Geplaatst: 5 uren geleden5 u 1 uur geleden, Tanja65 zei:De sugarsnaps doen het daarentegen wél juist goedIk heb alleen sugarsnaps, dus misschien is het wel specifiek daarvoor een goed jaar? Ze staan hier tegen een schutting van 2 meter waardoor ik goed kan zien hoe hoog ze zijn. Allemaal 1,75 m of hoger. Het is Delikett, wellicht worden die wat hoger? Vorig jaar had ik Jessie. Ook prima groei, maar niet zo hoog als de Delikett. Volgend seizoen ga ik eens kijken of er ook paarse sugarsnaps bestaan, dat oogst wat makkelijker.
Geplaatst: 5 uren geleden5 u Goed idee. Maar de Shiraz had ik en zeer weinig oogst. @ Dahli 5 uren geleden5 u aangepast door Petrasmoestuin
Geplaatst: 3 uren geleden3 u 1 uur geleden, Dahli zei:Volgend seizoen ga ik eens kijken of er ook paarse sugarsnaps bestaan, dat oogst wat makkelijker.Die zijn er! Purple magnolia. Zijn bij mij dit jaar grotendeels weggeslakt, maar voor volgend jaar wil ik ze wel weer, want ze waren vorig jaar erg lekker. Er komen trouwens ook groen/paars gevlekte exemplaren voor. Ik had de erwten op peulkleur gezaaid.
Geplaatst: 3 uren geleden3 u Ik had een keer paarse peulen, ik weet niet meer precies welk ras, ik geloof ook Shiraz. Van het Nieuwe Land (Belgie) dat nu niet meer bestaat. Ik vond ze niet zo lekker.Ik heb nu ook Jessy (sugarsnap) staan. Ik schat dat ze ongeveer 1 meter zijn. Niet erg hoog. Wel productief.
Geplaatst: 3 uren geleden3 u 21 minuten geleden, woldistel zei:Er komen trouwens ook groen/paars gevlekte exemplaren voorDank voor de tip van de Purple magnolia! Ook altijd fijn om te horen dat ze lekker zijn. Ik heb al een adresje gevonden 😃. Daar hebben ze trouwens ook de groen/paarse (Spring blush).Edit: Sterker nog, ik heb ze beide net besteld. Met nog 3 andere leuke dingetjes waaronder een micro doperwt 😃. Die laatste kan goed in potten. Kan ik toch eens een doperwt kweken. De normale duren te lang omdat de tomaten half mei op de peulvruchten-plek komen. 2 uren geleden2 u aangepast door Dahli
Geplaatst: 1 uur geleden1 u 2 uren geleden, Dahli zei:Ik heb al een adresje gevonden 😃. Daar hebben ze trouwens ook de groen/paarse (Spring blush).Waar?
Geplaatst: 1 uur geleden1 u @Tanja65 Bij kwekerijkweek.beZij hebben leuke dingen ertussen zitten. Alleen al 4 of 5 soorten sugarsnaps bijvoorbeeld. Ook heel lichtgele.
Geplaatst: 33 minuten geleden33 min Ik heb besloten ze pas volgend seizoen te kopen, ik ga ze nu toch niet meer zaaien. Maar wat een leuke site!
Geplaatst: 24 minuten geleden24 min Hihi, @Dahli daar komen die van mij ook vandaan.Ik was zonet nog op de tuin en van de purple magnolia staat best nog wat overeind, het zijn de opal creek en de sugar ann die verdwenen zijn. Spring blush (heeft letterlijk blosjes op de peul) is ook heel mooi, die had ik eerder van de Nieuwe Tuin. Kwekerij Kweek heeft veel van hun selectie overgenomen toen Peter Bauwens met pensioen ging. Volgens mij is de eigenaresse een vroegere stagiaire of werkneemster van de Nieuwe Tuin. 23 minuten geleden23 min aangepast door woldistel
Geplaatst: 14 minuten geleden14 min Ik miste de Nieuwe Tuin zo, altijd leuke en aparte rassen. Wat heerlijk dat er eennsoort van ‘opvolging’ is!
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.