Geplaatst: 2 uren geleden2 u 23 uren geleden, Tanja65 zei:? In de wiki las ik dat je jonge tomatenplantjes niet te veel moet verwennen omdat hun wortels dan onvoldoende ontwikkelen. Vallen olla’s onder ‘verwennen’? Ze hebben uiteraard dan wel een continue watersupply. De olla’s staan overigens tussen de tomatenplanten, niet elke plant een eigen maar per twee een olla.Ik zei dat ik vandaag dan nog het artikel zou verduidelijken, maar kan het hele stukje over tomatenplantjes niet te veel verwennen eigenlijk niet vinden onder de wiki pagina van tomaten? Kan je misschien linkje plaatsen waar dit stond?
Geplaatst: 2 uren geleden2 u Het is echt wel een beetje pechjaar voor mij.Ik had twee tomatenplanten, die niet phyt bestendig waren, eentje uit een cadeaupakje bij een levering en eentje gewoon omdat ik het een leuke tomaat vind.En ja hoor, allebei phytophtora.Gelukkig heb ik nog een aantal, die wel resistent zijn, dus het zal wel goedkomen, maar het is wel frappant.Bij de aardappelen trouwens hetzelfde.De niet bestendige heeft dus ook phyt.Maar goed, als het hier bij blijft, valt het wel te overzien.
Geplaatst: 2 uren geleden2 u Nou al phytophtora, dat is vroeg. Maar ik hoop voor je dat het verder meevalt. @rorror ik zal ook moeten zoeken weer, nu even geen gelegenheid. Maar het was zeker op dit forum en ik meen echt in de wiki. In een nieuw stuk meen ik. Maar zeker ben ik er nu ook niet meer van.
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Maar @Rookie Je zegt steeds dat je de phyt bestendige alleen wou zetten. Moet je het volgend jaar echt doen joh! Wat een ellende heb je. Je zet wat leuks en het gaat fout, niet echt leuk dus. Ook die aardappelen, dat is best lastig. Ik had vorig jaar allemaal aardappelen die phyt bestendig zouden zijn, maar niet dus. Zo erg, dat ik dus geen ene aardappel meer doe. Ook met de tomaten ben ik heel voorzichtig. Ik hoop dat je nog een aantal goede tomatenplanten hebt, want je maakt er altijd saus van.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.