Geplaatst: 9 uren geleden9 u Gefeliciteerd @lieke En dat op de laatste dag van het jaar. Ik zat er ook niet ver naast, ik had de naam 'stok' al genoemd en ik hoorde roze, maar deze boon is paars, maar dan was het denk ik gemakkelijker geweest.Leuk gedaan @Lia56 Ik moet nog even nadenken of ik meedoe, want ik wou juist minder bonen gaan zetten dit jaar en ik heb nog vele bonen.
Geplaatst: 6 uren geleden6 u Wij doen uiteraard ook weer mee! En gelukkig nieuwjaar iedereen uiteraard. Wij hadden deze (? In elk geval paarse) bonen ook eerder. Kleuren groen terug bij het koken, dat was wel een bummer als je denkt paarse bonen op tafel te zetten. Beginnersleed. Maar wel mega lekker! * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 6 uren geleden6 u @Lia56 wij overwogen deze sowieso. Mag dat? Dan zaaien we er uiteraard wel meer, dat is wellicht niet eerlijk? * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 6 uren geleden6 u @Tanja65 ze moeten dan wel geplukt zijn, van de plantjes die opgekweekt zijn van de toegestuurde zaden.
Geplaatst: 5 uren geleden5 u Leuk @Lia56 ! Ik doe graag weer mee! Nog nooit bonen geteeld, dus extra leuk. Het wordt vol in onze voortuin 😃. Veel zin in weer.@Liekie Gefeliciteerd!
Geplaatst: 4 uren geleden4 u Ik lees dat ze tussen de 12 en 15 centimeter lang worden. Dat is ook mijn ervaring ik had ze in de vorige tuin. Je kunt ze natuurlijk zo lang mogelijk laten hangen dan worden ze dikker met zaden erin maar misschien ook langer. Handig om dat van te voren duidelijk aan te geven, inzending foto mét of zonder het zaad. We zullen veel inzendingen verwachten want iedere boon wordt natuurlijk gemeten. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 3 uren geleden3 u 2 uren geleden, rorror zei:ze moeten dan wel geplukt zijn, van de plantjes die opgekweekt zijn van de toegestuurde zaden. I thought so 😉 * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 3 uren geleden3 u 1 uur geleden, appelvrouw zei:Je kunt ze natuurlijk zo lang mogelijk laten hangen dan worden ze dikker met zaden erin maar misschien ook langer.Zou het? Interessant experiment. In de natuur heeft alles een maximale lengte. Als ik er over nadenk, kan het omgekeerde ook. Als de maximale lengte is bereikt en ze gaan in de breedte groeien, wie weet gaat dat ten koste van de lengte. Dat ze hun velletje daar vandaan trekken? * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 2 uren geleden2 u Auteur 7 hours ago, Petrasmoestuin said:ik hoorde roze, maar deze boon is paars,De bloemetjes zijn roze
Geplaatst: 2 uren geleden2 u Auteur 8 hours ago, Roland said:Komt het reglement op post 2 van dit topic?Vanaf volgende week staat alles op de pagina.
Geplaatst: 2 uren geleden2 u Auteur 7 hours ago, acpronk said:Dit was zeker te algemeen?😄Dat is hetzelfde als zeggen: een tomaat 😁
Geplaatst: 2 uren geleden2 u Auteur 7 hours ago, Kruidenvrouwtje said:Kinderen vinden het leuk?Ja, paarse bonen vinden ze leuk en zeker dat ze groen worden na t koken... magie
Geplaatst: 1 uur geleden1 u We gaan de regels even afwachten, want stond eigenlijk gele boterboontjes op mijn to do lijstje voor het inmaken 🤣 You can bury a lot of troubles by digging in the dirt
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Ik ook. Ik dacht eerst dat het een stokboon was, maar het is een lage boon. Ik heb 2 paarse stokbonen, dus misschien deze lage dat ik ze wel wil.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.