Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Het weer in 2026

Featured Replies

Geplaatst:

IMG_8054.jpeg

Ging hier goed tekeer. Nu alleen nog maar regen.

@Dahli wat?! Jeetje petje af hoor.

Geplaatst:

Die lichtflitsen gaan aan een stuk door. Indrukwekkend!

Geplaatst:

Ja, hier net ook. Bleef maar flitsen. Het leek bijna dag en daarna keiharde regen en wind. Nu is het weer rustig. Ik zie morgen de schade wel.

Geplaatst:

Wij zagen de buien van verre aankomen.

Heerlijk, dat weidse uitzicht.

We pakken er dan de tuinstoelen bij, allebei een biertje en gaan uitgebreid zitten kijken naar het naderen van de bui en genieten van elkaars gezelschap.

Het zit nu in volle hevigheid recht boven ons hoofd en het regent, dus we zijn naar binnen gegaan.

De windvlagen raken in alle hevigheid de hoge bomen rondom.

Indrukwekkend!

Geplaatst:
  • Auteur

Hier flitste het ook erg vaak, maar er viel geen regen.

Geplaatst:

Hier in oost Groningen gingen volgens mijn vrouw bomen tegen de vlakte, waaide onze stacaravan (tijdelijk onderkomen) zowat om en hoopte ze maar dat het kippenhok er nog stond. Ik heb niets vernomen en ben overal lekker doorheen geslapen. In ons bos waren wat takjes uit de wilgen gewaaid, de caravan stond nog op zijn pootjes en de haan kraaide tegen vijven dat er niets aan de hand was. 🤣

Geplaatst:

Wat een beest van een bui. Ik stond samen met een goede vriend op een dijkje aan het markermeer, en we lagen er zowat in op gegeven moment.. Wat een wind.

Hagel ook. Dus op weg naar huis al voorbereiden op puinruimen... bleek gelukkig niet nodig. 3 potten omgewaaid, en een paar kleine takjes afgewaaid van een boompje in de tuin.

Maar wat een vuurwerk. Machtig mooi.

20260619221529_LC15.jpg

Geplaatst:

Dit is de stormschade...

Dat vind ik dan wel weer erg jammer, want ik had me erg verheugd op deze erwten, ik had er zoveel goeds over gehoord...

P1060849.JPG

Geplaatst:

En dan krijg ik nu net dit alert.

Volgens mij is nu alles al een paar uur achter de rug.

Beetje jammer wel.

Screenshot_20260620_080100_Wireless emergency alerts.jpg

aangepast door Rookie

Geplaatst:

Zonde @Rookie ..

Zou je ze nog kunnen stutten met een bamboe stok of iets soortgelijks? Onder de noemer "niet geprobeerd..."?

Geplaatst:

Ja, ik ga het nog wel proberen.

Er zullen er ook bij zijn, die niet zo erg geknakt zijn, hoop ik.

Geplaatst:

Het eerste dat ik zag vanmorgen toen ik de woonkamer binnen kwam na een goede nachtrust. Overal doorheen geslapen, niets gemerkt van het onweer in Midden-Groningen.

r1.jpg

r2.jpg

r3.jpg

r6.jpg

r5.jpg

De tweede aankoop van een tuinpaviljoen van Action vond ik al wat bedenkelijk; het frame was wat ieler en het zeil was te ruim. Daardoor is er waarschijnlijk wat water in de plooien komen te staan en met een valwind erbij (denk ik) zakte het in een keer door. Gelukkig is er niet meer regen ingekomen, anders was de schade groter geweest.

Snel een stuk van de waterslang afgesneden en in het midden van de "kuip" gelegd en het water naar de regenton geleid. Die was bijna leeg en is nu vol. Vervolgens met de bezemsteel het middelpunt omhoog geduwd en het zit weer tijdelijk op z'n plek. Nu nog wat bedenken om het te verstevigen.

r7.jpg

Ik probeer ze nog één seizoen aan te houden, dan komt er een vaste overkapping tegen het huis en maak ik van deze twee één goeie, die komt dan op de plek waarvandaan de laatste foto is gemaakt.

aangepast door HuubvG

Geplaatst:
1 uur terug, Rookie zei:

Beetje jammer wel.

Die had ik ook, maar ik kreeg elke keer enkele tientallen meldingen, om de paar minuten één, ontzettend irritant. Ik heb die hele red alert eruit gegooid.

Geplaatst:

@HuubvG die NL alert is waardeloos. Ben blij dat het niet de enige alarmering is, ik kreeg zelf geen meldingen (heb het aan staan), maar mijn maat kreeg (we zaten in dezelfde auto-) 5 berichten na elkaar, over Limburg (we stonden bij Lelystad.) Wat een amateuristisch systeem.

Geplaatst:

Operatie "red de erwt".

Geef mij maar een touwtje en een paar stokken.😄

Ik zie wel wat er overblijft.

P1060850.JPG

Geplaatst:
2 uren geleden, Rookie zei:

Beetje jammer wel.

Screenshot_20260620_080100_Wireless emergency alerts.jpg

Blijkbaar werden mensen wakker en vonden ze het nodig om 112 voor stormschade van uren geleden waardoor de meldkamer overbelast raakte.

Hier lijkt het allemaal nog mee te vallen maar dit soort noodweer maakt het tuinieren er niet leuker op.

aangepast door loes

Geplaatst:

Hier in Midden Nederland is het tussen 22.30 en 00.00 uur noodweer geweest. Onweer, windstoten en heel heel veel heerlijke regen. De temperatuur zakte tot 19 graden. Alles in huis open gezet (her en der water naar binnen geregend, maar dat was zo droog gemaakt). Regentonnen zitten vol, water geven hoefde vanochtend niet én nog heerlijk geslapen ook in een afgekoeld huis. Wij vonden het een cadeautje. Alleen wat borages omgeknakt. Geeft niks.

Geplaatst:

Wij hadden rond 13.00 uur noodweer. Mijn knoflook was van de week al gaan vallen, nu nog wat verder, maar ik geen probleem. Alleen altijd die rozen, wij konden de lange stokken van de week niet vinden. Maar daar moet wel wat aan gedaan worden. Hangen over mijn bakken heen. 1 Bak heb ik al naar voren geschoven, want die prei en wortel konden amper groeien van de schaduw.

20260620_102252.jpg

20260620_102326.jpg

Geplaatst:

IMG_8054.jpeg

Uren regen onweer donder en bliksem. Regenmeter geeft 40 mm aan in 1 avond.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.