Geplaatst: 6 uren geleden6 u Heel, heel erg mooi @Rookie ! Ook praktisch, dat stuk bij de lange bak. Erg mooie en geordende indeling.
Geplaatst: 6 uren geleden6 u Dank je @Dahli !Ik probeer dit jaar alles wat meer georganiseerd en zo ergonomisch mogelijk te doen.Voor mij hield dat in dat alles wat elkaar kan bestuiven, ook bij elkaar staat, dus de courgettes bij de pompoenen.Voor een ander waarschijnlijk heel logisch maar vorig jaar had ik de pompoenen aan de ene kant van de tuin staan en de courgettes helemaal aan de andere kant.En ik maar heen en weer lopen met mijn kwastje...😄
Geplaatst: 5 uren geleden5 u Heel goed van je! Ik moet maar afwachten hoe het hier gaat. Ik heb geen schaduwdoek en de meeste planten vinden het niet leuk. Zelfs de pompoenen niet.
Geplaatst: 5 uren geleden5 u 34 minuten geleden, Rookie zei:En ik maar heen en weer lopen met mijn kwastjeDat is inderdaad vervelend, als je niet genoeg bestuivers hebt. Ik liep vorig jaar met mijn kwastje en dan zat er al een hommel in, soms met zijn tweetjes. De bijen en de hommels zijn er nu al, maar niet zo gek, de tuin staat vol met bloemen. 17 minuten geleden17 min aangepast door Petrasmoestuin
Geplaatst: 5 uren geleden5 u @Rookie Respect hoe hard jullie gewerkt hebben 💪💪💪Wat zijn jouw planten al groot zeg!! 👍😍 Dat gaan vast mooie oogsten worden 😋🌱👩🍳🌱🐣🌱🌷🌱
Geplaatst: 5 uren geleden5 u Palen gerubberd, Zinnia's, diverse kruiden, rondobella en duttingold tomaten uitgeplant.De Bianca di Trieste courgettes waren ook wel zover, dus die staan nu onder de oliefles-stolp.Ook alvast de bogen geplaats voor een kolen- en een slabed, die ik morgen uit wil planten. Daar ga ik maar gaas overheen doen, want de slakken zijn ook wel weer flink aanwezig.De Nine star perennial bloeit nu heel flink, ik kon er niet meer tegen plukken, dus ik moet alvast maar nieuwe gaan zaaien. Wel heel mooi en de insecten zijn er blij mee.Verder geschoffeld en wat gewied en het nestje van de koolmeesjes schoongemaakt, want die zijn inmiddels uitgevlogen. Lag er toch nog een sneu eitje onderin.
Geplaatst: 2 uren geleden2 u 3 uren geleden, Vrouwholle zei:@Rookie Respect hoe hard jullie gewerkt hebben 💪💪💪Wat zijn jouw planten al groot zeg!! 👍😍 Dat gaan vast mooie oogsten worden 😋🌱👩🍳🌱🐣🌱🌷🌱Ik voel me nu dan ook wel gesloopt...Alles is ook nog keurig gemulched met hennepsnippers.Morgen weer een beetje, maar het wordt wel 31 graden, dus misschien toch vanavond nog de paprika's in de grond zetten.Ik neem er wel een krukje bij...😄
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Kas nr 3 was aan de beurt. Dat viel erg tegen met de mieren. Ik heb zo veel aarde eruit geschept, dat het zichtbaar minder is…Met de eerste geflipte tegel was het al raak… en het kon erger. Uiteindelijk het merendeel hopelijk eruit. Alles weer netjes. Dompelpomp 2 u laten lopen. Lekker nat. Tomatenkas beplant. Ik dacht niet dat ik het ooit zou meemaken, maar ik heb zo weinig planten dat ik 2 half lege kassen heb! Toch een beetje huilen…:Toen wat pepers geplant in de peperkas. Niet klaar. Maar ik was 1 groot moddermonster. Heb nl tussendoor ook de tegels schoongespoten en daar zat wel 3 cm dik mos op. Ik wist niet eens meer dat de tegels wit waren. Ik dacht grijs. Maar wit dus 😆Wat bloemetjes in glaasjes en flesjes gedaan. Lekker buiten eten. Rustig aan doen. Genieten van al dat groen en de mooie pioenen.
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Niet normaal die mieren @Mellie ! ik heb nog nooit zoiets gezien. En dan ook nog die enorme hoeveelheden slakken. Ik vind het knap dat je de moed er in houdt. En je hebt gelijk, even rustig aan doen en genieten van al het moois. Maar toch, snap dat je ook wel eens moedeloos wordt.
Geplaatst: 24 minuten geleden24 min Omdat ik toch af wilde hebben, wat ik me had voorgenomen te doen, na het drankje en de chipjes toch nog de paprika's en de pepers geplant en gelijk maar gemulchd.Dat zal toch een hoop vocht vasthouden, hoop ik dan.Naast de paprika's twee bakken met klimbonen, gele en paarse, daarna twee bakken met zomer- en herfstprei en een bak met een voor mij nieuwe soort wortels.Overal zit gaas over, tegen de katten, die daar hun wc van willen maken.Zouden slakken trouwens over hennepstrooisel kruipen?
Geplaatst: 11 minuten geleden11 min Wouw! Wat heb je hard gewerkt. Je zou het rustiger aandoen.😉 Het ziet er allemaal strak uit. Mooie mulch is dat, ik heb hele grove en dat is niet altijd gemakkelijk. Volgend jaar ook maar eens naar dit soort zoeken.
Geplaatst: 9 minuten geleden9 min @Mellie Wat een tegenslag heb je. Dat schiet inderdaad niet erg op. Maar knap van je dat je je hoofd boven water houdt. Ach 2 halve kassen. Maar er kan straks toch nog meer in gezet worden? Je bent wat later begonnen, dus komt wel in orde.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.