Geplaatst: 14 september14 Sep Te ruil;4x Rozemarijn 4x Colakruid3x Heemst1x Heemst groot 4x Salie6x Bronzen venkel2x Vlinderstruik paars Compact2x Vlinderstruik wit3x Vlinderstruik paarsGevraagd;KruiptijmJiaogulan (Gynostemma pentaphyllum)Tijm (plant)Smeerwortel bocking 14Knoflook partjeskomkommerzaadAugurk zaadMocht iemand nog permacultuur/voedselbos boeken te leen of te geef/the koop hebben?Deals:Goldfish krijgt bronzen venkel voor JiaogulanAcpronk geeft knoflook voor kwarteleitjesArja geeft smeerwortel en voedselbosboek voor kwarteleitjesTanja65 krijgt bronzen venkel voor komkommerzaadHenkg krijgt Rozemarijn voor tijm en komkommerzaadMellie krijgt Salie en Colakruid voor zwitserse muntWeknow krijgt Rozemarijn, salie, bronzen venkel voor perzik Marketon zaailing en 2x gele kornoeljeAppelvrouw geeft jiaogulanDonaldK krijgt colakruidGalina krijt kwarteleitjes voor bosje Prunes tomentosa 9 oktober9 Okt aangepast door Wortel
Geplaatst: 14 september14 Sep Auteur Top @Goldfish ! Wil je er nog iets voor terug? Kan ook wel een doosje kwarteleitjes voor je meenemen?
Geplaatst: 14 september14 Sep Heb je knoflook nodig? Nog een voorkeur qua rassen, of liever soft- of hardneck?Ik moet binnenkort toch mijn knoflook sorteren, dan zie ik ook hoeveel ik er over heb. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 14 september14 Sep Auteur Qua knoflook ben ik helemaal niet kieskeurig, ben blij met alles :)
Geplaatst: 15 september15 Sep Ik heb wel belangstelling voor en bronzen venkel. Zal even zoeken of ik nog komkommerzaad of augurkzaad voor je heb, anders verzinnen we wel wat anders. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 15 september15 Sep Auteur @Arja , helemaal super! Kan ik jou nog van iets voorzien?@Tanja65 staat voor je gereserveerd:)
Geplaatst: 15 september15 Sep Mocht je eitjes over hebben, dan graag, maar ik hoef er niet perse iets voor terug.
Geplaatst: 16 september16 Sep @Wortel: Willeke, ik heb een mooi polletje gewone Tijm voor je. Ook komkommerzaad Marketmore (is een buitenkomkommer).En ik lust wel een Rozemarijn plantje. Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 16 september16 Sep Voor komkommerzaadjes. Dat is gek, ik dacht dat ik dat hier had gepost. Misschien per ongeluk in mijn eigen topic. Ik heb nog een paar (2) oudere zaadjes komkommer Sonja van de wedstrijd uit 22. En ik heb een komkommer die groeit als een zure bom, klein en dik, die uit 23 is. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 16 september16 Sep Auteur Super fijn @henkg en @Tanja65 !Al 2 jaar geen succes met de komkommers dus wat variatie proberen is heel fijn!
Geplaatst: 16 september16 Sep Oeh ik zie dat je colakruid hebt. Daar heb ik ook wel interesse in! Geen idee wat het is, maar klinkt wel heel leuk 😄
Geplaatst: 28 september28 Sep Hoi Wortel,Een paar dingen van je lijstje waarvoor ik belangstelling heb:Rozemarijn (wat je over hebt...paar mag ook ☺️) een van die planten die altijd bij fruitbomen kan. Ik combineer in de stroken waarin fruitbomen staan dit met een mengelmoes van geschikte planten voor bodem, insecten enz, om te oogsten, voor de eetbare bloemen of voor de mooi. De stroken zijn - bewust - niet heel strak en consequent aangelegd. De stroken beheer ik als een zeer gevarieerde tuin. Daartussen is gevarieerd kruiden-grasland dat heel soms en niet heel kort wordt gemaaid en dan ook steeds maar een klein deel. Het maaisel gaat naar de stroken als mulch, naast hakselhout, onkruid van elders, compost en van allerlei chop & drop. Deze dynamiek en afwisseling is essentieel voor mijn ecologische fruittuin. De planten die ik vraag komen daar ook ergens tussen en meer dan een is, als echt bij jou over, welkom.Salie. Idem...staan er al een paar.Bronzen venkel staat er niet en wil ik graag vanwege o.a. insecten, diepe worteling en erg lekkere bloemetjes. Hoop dan dat ze zich her en der spontaan uitzaait. Jiaogulan heb ik zelf geen ervaring mee. Zag die ook staan bij Appelvrouw. Vraag me af of die geschikt is om zonder veel aandacht goed te groeien en of ze echt de moeite waard is. Hoe groot wordt ze en is ze in toom te houdenIs de thee ervan lekker of alleen maar gezond? Hoe zit het met insecten? In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Geplaatst: 28 september28 Sep Auteur Kruiden neem ik voor je mee. De bronzen venkel zaait zich hier goed uit, vandaar ook de zaailingen. Zit hier wel op zandgrond, geen idee hoe dat op klei gaat.Geen heemst dan? Leuke bijen lokker, lijkt qua groei wel wat op stokroos, maar dan een vaste plant die elk jaar weer opkomt.De Jiaogulan gaat voor mij ook nieuw zijn. Lees wel wat over het overwinteren, dus hier denk ik in de kas in de winter? We gaan het beleven!
Geplaatst: 1 oktober1 Okt Heemst heb ik a volontee al doorheen de hele tuin. 😄Bronzen venkel gaat goed op kleigrond. Was al aan het kijken of ik ergens zaad kon oogsten. In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Geplaatst: 3 oktober3 Okt Ik heb eventueel wat (moes)tuin boeken.Dank je dat scheelt me weer wat zoeken naar spelling/latijnse naam, zoek die namelijk ook al tijdje: Jiaogulan (Gynostemma pentaphyllum)Smeerwortel bocking 14 ofwel Symphytum x uplandicum 'Bocking 14' zoek ik ook.Ashgwanda is andere adaptogeenJapanse Wijnbes https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
Geplaatst: 3 oktober3 Okt Die smeerwortel heb ik voor je @donaldk , maar het is denk ik handiger als je zelf een draadje met wensen/weggeef/ruil items maakt.
Geplaatst: 3 oktober3 Okt Ik heb wel Ashwaghanda zaad voor je @donaldk . Maar inderdaad, een eigen topic is handiger. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 4 oktober4 Okt Ik heb deze voor je. Vorige mtfd van Appelvrouw gekregen. Er staat me iets van bij dat iemand anders het ook nog wilde, maar dat kan ik niet meer vinden. Mocht die info nog opduiken, dan mag die persoon het boek het vast wel ergens voor of na jou.
Geplaatst: 6 oktober6 Okt Auteur Op 14-9-2025 om 17:13, acpronk zei:Heb je knoflook nodig? Nog een voorkeur qua rassen, of liever soft- of hardneck?Ik moet binnenkort toch mijn knoflook sorteren, dan zie ik ook hoeveel ik er over heb.Kan ik jou nog ergens van voorzien?
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.