Geplaatst: 1 augustus 20251 Aug Angela ❤️ facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 3 augustus 20253 Aug Beetje toegetakeld door de hoosbuien, maar alsnog erg mooi....en er lijken er meer aan te komen.En ik heb een hekel aan hosta's en ze staan hier overal, maar gezien de vrle bloemen vinden ze mij blijkbaar best leuk.
Geplaatst: 3 augustus 20253 Aug Wat mooi die Hosta's! Ik heb een groter blad, en alles wordt aangevreten.
Geplaatst: 3 augustus 20253 Aug Bij mij in de hosta's ook veel vreterij hoor, al zijn de slakken niet zo happig op de bonte soorten. Die hebben volgens mij stugger blad.
Geplaatst: 4 augustus 20254 Aug Kijk deze Rudbeckia goldsturm. Ik vind de knop bijzonder artistiek..een klein vlechtwerkje ontvouwd zich. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 4 augustus 20254 Aug @Petrasmoestuin en @Arja is dit die met groot blad?Heb ook nog met witte strepen, tenminste neem aan dat t een hosta is ook al zegt mn app weegbree(???), maar die is wel heel klein.T aantal slakken valt hier reuze mee en verder eten de naaktslakken liever net uitgeplante sla, courgette, komkommer en snijbiet op en de huisjesslakken vind ik vooral in mn bessenstruiken 😞
Geplaatst: 4 augustus 20254 Aug Het geelgroene blad rechtsonder op de eerste foto lijkt op de bonte hosta die ik hier heb die niet wordt opgegeten.
Geplaatst: 4 augustus 20254 Aug Ja @Vlavlip Ik zie het aan de bloemen, dat is een Hosta. En ik zie een paar kleine gaatjes.
Geplaatst: 15 augustus 202515 Aug En toch vind ik zonnebloemen in eerste instantie een heel stuk depressiever dan hun naam. Ze groeien hoog en in de knop heffen ze het gezichtje nog wel een beetje naar de zon. Op de vaas vind ik het maar gedoe, kan alleen op de kast. Want die knappe gezichtjes zijn topzwaar als je ze in een vaas zet en kijken vooral naar de grond. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 15 augustus 202515 Aug Ah fijn het bloemen topic!! Kon het al niet meer vinden…🤦♀️Ik ben het met jou eens @woldistel tot ik op het idee kwam om ze achter mijn bankje te zetten tegen de muur van de buren…(op mijn dakterras) middelhoog soort uitgezocht en het werkt!!! Als ik aan kom lopen kijken ze mij aan!! 👍😊🌻Dat kleur verloop 😍Ik heb ook verschillende van de lage soort van mm die heeft echt korte steel en meerdere bloemen tegelijk in de rondte ..😍 als ik de uitgebloeide afknipt komen er ook nog weer nieuwe knoppen/bloemen!! 😍🌱👩🍳🌱🐓🌱🌻🌱Mijn vaste latyrus blijft ook maar doorbloeien geen geur helaas maar dat maakt de hoeveelheid bloemen die ook lang op vaas staan meer dan goed voor mij…😍🌱👩🍳🌱🐓🌱🌻🌱
Geplaatst: 15 augustus 202515 Aug Wat prachtig allemaal! Ik heb de zonnebloemen te laat gezaaid en een aantal zijn al weer opgegeten. Er staan een paar voor, nog geen bloemen.
Geplaatst: 16 augustus 202516 Aug Welke soort is die prachtige rode @Vrouwholle ?😍Een mini greep aan de bloempracht in mijn tuin:
Geplaatst: 16 augustus 202516 Aug Wat een mooie dahlia's. De alstroemeria 'indian summer' op de achtergrond had ik ook, een fijne vaasbloem.Hier twee nieuwe aankopen: bladgeranium Lotusland, met best leuke bloemen ook. Het blad was begin seizoen mooier.Een Concoulor Lace geranium waar ik heel blij mee ben en bijen ook. (Er groeit nu van alles doorheen, maar hij is echt heel mooi)Beide gekocht bij Van der Velde. Ik wist niet dat er zoveel geraniums bestonden, tot ik in hun webshop keek. https://www.fuchsiakwekerij.nl/webshop/webshop-informatie/Vuurpijl.En eerder in bloei, de boomlelie Friso. Rook ook heerlijk. 16 augustus 202516 Aug aangepast door fre3ke Webshop geraniums toegevoegd
Geplaatst: 16 augustus 202516 Aug Ik kreeg 2024 die donkere zonnebloemzaden van een vriendin @Adrielle .. en dit jaar zaaide ik van zaden die ik daarvan genomen had….Ik hebt het haar gevraagd en zij had het zakje nog…. Moulin rouge is de naam…😊Ik denk dat er bij mij wel wat kruisbestuiving heeft plaats gevonden zo te zien.. maar dat maakt het juist nog leuker vind ik 😍bedankt voor de geranium tip; ik vind ze prachtig!! 😍🌱👩🍳🌱🐓🌱🌻🌱
Geplaatst: 19 augustus 202519 Aug Heee die blauwe salvia heb ik ook opeens bloeiend in de tuin. Ik had geen idee dat ik die had. Of ik ben vergeten dat ik hem kocht vorig jaar, of hij kwam aanwaaien. Een leukerd vind ik het.De Griekse alanten zijn echt ontploft. Niet normaal hoeveel bloemstengels er zijn:En de Dahlia's beginnen eindelijk uitbundig te bloeien:En de Tagetes beginnen langzamerhand de tuin over te nemen: A weed is a plant that has mastered every survival skill, except for learning how to grow in rows. - Doug Larson
Geplaatst: 30 augustus 202530 Aug Niet meer verwacht, want de slakken bleven maar blad eten. Nu toch nog wat bloemen: Teddy Bear zonnebloem! Wat een knuffelbloem 😍En ook eindelijk een Dahliabloem: Penhill dark monarch. Ik vind dat de dahlia's maar langzaam op gang komen dit jaar. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 30 augustus 202530 Aug Ik houd absoluut niet van de kleur geel, ook niet in de tuin, maar die Teddy Bear 😍. Wat een plaatje!!!
Geplaatst: 30 augustus 202530 Aug De Tong ho staat in bloei. Er komen nog meer bloemen aan. We hebben niet zo heel vaak ervan gegeten. Ik zal als ze uitgebloeid zijn het zaad verzamelen, @acpronk jij weet vast wel of dat kan bij deze soort?
Geplaatst: 30 augustus 202530 Aug @Arja ja, dat moet wel kunnen. Heb ik ook gedaan. Het is geen F1 of zo. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 4 september 20254 Sep Ergens in mei heb ik 2 zaailingen van de O.I.-kers in dit perkje gezet. Ze klimmen helemaal door het hek en poortje heen. Ik ben er zo blij mee. Iedere 3 dagen ga ik zaden plukken voor de inmaak. De salvia in het perk ernaast doet het veel beter dan die bij de O.I.-kers. Hij is denk ik wel ruim 1 meter hoog. De hele dag worden de 2 perkjes bezocht door bijen en vlinders.
Geplaatst: 1 oktober 20251 Okt Het is oktober en de tuin straalt nog steeds! (Wel kletsnatte voeten…)
Geplaatst: 8 oktober 20258 Okt De toverhazelaar tovert.Er zijn nog steeds bloeiende zonnebloemen. Blij bijtje.Op de uitgebloeide zonnebloemen zitten meesjes en puttertjes.Een zweefvlieg op een gele cosmo.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.