Geplaatst: 5 uren geleden5 u Ik heb nog even je langste boon opgemeten Jorieke..het lijkt alsof sommige bonen langer zijn maar dat is vertekend beeld. Ik ga ze zo wokken ze zullen ons best smaken!
Geplaatst: 5 uren geleden5 u Dank je! Zo op het oog leken het ook al geen winnaars. Maar er komen er nog heel wat aan zeg! Deze komen van de klimmende versie, ik zal nog een foto maken van de gehele plant. Hij bloeit ook nog steeds.
Geplaatst: 4 uren geleden4 u Ja die zit nog goed vol. Ik heb even de Franse kooksite geraadpleegd over taaie boontjes: éérst koken in water zonder zout daarna pas wokken en evt iets zuurs toevoegen. Ik ga eerst koken en dan wokstoven in wat olijfolie.
Geplaatst: 4 uren geleden4 u Ik had deze nog niet geproefd, misschien zijn deze helemaal niet stug. Jij hebt de 1e pluk
Geplaatst: 3 uren geleden3 u Ik heb er gisteren nog ruim 800 gram aan bonen afgehaald. Wel wat te lang blijven hangen, maar ondanks bij het schoonmaken al wel wat draden verwijderd te hebben, waren ze na het koken echt niet lekker, zo enorm draderig. Blij dat ik maar ongeveer 1/3e heb klaargemaakt. Dus dit was voor mij het eerste en enige jaar met deze soort.
Geplaatst: 2 uren geleden2 u Ik laat mijne maar gewoon hangen tot ze klaar zijn om te drogen. Even voor alle duidelijkheid, inrijgen aan een touwtje tot ze keihard zijn en dan in een blikken trommel voor de bewaring. Hier in Groningen een oud gebruik. 24 uur laten wellen, vier uur koken, speklappen en gebraden verse worst erbij en smullen maar. 😋Die vier uur koken is een minimum en tegenwoordig niet erg duurzaam. Maar je hoeft je bonen ook niet in te vriezen en vroeger was de kachel toch wel aan dus het koken kostte dus eigenlijk niets...😉 31 minuten geleden31 min aangepast door Roelie
Geplaatst: 11 minuten geleden11 min Ik zie hier diverse zielige plantjes... dat was die van mij ook.Helaas, geen winnaar van mjjn zijde dit jaar. Volgend jaar een nieuwe kans!!Dit was de enige kansmaker, de overige bonen aan deze plant (3 stuks) waren gekronkeld... dus een 3 cm lang whahahaha 10 minuten geleden10 min aangepast door Plotiemoos
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.