Geplaatst: 16 uren geleden16 u 20 minuten geleden, Petrasmoestuin zei:Ja die blauw aangegeven is ook een Sugar Rush Stipey. Heeft nog niet echt de rode strepen, maar eerder weggehaald, voordat hij ook slecht wordt.Misschien goed om te weten: ik had vorig seizoen ook de sugar rush stripey. Ze kregen bij mij lang niet allemaal streepjes. Sommigen werden ook egaal rood-oranje en waren heel heet. Veel heter dan de reguliere sugar rush stripeys. Ik heb begrepen dat soms de oorspronkelijke eigenschappen van de voorouders van deze kruising (want dat is het volgens mij) weer de kop op steken. Je kunt dus diverse variëteiten krijgen. M.a.w. als de peper er (bijna) rijp uitziet, maar bijvoorbeeld geen strepen heeft, dan gewoon oogsten. Dan voorkom je dat ze wegrotten en de plant gaat zich richten op de afrijping van de overige pepers.Verder, ik zet mijn pepers ook met 3 bij elkaar. Dat vind ik mooier en gaat eigenlijk heel goed. Maar 9 in dat kratje lijkt mij persoonlijk erg veel. Misschien dat ze wel de hoogte ingaan, maar het zal dringen om voeding en licht zijn. Wellicht dat de oogst daarom wat tegenvalt?
Geplaatst: 1 uur geleden1 u 14 uren geleden, Dahli zei:Maar 9 in dat kratje lijkt mij persoonlijk erg veel.Ja dat is een bak van 60 x 60. Op zich een goede plaats met best veel licht. Alleen staat die boerenkool met vlies er nog naast. Ga ik weghalen, want ik zie niet veel koolwitjes meer. Krijgen ze weer meer licht.Weet je nog dat ik over een bak was gevallen waar pepers staan, bij de Gleisdorfer pompoen. Die pepertjes konden er al een week of 2, 3 eraf, want die blijven geel. Ik dacht dat het een gewone cayenne rood was, maar het is een cayenne yellow. Dus nu eraf gehaald. Jammer want er zitten er maar 2 kleintjes aan die nog moeten groeien, anders had ik misschien meer gehad als ik ze er vroeger af had gehaald.Wat de andere pepers betreft: die blijven ook achter in een bak van 33 x 33 en staan goed in het licht/zon. Zo erg dat toen met dat hele warme weer de 5 color zelfs verbrandde, tenminste een aantal ervan.Ik heb er een Madam Jeanet oranje eraf gehaald, omdat jij zei dat die niet rood zijn. Laat ik nu net twee sites zien dat ze ook rood kunnen zijn, een ander soort. Ik weet niet van welke plant ik de vorige heb afgehaald, zo ver gaat mijn administratie niet, maar ik heb ze in 2 verschillende bakken staan.Ik had er zaadjes van bewaard, nu moet ik ze maar in aparte zakjes doen, kijken hoe ze dan volgend jaar gaan groeien. Best interessant.Ik plaats hierbij ook de fotos van al mijn andere pepers. Dat rode wat je in de kas ziet, is een beginnende puntpaprika.growland.net/Bio-Habanero-Madame-Jeanette-Red-Chili-Samenchili-shop24.de/chili-zucht/chili-samen/bio-chili-samen/19950/bio-habanero-madame-jeanette-red-chili-samenMaar ook al mijn paprikaas die er nu hangen zijn nog groen, geldt ook voor heel veel tomaten. Bij mij gaat het niet snel helaas. Maar wat ik eerder heb gezegd: volgend jaar meer mest en vaker voeding geven, misschien dat het dan een beetje beter wordt. Van deze heb ik de pepertjes geoogst. Naast de Gleisdorfer die ook nog aan het rijpen is. Hiernaast een kasje, erachter staan 2 kerstomaatjes.
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Mdam Jeanet kwam uit de BZD van @henkg oogst 2024. Even opgezocht. Welke was het Henk? De oranje of de Red Chili? Want dan houdt het in dat als ik hem liet hangen hij ook rood zou worden.
Geplaatst: 1 uur geleden1 u 10 minuten geleden, Petrasmoestuin zei:Ik heb er een Madam Jeanet oranje eraf gehaald, omdat jij zei dat die niet rood zijn. Laat ik nu net twee sites zien dat ze ook rood kunnen zijn, een ander soort.Ik zei dat de mme Jeanette over het algemeen geel is en dat jouw rode mme Jeanette eerder op een habanero leek. Die twee zijn nauw verwant, maar niet hetzelfde. Uit de linkjes die je in je post zet, blijkt ook dat het habanero’s zijn. Met de toevoeging in de naam mme Jeanette. Ik denk daarom dat jij een kruising hebt gekweekt. Geen ‘zuivere’ mme Jeanette, voor zover die al bestaan. Wat niet wil zeggen dat je geen heerlijke pepers hebt gekweekt, want ik vermoed dat jouw rode erg lekker en kruidig zullen zijn.
Geplaatst: 17 minuten geleden17 min 20 uren geleden, driepinter zei:@redzebra ik vond ze ook al niet zo rimpelig zoals een echte madame jeanette hoort te zijn. Ik had ook een aantal planten in emmers in de kas waarvan ik enkele kleine pepertjes had die wel heel rimpelig waren , van hetzelfde zaad. Ik kan me niet meer herinneren op welke online shop ik ze precies had gekocht, maar een foto van het zakje staat in dit topic : https://www.moestuinforum.nl/topic/57771-pepers-2026/page/4/#findComment-571658Ze verkopen bijna alles als Mme Jeanette. Ook de (rode) Aji Uma (Adjuma). Gewoon een ronde Habanero(achtige). Maar als je ze ruikt dan weet je wl of je een Madamme te pakken hebt. Ik heb ook Cilli Goronong gehad, waarvan eerst werd gezegd zaadjes van Mme Jeanette. DIe lijkt er nog op, maar zonder de zware parfum geur.
Geplaatst: 11 minuten geleden11 min @Petrasmoestuin De Suger Rush Peach is niet geheel stabiel, bijna iedereen die deze kweekt krijgt neusrot in de vruchten. Je laatste foto trouwens zien de planten er wel wat gelig uit, heb je laatste maand wel genoeg voeding gegeven.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.