lorre Posted June 27, 2012 Share Posted June 27, 2012 Is er iemand die dat doet ? Nog organisch meststof smijten als het loof mooi staat om de aardappelen te laten aandikken in de grond. Quote Ist vandage ni tis vo morge Link to comment Share on other sites More sharing options...
eva1986 Posted June 27, 2012 Share Posted June 27, 2012 Ja, ik.... Maar niet vooraf bedacht ofzo... Ze staan in een zak, dus als ik de potten water geef krijgt de aardappelplant ook. Als er wat in het water zit (biologisch, vloeibare mest) dan krijgt ie dat ook. Maar in volle grond zou ik het niet gedaan hebben denk ik. Quote Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rantje Posted June 27, 2012 Share Posted June 27, 2012 Ikzelf geef ze niets maar lees wel zo nu en dan dat wat patentkali de knolvorming bevorderd.Ze staan in compost bij mij, ook in een zak Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorg Posted June 27, 2012 Share Posted June 27, 2012 Eva1986 en rantje, dan lijkt me dat handig om dat te scheiden van topics die gaan over de volle grond om verwarring met de teelt in zakken/potten met snel uitgeputte potgrond te voorkomen (ook al vermelden jullie het) Â Ik mest mijn aardappels niet bij, ze moeten het doen op de verteerde paardenmest die in het najaar/voorjaar is ondergewerkt. Alleen bij het aanaarden krijgen ze nog wat patentkali. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lieven Posted June 28, 2012 Share Posted June 28, 2012 Overbemesting van aardappel geeft meer loof & meer ziektes. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
D_SDennis Posted June 28, 2012 Share Posted June 28, 2012 Ik mest net als Jorg met koe- of paardenmest in het najaar 9gewoon opbrengen en ouderwets doorspitten) en geef patentkali als de planten halverwege zijn. verder niets. EN dat gaat prima. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicolette Posted June 28, 2012 Share Posted June 28, 2012 Patent kali krijgen ze bij als ik denk dat de knol vorming wat achter blijft. Overigens hebben ze paardenmest gehad en daar doen ze het over het algemeen voldoende op. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts