Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Wat heb je net gegeten, of ga je nog eten (uit eigen tuin) 2026

Featured Replies

Geplaatst:
50 minuten geleden, Gitta zei:

geen stelen namelijk, maar

Dat blad is zo dun in het algemeen, netals bieslook. En ik noem het dan stelen. Maar nu zou ik het blad kunnen noemen.

Geplaatst:
1 uur geleden, Arja zei:

Bonuspunten voor het plaatsen van bovenstaand bericht in deze rubriek.

Ik denk dat @appelvrouw bedoelt dat Vreetje vanavond op het menu staat.

Geplaatst:
Op 12-6-2026 om 16:58, jootje zei:

Ik heb zelf al krulandijvie

Wij hadden oud ijsbergslazaad gezaaid. Nul opkomst. Maar wel op die plek een krulandijvie? Verdwaald zaadje zeker. Was wel lekker.

Geplaatst:
31 minuten geleden, rorror zei:

Ik denk dat @appelvrouw bedoelt dat Vreetje vanavond op het menu staat.

Dan zou ik haar eerst nog wat lekkere kruiden voeren. Marineren van binnenuit.

Geplaatst:

Houden jullie eens even op Rorror en Arja. Vreetje is een jonge moeder hè.. die geeft vast nog melk aan Tweetje en Nootje. Melk van hoogwaardige kwaliteit denk ik wel..met al dat gezonde hier in ons bos.

Geplaatst:

En het is nog geen oktober.

Geplaatst:

😁

Geplaatst:

Macaronisalade. Helaas krijg ik ijsbergsla niet gezaaid, dus nu stengelsla gebruikt, mijn augurk en peterselie. Helaas heb ik niet meer uit de tuin kunnen halen, zoals tomaat en paprika.

Voor mijzelf nog wat ananaskers toegevoegd. Mijn man houdt er niet van.

20260620_192745.jpg

Geplaatst:
  • Auteur

Een zo-goed-als-koud bloemkoolsoepje bij @appelvrouw . Plus wat van haar knoflookbieslook en paarse basilicum op een broodje. Oh! en haar bramenjam op een speltbroodje )

Geplaatst:

Bloemkool curry! 😋

Geplaatst:

Andijvie uJt, gewokt met wat kinnebakspek en tamari. Rijst, wortels.

Vreetje at eeuwig moes

IMG_8385.jpeg

Geplaatst:

Wij aten sla soep. De sla, ui en knoflook kwamen uit eigen tuin. De gedroogde oregano uit de tuin van mijn tante.

aangepast door Gitta
Schrijffout

Geplaatst:

Ik maak vanavond taco salade.

Geplaatst:

Ik zat gisteren ergens online een filmpje te kijken van iemand die met tortilla’s en de reguliere vulling een tulband vulde in lagen en in de oven bakte. Dat zag er heel leuk uit. En lekker. Wel met véél gerapte kaas. Nu nog even terug zien te vinden dan eten we dat in een veggie variant met komkommer sla..

komkommer uJt!

Geplaatst:

Klinkt leuk en lekker @appelvrouw . Maak je misschien een foto van het eindresultaat? Ik ben benieuwd hoe dat er uit ziet.

Geplaatst:

Gegrilde spitskool, stukje varkenshaas met champignons en gebakken nieuwe piepers.

Geplaatst:

Gisteren Taco salade weer gegeten, met gehakt is het het lekkerst.
Vanavond rijst met van alles en o.a. de Waterspinazie voor de Tunis Kangkung.

Geplaatst:
  • Auteur

Weer eens een bordje andijviestamp met spekjes. Eigenlijk te warm voor dit soort warme dagen, vind ik dan. Maar het was toch heel goed te eten.

Verder eten we veel sugar snaps, op vele manieren. En de 1e tomaten (Ida gold) en komkommers en juist helaas de laatste perziken en aardbeien. Maar wel weer de 1e framboosjes, dus het gaat zo door met dat verse fruit in yoghurt en als snack!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.