Geplaatst: 6 november6 Nov Wie weet waar ik deze sokken kan kopen? Ik kocht ieder jaar een paar, ze sleten in één seizoen, vooral op de moestuin. Nu ik die niet meer heb, doe ik er langer mee. Maar toch kijk ik alvast naar een volgend paar, vroeg of laat komt komt hier een knol in.Er was tot voor kort een marktkraam in het winkelcentrum alhier, die verkocht alleen sokken en kousen. Ik denk dat de koopman en -vrouw met pensioen zijn gegaan.Waar ik ook zoek, dezelfde sokken kan ik nergens vinden. Zelfs niet bij Welkoop, al heeft die ook goeie winter / werksokken liggen.Alternatieven heb ik geprobeerd, maar de meeste zijn net iets dunner en dan zijn mijn schoenen te ruim.Ik hoop dus op een goeie tip!
Geplaatst: 6 november6 Nov Volgens mij heb ik zoiets wel eens gezien bij de werksokken van een lokale winkel. Die winkel heeft geen goede webshop maar als ik daar weer kom zal ik eens opletten want ik moet zelf ook weer opzoek naar nieuwe wintersokken. Altijd lastig want ik kan niet tegen de meeste boorden. Online kom ik deze tegen:https://www.werksokkenshop.nl/merino-wollen-outdoor-sokken-s7-soga.html 6 november6 Nov aangepast door loes
Geplaatst: 6 november6 Nov @HuubvG Mijn favoriete sokken zijn van Falka voor in mijn wandel/bergschoenen. Google eens op 'wandelsokken falke'Je hebt er zomer / winter varianten van.Gebruik de winter variant dus gewoon in de winter voor binnen in huis. Heb er zo'n 15paar van liggen. ❤️
Geplaatst: 6 november6 Nov Auteur @loes , in één keer raak! Laat je de link staan? Dan kan ik ze ooit weer terugvinden. Blij mee, bedankt. 🦶De Falke sokken van @rorror heb ik ook bekeken, maar "de mijne" zitten er niet bij. Lijkt me wel kwaliteit verder, maar ondanks dat ik een lade vol sokken heb, is er maar één paar dat ik jaarrond draag, het zijn dus de X80 Dikke Merino Wollen Sokken met Badstof. Op deze dikke sokken heb ik ook mijn schoenen aangepast, met gewone sokken zouden die te ruim zitten. Alleen als het lekker zomerweer is, gaan ze uit en dan draag ik sandalen.
Geplaatst: 6 november6 Nov Ik ben ook groot fan van Falke, vooral van de dunne katoenen variant. De pasvorm is perfect (L/R) en er zitten geen nare naden bij de tenen. Wel vind ik de kwaliteit achteruit gegaan. Vroeger deed ik jaren en jaren met een paar, tegenwoordig twee of misschien drie jaar, en dan zijn de zolen door. In de winter draag ik alleen handgebreide sokken.
Geplaatst: 6 november6 Nov 5 minuten geleden, Arja zei:Ik ben ook groot fan van Falke, vooral van de dunne katoenen variant. De pasvorm is perfect (L/R) en er zitten geen nare naden bij de tenen. Wel vind ik de kwaliteit achteruit gegaan. Vroeger deed ik jaren en jaren met een paar, tegenwoordig twee of misschien drie jaar, en dan zijn de zolen door.Pas vorm vind ik ook perfect, inderdaad vanwege dat linker en rechter sokken echt verschillend zijn. En heel fijn dat er geen naden zijn.Over de kwaliteit, is het misschien dat je vroeger vaker de sokken aan had met schoenen en dat je laatste jaren misschien ze ook in huis aan hebt zonder schoeisel. Ik had ze b.v. alleen vroeger aan als ik echt ging wandelen. Deed ze erna thuis weer uit. Maar de laatste 5jaar draag ik ze vaak in huis in de avond omdat deze een stuk warmer zijn. Daardoor slijten ze ook sneller. Nieuw topic? Sokken voor in de Moestuin?
Geplaatst: 6 november6 Nov 8 minuten geleden, rorror zei:Maar de laatste 5jaar draag ik ze vaak in huis in de avond omdat deze een stuk warmer zijnVoor de Falke-fans die ook graag in huis op sokken lopen, kan ik deze van harte aanbevelen! Ze hebben ook nog antislip op de zool, erg handig met houten trappen in huis bijvoorbeeld en superfijn. Misschien niet heel charmant, maar ach… Mijn mannen hebben die met sok eraan, ik de korte. Kan gewoon in de wasmachine 😊.
Geplaatst: 6 november6 Nov 17 minutes ago, rorror said:Nieuw topic? Sokken voor in de Moestuin?Ik vind dat het wel in het babbeltopic mag blijven, maar ik houd je niet tegen als je een apart sokkendraadje wilt openen :) 18 minutes ago, rorror said:is het misschien datNee, ik droeg ze vroeger ook van 's morgens vroeg tot 's avonds laat. @Dahli die zien er ook fijn uit! Ik ben nu een paar zelfgebreide aan het voorzien van leren zooltjes. Lekker voor in huis.
Geplaatst: 6 november6 Nov @Arja niks leuker dan zelfgemaakt! Foto? * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 6 november6 Nov Mijn camera maakt de kleuren wat fletser, in het echt zijn ze erg vrolijk.
Geplaatst: 7 november7 Nov Oh wauw! Gaat direct weer kriebelen. Ik ben nog op zoek naar de ideale ‘wol’. Ik kan niet zo goed tegen echte wol, maar acryl wordt zo lelijk en slijt snel, en katoenen sokken worden snel hard (wel geprobeerd). Niks leukers (nou ja, bijna niks) dan zelfgebreide sokken! * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 7 november7 Nov Merino en Alpaca wol kriebelt niet. Ik heb nog balen wol liggen, maar ik kom er niet toe om te breien en haken. Al 2,5 jaar niet meer.
Geplaatst: 7 november7 Nov 14 uren geleden, Arja zei:erg vrolijkWat een beauty’s! Staat hoog op mijn emmer lijst..sokken breien maar ik vermoed dat het er nooit van zal komen. Welk breigaren heb je daar?Voortborduren op de vraag van Huub: weet iemand welk merk deze sokken zouden kunnen zijn ? Ooit gekregen. Ik draag graag geitenwollen sokken in mijn te grote tuinschoenen maar op de een of andere manier slijt ik die snel. Deze niet dus. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 7 november7 Nov 1 uur terug, Rookie zei:Merino kriebeltDan denk ik dat je geen 100% Merino hebt gehad? Ik heb honderden merken gehad in huis en het klopt dat als de wol uit b.v. 70 of 80% Merino bestaat en opgevuld met wol of synthetisch, dan kriebelt het nog. Ik kan ook geen zelfgebreide dingen in mijn nek hebben, alleen goede Merino en Alpaca. Kashmier kriebelt ook niet, maar peper duur. 7 november7 Nov aangepast door Petrasmoestuin
Geplaatst: 7 november7 Nov 12 minuten geleden, appelvrouw zei:weet iemand welk merk deze sokken zouden kunnen zijnDe zoekmachine zegt Falke Walkies. Van een aantal jaar geleden. Die hebben ook een versterkt hiel en bij de bal van de voet. Dat lijk ik ook te zien op jouw foto.<off fijne-sokken-topic: iemand de laatste aflevering van de Keuringsdienst gezien? Ging over merinowol en dan m.n. over het mulesing. Merinoschapen worden ernstig verminkt. 80% van de merinowol uit Australië (de grootste producent) komt van verminkte schapen. Zoals gezegd: bron Keuringsdienst van Waarde, aflevering 3 november jl. NPO 1> 7 november7 Nov aangepast door Dahli Toevoeging
Geplaatst: 7 november7 Nov Ik ging ook zoeken en ik kom uiteraard op een Duitse site terecht. Prachtige sokken zijn het en waarschijnlijk in Duitsland goedkoper. Voor mij niet, met een beneden huis en hond. Ze lijken mij ook erg warm. Ik weet niet of ik de link hier mag plaatsen? Anders haal je het maar weg Arja.https://www.woolville.de/schafwollsocken-merino-schafherde_z7643/?id_variation=14828&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=3_PLA_DE%20%7C%20Profit&utm_id=22598895828&gad_source=1&gad_campaignid=22598895828&gbraid=0AAAAAohG2DByfUQ1WkyQdRHWILwjWQUJi&gclid=CjwKCAiAzrbIBhA3EiwAUBaUdfv7RC9v_xf6CJFIvr2Co9bZT7wMIW1kL2NZ-Haw1EgpTSgNGYGiwxoCiDAQAvD_BwE#14828
Geplaatst: 7 november7 Nov @appelvrouw Online Supersocke. Het is 8-draads merinowol, behoorlijk dik dus. Meestal brei ik met 4- of 6- draads sokkenwol.@Dahli Over mulesing is al heel lang discussie in de schapen/vlees/wolwereld. Ja, het is zielig. Maar het voorkomt ook andere nare infecties. Kan het beter? Ja, absoluut. Dit artikel vind ik wel een goeie.Mbt: kriebelen: elke huid is anders, er zijn zat mensen die ook niet tegen goede merino of alpaca kunnen. Overigens heeft sokkenwol altijd een klein percentage polyamide, waardoor het materiaal minder snel slijt.
Geplaatst: 7 november7 Nov Mulesing, weer wat geleerd vandaag!😬 Ik ga er geen discussie over aan! Je sokken zijn leuk, Arja. Jarenlang ook zelf gebreid. Nu doet mijn vriendin het voor me. Heb er dus een boel liggen! Lekker hoor! 😊
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.