Geplaatst: 3 mei3 Mei Erg laat, de meeste planten in dit topic zijn al 4-5 maanden aan het groeien. Weet niet of je specifieke wensen hebt voor soorten pepers, maar ik zou nu zelf als ik opnieuw zou moeten beginnen, plantjes kopen die al een start hebben gemaakt. Er is niet gigantisch veel keuze in de tuincentra, maar als het kwa oogst/ hitte/ smaak naar wens is gegaan aan het einde van het seizoen, kun je mogelijk een betere soortenkeus maken voor volgend jaar. Sommige pepers groeien traag, en met onze groeiseizoenen verlengt een warmere serre het wel iets, maar glas verlengt helaas de uren zonlicht niet.
Geplaatst: Donderdag om 12:334 d We zijn een maand verder, alle planten staan in de foliekas, alle planten hebben goede productie ik zie geen problemen door de lage temperaturen. En een foto van de snoer opbouw welke ik toepas op 3/4 takken per plant. Als laatste een paar afgeschreven en weggegooide planten toch maar in 100% compost in kuipen buiten gezet, ik zie wel wat vergeling door de lage temperatuur en zichtbaar kleiner doordat ze 2 weken langer in kleine blokken buiten bleven staan de productie is verbazend goed.
Geplaatst: 6 uren geleden6 u Hier staat zowat alles in de kas en alles (klopt af) gaat nog goed, kwa temperatuur.De eerste "Bulgarian carrot" groeit flink. Hier in de schuur, een voordeel van de pottenteelt.. luisjes en dergelijke makkelijker verwijderen.En de Peachadew die wat traag was, begint nu ook te bloeien.
Geplaatst: 4 uren geleden4 u Het begint hier een beetje te groeien. Durf er niet eens foto’s van te plaatsen. Zeg maar formaat net gezaaid en dan ietsje groter… 🥺
Geplaatst: 3 uren geleden3 u @Mellie Hardlopers .. etc. Straks in jouw kas halen ze vast wat tijd in. En je hebt daardoor gelukkig een langer seizoen. Het komt vast goed!
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Nog steeds last van wat luizen, zaterdag en zondag hebben de planten buitengestaan en 2 x een douche gehad om ze weg te spoelen. De eerste zijn bijna rijp. Ze zien er vrij goed uit voor raamteelt/geen bijverlichting, maar het wordt echt tijd dat ze buiten kunnen.
Geplaatst: 1 uur geleden1 u @Mellie misschien toch iets te donker gestaan of de oppas tijdens je afwezigheid, nu wat @Dahli zegt, het seizoen begint pas en je gaat weer massa's pepers hebben in je kas.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.