Geplaatst: 4 juli4 Jul Je hebt wel een guur klimaat daar in het noorden hè? is het niet mogelijk om iets van een haag te planten om de wind te breken? niet dat het tegen een valwind zal helpen maar het zal misschien voor meer beschutting zorgen.
Geplaatst: 4 juli4 Jul Hier staat het stuifmeel vanaf afgelopen woensdag in bloei en vandaag zag ik de aren van de vrouwelijke kolven,Mooi ruim op tijd voordat de snijmais op de akkers in bloei komt en mijn suikermais converteert naar zetmeel mais door kruisbestuiving.
Geplaatst: 5 juli5 Jul 11 uren geleden, tuinder7 zei:Je hebt wel een guur klimaat daar in het noorden hè? is het niet mogelijk om iets van een haag te planten om de wind te breken?We wonen hier in een windtunnel helaas.Er is al een haag geplant, maar verder is het hier helemaal open, alle kanten uit.Ik heb langs de rekken pronkbonen geplant, als windbreker, maar die zijn nog niet zo ver.We wonen prachtig, maar elk voordeel...De mais begint alweer op te krabbelen gelukkig.
Geplaatst: 5 juli5 Jul Ja wij wonen ook mooi en in het Noorden, maar dan in Duitsland. Jij @Rookie veel wind maar wel droog. Bij ons veel bomen, motregen en erg vochtig 5 juli5 Jul aangepast door Petrasmoestuin
Geplaatst: 7 juli7 Jul Afgelopen zaterdag de eerste 3 maisplanten in bloei gezien, gaat mooi rap zo. Tegen het omvallen plant ik de plantjes bij het uitplanten erg diep, dat scheelt in het begin. Tegen een zomerstorm zijn ze helaas nooit opgewassen, daarvoor zijn ze te topzwaar. Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Geplaatst: 7 juli7 Jul Toch wel. @MSDG Zo was ik begonnen. Ik plaats later een foto hoe het er nu bij staat. Ik hoop nog goed na al die regenbuien. Ik moet nu even weg.
Geplaatst: 7 juli7 Jul Mijn bonen zoeken zelf de mais op als klimsteun! Terwijl ze toch prima steun tot hun beschikking hebben dacht ik zo….😉😊Gister de eerste mais bloem pluimen (of hoe noem je dat 🤔) gespot! 😍Doet me denken aan de “drie gezusters” ; mais/bonen/pompoen. 🤔😊🌱👩🍳🌱🐓🌱🌻🌱
Geplaatst: 7 juli7 Jul @Vrouwholle de eerste fotos zijn niet gelukt, die staan er niet op, alleen een nummer.
Geplaatst: 7 juli7 Jul Oh jee😬 Ik had foto dubbel erin en die kreeg ik niet weg…. Geponeerd heel de post opnieuw te doen maar dat lukte ook niet…🤦♀️Ik zie mijn foto’s wel hoewel er nog steeds een dubbel..🤔😬Mischien als je ff paar keer schakeld naar andere “ blz” @Petrasmoestuin ?🤔🌱👩🍳🌱🐓🌱🌻🌱
Geplaatst: 7 juli7 Jul @Vrouwholle Je kunt je tekst altijd aanpassen of weghalen.Ga op de stippeltjes staan en zeg "wijzigen"Haal de fotos eerst allemaal weg.Ik doe het meestal zo dat ik de tekst weghaal en tijdelijk in een word document zet. Selecteren en via Ctrl X (weghalen) en Ctrl V plakken in Word.Pas dan de tekst aan in word. En dan met Ctrl C of X en Ctrl V plakken in het forum.Fotos erin en klaar.Je kunt ook de hele tekst alleen weghalen met Shift (vasthouden tot einde) End en delete. Zet alleen een punt (.) Alles is weg.
Geplaatst: 7 juli7 Jul 10 hours ago, MSDG said:Tegen het omvallen plant ik de plantjes bij het uitplanten erg diep, dat scheelt in het begin. Tegen een zomerstorm zijn ze helaas nooit opgewassen, daarvoor zijn ze te topzwaarzo doe ik dat ook. helaas vielen ze later inderdaad bij mij ook om door de harde wind wat de laatste jaren steeds normaliter begint te worden.
Geplaatst: 7 juli7 Jul Die gaan ook goed zeg!! 😍Mag ik vragen welke afmeting jouw pot is @Petrasmoestuin ?Dieper dan een Hero?En hoeveel mais planten heb jij in 1 pot?🤔🌱👩🍳🌱🐓🌱🌻🌱
Geplaatst: 8 juli8 Jul 22 uren geleden, Vrouwholle zei:afmeting jouw potAch ik had geantwoord, maar het is niet gelukt via mijn telefoon. Het is een 25 liter bak ( ik koop nooit meer zakken, zitten vol mos) en ik heb er 9 mais in geplaatst. Een wat later en een andere in een bak erbij gezet, dus nummer 10. Als het lukt, dan wil ik volgend jaar meer. Vorig jaar had mijn nieuwe hond de mais afgebeten, vandaar het rek ook tegen de vogels, maar is ook gelijk een bescherming tegen windvlagen.
Geplaatst: Dinsdag om 08:002 d Voor het eerst mais dit jaar. Gaat redelijk, al is er om onduidelijke reden een plant middenin het (kleine) veldje geknakt en afgebroken. Maar er zijn op dit complex af en toe ratten, vanwege onhygiëne verderop. Die schijnen stapelgek op mais te zijn. Iemand een tip hoe ik mijn mais daartegen bescherm? * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: Dinsdag om 08:392 d Ik heb muizen die zich maar niet laten vangen,,😑 en ook mais…dus zoek ook naar beschermen van mijn maar 10 maisplanten…🤔🌱👩🍳🌱🐓🌱🌻🌱
Geplaatst: Dinsdag om 09:102 d @Tanja65 de kolven zelf kan je in hoesjes beschermen tegen vogels en ander belangstellende. Als je bedoeld dat de planten zelf doorgebeten worden dan weet ik daar ook even geen oplossing voor.
Geplaatst: Gisteren om 16:351 d @sluipwesp ik denk dat de ratten zich van die hoesjes weinig aan zullen trekken. Ze knagen overal doorheen. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 7 uren geleden7 u Hoesjes van gaas... en rattenvallen. Want die zijn niet alleen stapelgek op maïs. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 4 uren geleden4 u Ja, de rattenvallen staan er al. Maar ze zijn er toch nog steeds. Er wonen mensen verderop die het met de hygiene niet zo nauw nemen, helaas. Hoesjes van gaas it is. Ik zag dat iemand anders op het complex ook al doen. Moet ik dat dan ook doen voor mijn pompoenen en watermeloenen, die liggen ook zo binnen eetbereik. Dan ben ik wel even bezig vrees ik. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.