Geplaatst: 48 minuten geleden48 min 20 minuten geleden, Petrasmoestuin zei:Ja die blauw aangegeven is ook een Sugar Rush Stipey. Heeft nog niet echt de rode strepen, maar eerder weggehaald, voordat hij ook slecht wordt.Misschien goed om te weten: ik had vorig seizoen ook de sugar rush stripey. Ze kregen bij mij lang niet allemaal streepjes. Sommigen werden ook egaal rood-oranje en waren heel heet. Veel heter dan de reguliere sugar rush stripeys. Ik heb begrepen dat soms de oorspronkelijke eigenschappen van de voorouders van deze kruising (want dat is het volgens mij) weer de kop op steken. Je kunt dus diverse variëteiten krijgen. M.a.w. als de peper er (bijna) rijp uitziet, maar bijvoorbeeld geen strepen heeft, dan gewoon oogsten. Dan voorkom je dat ze wegrotten en de plant gaat zich richten op de afrijping van de overige pepers.Verder, ik zet mijn pepers ook met 3 bij elkaar. Dat vind ik mooier en gaat eigenlijk heel goed. Maar 9 in dat kratje lijkt mij persoonlijk erg veel. Misschien dat ze wel de hoogte ingaan, maar het zal dringen om voeding en licht zijn. Wellicht dat de oogst daarom wat tegenvalt?
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.