Geplaatst: 3 februari3 Feb Hallo allemaal,Ik zie dat ik hier al lid ben sinds 2016, echter nooit actief geweest en de moestuin-hobby is een beetje op de achtergrond komen te staan. Afgezien van soms enkele pepers en tomaten de afgelopen jaren niet veel gedaan. Dit jaar vind ik het leuk om ook wat andere groenten te zaaien/planten. Ik wil gaan werken met palletranden en daar bakken van maken. Ik zal vast nog wat info en adviezen nodig hebben, dus ik zal me eerst nog even verder inlezen en als ik nog vragen heb zal ik me zeker even melden. Daarnaast is het hebben van een 'hobby' natuurlijk altijd leuker als je het kan delen, dus vandaar weer hier op forum.Verder heb ik wat materialen gekocht om dit jaar te gaan beginnen met voedsel inmaken & wecken. Leek me een leuke en duurzame manier om optimaal gebruik te maken van de oogst van mijn moestuintje, aangezien ik alleen woon en dus een stuk meer zal oogsten dan ik op dat moment kan eten. Misschien ook wel leuk om te vermelden dat ik op het AZC waar ik werk, vorig jaar met een andere collega en een aantal bewoners ook ben gestart met een redelijk grote moestuin (ruim 150m2). We zijn ergens in mei pas begonnen, maar doordat we veel plantjes hebben gekocht en gekregen, hebben we toch nog een redelijk goed seizoen gehad, beter dan ik had verwacht. In principe wordt dit bijgehouden door de bewoners zelf, waar ik contactpersoon voor ben. Het is een erg mooie manier van verbinding maken met onze bewoners en tegelijk is het voor de bewoners een fijne dagbesteding en helpt het hen met een gezond dagritme en geeft ze een mooie afleiding van de onzekere situatie waar ze zich in bevinden. Hieronder een aantal foto's van begin tot eind van het seizoen.
Geplaatst: 3 februari3 Feb Welkom Loraine! Mooie strakke tuin daar op het AZC gaan jullie dat dit seizoen weer doen?Succes! We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 4 februari4 Feb dat is mooi strak zeg! Ik hoop dat jullie dat dit jaar weer gaan doen. AZC is een nare pauzestand in je leven waar zo weinig kan en mag… wens eenieder in die situatie sterke en hoop en veel groen.
Geplaatst: 4 februari4 Feb Welkom terug! Mooie moestuin hadden jullie vorig jaar bij het AZC. Gaan jullie dit jaar weer verder? Nu kun je vanaf het begin van het seizoen starten.
Geplaatst: 5 februari5 Feb Auteur Bedankt allemaal! Ja, dit jaar zeker weer. Het is de bedoeling dat we dit blijven doen, zo lang er genoeg animo voor is vanuit de bewoners. En voor nu zit dat helemaal goed gelukkig. Enkele bewoners zijn zelf al begonnen met voorzaaien. En ik heb zelf net mijn pepers & paprika's gezaaid. Andere soorten wacht ik nog even met zaaien. Maar ik zaai alles ruim en wat ik dan over heb gaat ook naar het AZC.
Geplaatst: 5 februari5 Feb Welkom terug! facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 5 februari5 Feb Welkom terug! En wat een prachtig initiatief! * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.