Geplaatst: 2 oktober2 Okt Laat hier weten wat je van plan bent om mee te nemen qua eten of drinken! Ik zal helaas nooit zo goed het overzicht daarop kunnen houden zoals Angela met verve deed vele moestuindagen lang.Arja: Ik neem behalve de bananencake ook wat fris/sap mee.Mellie: vegasalade + kweepeerbladtheeHenkg: appeltaart appelstukjes van bladerdeeg en eigen appelsWeknow: LinzenvlaTanja: Wij nemen tomaten/courgette/pompoen soep mee. En rauwe melk voor zo of voor in de koffie. Bij voldoende tijd misschien nog een bakseltje.Appelvrouw: crackersMevrouw Groen:
Geplaatst: 2 oktober2 Okt 4 minuten geleden, Mellie zei:kweepeertheeKweepeerthee of kweepeerbladthee?Ik neem wel een pak drinken mee en een pak koek(jes)? Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 2 oktober2 Okt Als chauvinistiche Limburger zal ik mijn versie bakken van wat in Zuid Limburg algemeen gekend was als "Linzenvla". De meeste vla was vroeger fruitvla: een licht zoet gistdeeg met fruit en soms wat suiker erover gestrooid...dat was elke zondag overal in huis en werd als 4e maaltijd gegeten...werd ook niet beschouwd als gebak. Bij speciale gelegenheden als kermis e.d. was er een specialere vla, die een basis had in de richting van cake en ook een flinke laag fruit bovenop en dan afgedekt met weer deegrepen. Dat was een linzenvla ofwel Toeert (dialect voor "taart"). Die kon je ook goed een dag of 3 a 4 bewaren...dan trok het fruit er wat in, werd ze zachter en veel mensen vonden dat nog lekkerder.In mijn variatie gebruik ik voor ietsje knapperigheid wat maisgriesmeel en ook een 20 a 25% volkorenmeel, waar vroeger witmeel alleen algemeen was.Als iedereen wat meebrengt zal er heel veel lekkers zijn, dus ik dacht dat wat er dan over blijft van de vla nog enkele dagen bruikbaar is voor Mevrouw Groen en Goldfish.Op verzoek van Tanja Ingredienten: meel: tarwe of spelt, mais; eieren; boter en/of margarine; ruwe rietsuiker of basterdsuiker; Wijnsteenbakpoeder; vanille of vanillearoma; kaneel; jam (fruit, geleisuiker/pectine). Koken is voor mij altijd wat improviseren, ik voer nooit een recept uit...maar dit zijn de ingredeienten die ik normaal gebruik voor linzenvla. 3 oktober3 Okt aangepast door weknow aanvulling op verzoek In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Geplaatst: 2 oktober2 Okt Wij nemen tomaten/courgette/pompoen soep mee. En rauwe melk voor zo of voor in de koffie. Bij voldoende tijd misschien nog een bakseltje. 2 oktober2 Okt aangepast door Tanja65 * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 2 oktober2 Okt @Goldfish mag ook hier ivm allergie overal een ingredientenlijstje bij? * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 2 oktober2 Okt 48 minuten geleden, acpronk zei:Kweepeerthee of kweepeerbladthee?blad uiteraard
Geplaatst: 3 oktober3 Okt 12 uren geleden, Tanja65 zei:@Goldfish mag ook hier ivm allergie overal een ingredientenlijstje bij?Die heb ik nu toegevoegd In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Geplaatst: 3 oktober3 Okt Ik neem mee:Iets met appel: appeltaart of appelstukjes in bladerdeeg. Van eigen goudrenetten. Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 3 oktober3 Okt Dank, @weknow . Meestal leggen we er gewoon ter plekke een briefje bij (of vergeten we dat 😜), dat werkt prima. Maar zo kan ook! wat mij betreft - ik ben allergisch voor het meeste fruit, dus als je tegen die tijd er even bij kunt vertellen welk fruit je hebt gebruikt dan weet ik of ik het kan eten of niet. Ik vind niet dat mensen er speciaal rekening mee hoeven te houden, maar ik wil het wel graag weten. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 3 oktober3 Okt 57 minuten geleden, Tanja65 zei:Dank, @weknow . Meestal leggen we er gewoon ter plekke een briefje bij (of vergeten we dat 😜), dat werkt prima. Maar zo kan ook! wat mij betreft - ik ben allergisch voor het meeste fruit, dus als je tegen die tijd er even bij kunt vertellen welk fruit je hebt gebruikt dan weet ik of ik het kan eten of niet. Ik vind niet dat mensen er speciaal rekening mee hoeven te houden, maar ik wil het wel graag weten.Ik heb gekozen uit de voorraad en het wordt (Altesse simple) pruim met rode aalbes en (zoals in al mijn jam) wat citroen of lemoen In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Geplaatst: 3 oktober3 Okt Thanks voor de info. Ik sla deze over. Maar er is genoeg ander lekkers! En manlief @cobro60 gaat er vast onwijs van genieten! * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 3 oktober3 Okt Hoe zit het met de koffie en de thee, kunnen we hiervoor een kleine financiële bijdrage voor meenemen, of een pak koffie / thee, of is dat er allemaal?
Geplaatst: 3 oktober3 Okt En hoe is het met bestek, kommen, glazen die zijn er allemaal? Ik las ergens dat we niet van lunch uitgaan maar van iets lekkers zoals taart? In dat geval bak ik een boterkoek oid met walnoten. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 3 oktober3 Okt 24 minuten geleden, appelvrouw zei:niet van lunch uitgaanDat heb ik gemist? Ik dacht juist zoals altijd, gewoon lekker te eten ook. Alles door elkaar. Wij wilden soep meenemen, en voor de terugweg is wellicht ook lekker iets stevigers in je buik te hebben? * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 3 oktober3 Okt Eten voor late lunch of voor bij de koffie, heeft Goldfish genoemd. Dus het kan allebei, en een afwisseling van hartig en zoet lijkt me lekker.
Geplaatst: 3 oktober3 Okt Ik vind het helemaal prima, dacht gewoon het gelezen te hebben bij een van de teksten van GF. Mijn fout dan. Ik laat mijn gedachten dan nog even gaan over iets anders, misschien is het fijn als ik dan een brood bak voor bij de soep? Die komt dan wel uit de vriezer want vrijdag is voor mij geen handige dan voor het brood geloof ik. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 3 oktober3 Okt Wel lekker, wat brood! Met een beetje mazzel neem ik een potje vijgenbladpompoenjam mee. Was van plan die op de proeftafel te zetten maar bij het eten kan ook. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 3 oktober3 Okt Ok een spelt/kurkuma/nigellad broodje zal het zijn dan.ALLERGIE ALLERT: ik krijg erge krampen van knoflook en ui. Ook eet ik alleen fruit rauw, maar groentes niet. Zie maar of jullie er rekening mee kunnen houden, zo niet is niet erg maar wel graag vermelden. L We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 3 oktober3 Okt Auteur Iedereen kan op elk tijdstip wat eten naar eigen inzicht wat ons betreft. Dus of iemand nu een soep met broodjes eet om 13u of 16.30u dat maakt ons natuurlijk niet uit.Er is koffie en thee, een financiële bijdrage is niet nodig. Bestek, bekers, glazen en een afwasmachine zijn aanwezig. @Mevrouw Groen neemt wel wat extra borden en soepkommen mee.
Geplaatst: 3 oktober3 Okt Wij zorgen zelf voor een hartige en een zoete taart of baksel met oogst uit onze Hof.
Geplaatst: 5 oktober5 Okt Opgezocht: ANZAC koekjes zijn koekjes uit Australie en Nieuw Zeeland. ANZAC staat voor A – Australia NZ – New Zealand AC – Army Corps. Om die reden word ANZAC ook met hoofdletters geschreven. De ANZAC koekjes vinden hun oorsprong tijdens de eerste wereldoorlog. Vrouwen bakte de ANZAC koekjes en stuurde deze vervolgens naar de soldaten. De ANZAC koekjes waren soms lang onderweg. Zodoende zijn de koekjes zo gemaakt dat ze vrij lang houdbaar zijn.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.