Geplaatst: 3 uren geleden3 u Ik zag dat de Action een hoop tuin gerelateerde artikelen heeft zo als kweekbakjes zaden en kokos.Wat zijn nou echte aan en afraders om hier zo goedkoop te kopen?
Geplaatst: 2 uren geleden2 u Volgens mij staat het internet vol met argumenten om níet bij de Action te kopen..Goedkope ongecontroleerde zooi, gebruik van weekmakers in plastic gebruik’ van andere schadelijke stoffen, onduurzaam geproduceerd en lang niet altijd in Europa dus ook nog vervuilend vervoerd in enorme containerschepen over de halve wereld gesleept om dan soms meteen stuk te gaan na aankoop en zodoende op vuilberg of in de plastic soep terecht komt ( wat geeft het het was zo goedkoop we halen wel weer een nieuwe) om maar niet te spreken over de werkomstandigheden.Hoe vaak heb ik gelezen dat mensen klaagden over zaden in Verweggistan gekocht die helemaal niet dat plantje gaven dat ze wilden.Maar vooral toch wel de kwaliteit en het vervoer. Koop lokaal bijvoorbeeld bij de Bolster Onze eigen bio zaadkweker.Doe mee met de BiozadendoosZoek je aparte zaden kom dan naar een van de vele zaden beursen bv Deze die Nederland en België rijk zijn..kom bijvoorbeeld naar de Moestuinforumdag en ruil je suf tevoren.Over kokosvezel dat vast wel een duurzaam alternatief voor de tuinis kan ik niet zoveel zeggen. Je zou uit kunnen zoeken wat het kortste of minst vervuilende manier van vervoer is deze kant op. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 21 minuten geleden21 min Gaan we nu hier verder met bashen op de Action? ik dacht dat het na het aanbieding topic wel even genoeg was.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.