Geplaatst: 21 uren geleden21 u Het kan nog erger...Slik... maar ja, zo werkt dat hier.En dat kan hier zelfs in juni nog gebeuren. 20 uren geleden20 u aangepast door Rookie
Geplaatst: 20 uren geleden20 u Aanstaande woensdag wordt hier ook de koudste nacht. Geeft 5 graden aan, maar hier midden in het ‘stadje’ kun je daar wel 2 graden bij optellen. En als ik twijfel, gaan ze die nacht nog 1 keertje naar binnen of in de schuur. Of ik gooi een fleecedekentje over het kasje heen.Als je die weermodellen ziet maakt de locatie toch echt heel veel verschil! Tussen @Rookie en mij zit zeker 6 graden op woensdagnacht.
Geplaatst: 19 uren geleden19 u Ik vind het ieder jaar weer verbazingwekkend hoe hard de tomaten gaan. Zeker nadat ze weer zijn opgepot. Eerste foto afgelopen zondag, net verpot van P6 naar P11. Tweede foto van vandaag, nog maar 7 dagen later. Stammetjes worden ook mooi dik. Als het weer een beetje meezit gaan ze tweede week mei de volle grond in.26 april2 mei
Geplaatst: 19 uren geleden19 u Die gaan zeker hard.Je bedoelt zeker half mei?Ik hoop en duim dat het dan lekkere temperaturen zijn, zodat er veel de grond in kan.
Geplaatst: 16 uren geleden16 u Gisteren heb ik de eerste 2 in de foliekas gezet. Ik was al die potten zo zat! Vandaag nog meer daar geplaatst, ook 20 potjes tijdelijk op een tafeltje en in een grote bak die ik overdag naar buiten verhuis en 's avonds weer naar binnen.
Geplaatst: 15 uren geleden15 u Ik heb afgelopen week weinig tijd gehad voor de tuin wegens een nieuwe keuken thuis. Maar vandaag heb ik al mijn tomatenplantjes meegenomen van thuis. Ik heb 10 plantjes in de kas gezet in de grond, en die staan nu even omringd met emmers met peper, paprika, die had ik ook maar meteen meegenomen van huis. Hopelijk gaat dat goed. En er staan nu ook komkommer en meloen in grote potten , waarschijnlijk is dat wat erg vroeg maarja. Ook 6 tomatenplanten buiten in een moestuinbak geplant. En een aantal tomaten in emmers gezet onder mijn nieuwe afdakjeVolgens buienradar hier volgemde week nog 2 nachten van 7 graden celcius. We zien wel hoe het loopt.
Geplaatst: 15 uren geleden15 u 4 uren geleden, Rookie zei:Ik hoop en duim dat het dan lekkere temperaturen zijn, zodat er veel de grond in kan.Dit hoop ik ook. 🤞🏻 Ik zie jullie onderschrift helaas niet. Maar sommige van jullie die van mij wel. Ik heb het wel op groen staanom die van anderen te kunnen zien. 🤔
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Het is nog maar de vraag of hier tomaten uit de tuin komen dit jaar. Mijn winterslaap duurde dit jaar door omstandigheden wat langer dan de bedoeling was en de zaden hebben er ondanks het warmtematje geen zin in dus vooralsnog zijn er 0 tomatenplantjes.Ik heb al even in een tuincentrum gespiekt maar behalve dat daar vooral struiktomaten stonden schrok ik vooral van de prijzen van rond de 9euro per plant. Volgend jaar zeker weer zelf zaaien. Binnenkort even bij het lokale tuincentrum kijken in de hoop dat daar wel pruimtomaten staan en dan stek ik de dieven wel om tot meer planten te komen. 1 uur geleden1 u aangepast door loes
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Ik denk dat ik wel plantjes voor je heb @loes .Ik weet niet wat je zoekt, ik heb dit jaar geen saus tomaten (ik heb nog genoeg voorraad in de kast) maar ik heb wel eettomaten, zowel ronde als vleestomaten en kerstomaten.En bijna allemaal phytophtora resistent.Ik woon 50 km van Stad af, dus qua brandstof moet je dat maar even bekijken, maar aan de andere kant, we wonen vlakbij de grens, dus je kan je tank volgooien in Duitsland, stukken goedkoper dan hier in Nederland.😁 1 uur geleden1 u aangepast door Rookie
Geplaatst: 55 minuten geleden55 min 42 minuten geleden, loes zei:schrok ik vooral van de prijzen van rond de 9euro per plant. Dat is inderdaad wel erg duur,,, Ik schrok ook een beetje van de prijs toen ik bij Baldur vleestomatenplantjes online kocht, die waren geloof ik 7 euro nog wat, maar dan wel voor 2 stuks + ze waren geënt, (de niet-geënte waren goedkoper) Er komen weliswaar nog verzendkosten bij, maar als je meerdere plantjes koopt is dat in ieder geval aantrekkelijker qua prijs. Dit is trouwens niet de bedoeling van mij om reclame te maken hoor, en als je de afstand naar Rookie te ver vindt om op te halen zijn er vast bij jou in de buurt ook nog wel mensen die wat reserveplantjes hebben. Of als je een een dief van een tomatenplantje stekt tot plantje dan is dat inderdaad ook handig.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.