Geplaatst: 1 uur geleden1 u 4 uren geleden, appelvrouw zei:Tanja hou jij ons op de hoogte van de groei en smaak van de verschillende bieten? Van mij had je de Formonova oid dacht ik.Ga ik doen. Ik denk dat het toch vooral de mening van Cor gaat zijn, want hier gaan grote hoeveelheden bieten rauw door de slowjuicer omdat hij het sap drinkt ivm hardlopen. De pulp gaat vervolgens gedroogd en gemalen in capsules voor mij, maar dan merk je weinig van de smaak. Ik ben vooral benieuwd naar groeisnelheid en opbrengst, met behoud van smaak uiteraard. Af en toe een bietje op je bord is ook niet te versmaden, ik red er wel een paar! 1 uur geleden1 u aangepast door Tanja65 * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Over de broccoli: ik heb dit jaar voor het eerst broccoli Purple Sprouting Early gezaaid, een meerjarige die kleine struikjes broccoli geeft. Ik hoop dat hij opkomt (zaad al wat ouder), wij eten toch meestal niet een hele stronk en voor roerbak is kleine beetjes prima. Hij hoeft pas na 5 jaar vervangen te worden. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 56 minuten geleden56 min 30 minuten geleden, Tanja65 zei:Ik ben heel nieuwsgierig @Rookie , hoop dat je je inzichten hier wilt delen?Ja, natuurlijk @Tanja65 ,als iemand dat interessant vind, zal ik het delen.Ik weet niet of het zo spectaculair zal zijn, maar het ligt in de week, zal ik maar zeggen.Mijn doel: ik wil voldoende groente op de planken of in de vriezers hebben om de winter door te komen.Mijn beperking: de afmetingen van mijn tuin.Waar ik tegen aan loop: de successie van het planten.Deze drie dingen wil ik naadloos op elkaar laten aansluiten.
Geplaatst: 53 minuten geleden53 min 14 minuten geleden, Tanja65 zei:Over de broccoli: ik heb dit jaar voor het eerst broccoli Purple Sprouting Early gezaaid, een meerjarige die kleine struikjes broccoli geeft. Ik hoop dat hij opkomt (zaad al wat ouder), wij eten toch meestal niet een hele stronk en voor roerbak is kleine beetjes prima. Hij hoeft pas na 5 jaar vervangen te worden.Hij blijft vijf jaar produceren?Sjips...Foutje, bedankt.😁
Geplaatst: 52 minuten geleden52 min Ik kan intekenen op 2 van deze 3. Bij ons is ruimte geen gebrek. Voldoende fysiek wel (we kneuzen nogal), waardoor we steeds achter de feiten aanlopen. Ook dit seizoen zullen er wel wat plantjes van de kweker in de tuin eindigen. Maar het verwerken is hier ook wel een uitdaging. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 50 minuten geleden50 min 2 minuten geleden, Rookie zei:Hij blijft vijf jaar produceren?Van de site van 123 zaden:https://www.123zaden.nl/broccoli-purple-sprouting-early-2250#product_tabs_product.detail.zaaiinstructies * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.