappelboompje dat ik in de kas had/ vorige tuin. Dit is 2012. Kijk ik kreeg ook vruchten. Het was een mini granaatappelboom en hij deed het best goed in de kas. 27 juli 202527 Jul aangepast door appelvrouw We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 27 juli 202527 Jul Mooie Fuchsia's 😘Ik heb weer een bosje Zinnia's voor iedereen. Alsjeblieft!Ik blijf me verbazen over de diversiteit van die bloemen. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 27 juli 202527 Jul De hibiscus en dahlia’s worden druk bezocht door hommels en bijen. Gele bloemen vind ik meestal maar meh in de tuin, maar deze pastelgele gladiolen met roze hart vind ik prachtig. Deze anjer heb ik een paar jaar geleden, misschien zelfs wel al 5 jaar geleden gestekt. Elk jaar 1 bloem. Zonder uitzondering. Dit jaar heel veel en eindelijk ook veel uitlopers. Dus overal te pas en te o pas gestekt en dese voor het eerst in een vaas.
Geplaatst: 31 juli 202531 Jul Niet ik, maar buurman P. heeft een paar Vlijtig Liesjes staan:^ Ze staan in een oude betonnen voedertrog. Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 31 juli 202531 Jul Jeetje dat zijn er zeker een paar.Ik geniet zo van mijn Blue Globe kogeldistels en de bijen, hommels en zweefvliegen ook (maar hier op de foto zijn ze even vertrokken): A weed is a plant that has mastered every survival skill, except for learning how to grow in rows. - Doug Larson
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.