Geplaatst: 11 februari11 Feb 2 hours ago, henkg said:Ja, die drie gaatjes zie ik daar ook. Bernaar's tekst is niet helemaal duidelijk, ik denk dat zijn foto de Elho-variant betreft, niet het huidige model van de ActionNee hoor,deze zijn niet van Elho,en deze zijn aangekocht op 2 februari in de Action.De vorm van de palen en de hoeken is iets vloeiender en ook de bodem lijkt anders.Misschien is er een verschil van levering tussen Belgische en Nederlandse filialen?
Geplaatst: 11 februari11 Feb Nou ik kan uitsluitsel geven. Dit is wat nu in de Nederlandse Action lagEr zijn blijkbaar heel wat verschillende modellen in omloop (geweest).Moraal van het verhaal: check je afwatering voordat je de bak binnen of buiten plaatst want anders heb je mogelijk een zwembad. 11 februari11 Feb aangepast door loes
Geplaatst: 11 februari11 Feb Uhhhh nou dan breng ik daar graag tegenin dat ik er ook 2 heb gekocht bij een Nederlandse Action vandaag, en daar zijn de poten zoals bij HenkG; met 1 gat (wat groter dan deze 3).Er zijn dus kennelijk meerdere modellen!Ik vind de bakken, vergeleken met de Elho bakken die ik jaren geleden had, wel beduidend minder stevig. Vooral als het om de poten gaat dan. Maar prima om lekker wat in voor te zaaien; ik ga ze vanmiddag vast vullen.
Geplaatst: 11 februari11 Feb 19 uren geleden, donaldk zei:Oh dan is dat weer veranderd. Vroeger was het vaste poten met gleuf met inzet, later dichte bak met losse poten en nu dan bak met gaatjes en losse poten.Ik had mijn bak al enkele jaren vol rommel staan, dus ik dacht dit, maar heb het vandaag nagekeken en heb dus ook het randje met de drie gaatjes.Ik heb geen nieuwe meegenomen enkel 15 blokjes kokos en een pakje van 10 paar werckmann nitril (hopelijk, kan zijn dat ze door elkaar lagen, moet ik dus nakijken, dan zou ik terug moeten om te ruilen, want wil liever geen latex) handschoentjes. Voor de Lidl en Kruidvat voelde ik mij te slecht, en ik was al propvol met Action Doos gepikt van de aanslagreiniger en AH, in de zijtassen, dus wanneer ik alsnog wil moet ik nog een keer.In de winkel waren de deksels met plakband in de bak geplakt, maar onderop zag ik na omdraaien bak vanmiddag ook de drie gaatjes... 11 februari11 Feb aangepast door donaldk https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
Geplaatst: 11 februari11 Feb Ik vermoed een gat is oude voorraad, vorig jaar werden ze opgeruimd voor iets minder dan de prijs in de weekaanbieding actie. Misschien had men nog wat over? Voor wie geen gaatjes wil neem een pakje tubetjes Action huismerk secondenlijm mee (0,69? voor 4x3 gram? ) en vul de gaatjes op. https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
Geplaatst: 11 februari11 Feb Ik heb er vandaag twee gekocht, zonder gaatjes. En gardena werkhandschoenen voor 2 euro ook in maar s https://www.deblijehoeve.nl/
Geplaatst: 12 februari12 Feb Hoi,Vorige jaar hadden wij zaadjes gekocht bij de lidl en dit was super goed bevallen! Mega veel courgette, pompoenen, watermeloenen, bieten etc.Dit jaar hebben we ook een kasje van zo'n 15m2, maar ik vroeg mij af of de lidl elk jaar de zaadjes verkoop, zoja wanneer liggen deze in de winkjel?Zo niet, wat is een andere goede plek om zaden te halen? Lidl betaal je namelijk echt bijna niks en is de opbrengst daarnaast ook super goed.
Geplaatst: 12 februari12 Feb Denk dat deze mand nog de zaadjes bij de Lidl komen. Ze zijn er elk jaar.
Geplaatst: 12 februari12 Feb Had beter zelf kunnen kijken, want ze komen weer vanaf woensdag 18 februari!!
Geplaatst: 12 februari12 Feb En vanaf vrijdag 20-2 fruitstruikjes voor 1,99 of meer. https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
Geplaatst: 12 februari12 Feb Hieraan de binnenkant van de potensleuf en de buitenkant ziet er zo uitMaakt mij niet uit, want er gaan hoe dan ook nog een aantal 10 mm gaten bij in de bak zelf. 12 februari12 Feb aangepast door woldistel Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 12 februari12 Feb 31 minuten geleden, woldistel zei:want er gaan hoe dan ook nog een aantal 10 mm gaten bij in de bak zelf.Dat ga ik bij mijn nieuwe bak ook doen.Bij één bak van vorig jaar heb ik het bewust bij alleen de poten-gaten gehouden omdat ik die bak het grootste deel van het seizoen gebruik voor waterspinazie en wat later voor waterkers. Gezien hun voorkeur voor vochtige/natte grond vond ik die paar gaten juist wel handig.
Geplaatst: 12 februari12 Feb 3 minutes ago, Dahli said:voor waterspinazie en wat later voor waterkers.Dat lijken me ook uitstekende kostgangers voor een paar cm water onderin een bak 😀Ik heb waterspinazie wel gekweekt in een teiltje, maar dan wel met een flink gat in de zijkant (gevallen en al oud plastic). Stilstaand water is nooit goed.Deze bakken wil ik voor vanalles gebruiken, dus een deugdelijke afwatering lijkt me een toch wel een pré. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 12 februari12 Feb On 2/10/2026 at 11:15 PM, donaldk said:Tips voor soortjes?Vandaag was ik bij Lidl, er zat ook Bintje bij, 8 stuks voor 2 euro.Ook Dahlia's, ik heb Duet gekocht voor 2,50. Ze hadden verder Color Spectacle, en een donkere soort. 12 februari12 Feb aangepast door fre3ke
Geplaatst: 12 februari12 Feb 3 uren geleden, woldistel zei:Dat lijken me ook uitstekende kostgangers voor een paar cm water onderin een bak..... 😀....gekweekt in een teiltje, maar dan wel met een flink gat in de zijkant (gevallen en al oud plastic). Stilstaand water is nooit goed.Beetje offtopic, maar aanhakend hierop.... ik heb al een boel emmers van de action omgetoverd tot bloempotten waarbij ik een stuk of 5 gaten in de bodem boorde (van ik meen 14 mm diameter).Nou moet ik nog een zooi emmers boren, en ik speelde met de gedachte dat ik de gaten dan (ipv in de bodem) in de zijkant zou boren, ongeveer een paar centimeter hoger dan de bodem. Dan heb je dus ook goede afwatering maar onderaan de emmer heb je dan dus een laagje water wat niet wegkan. Mij leek dit wel wat, dan drogen de planten minder snel uit en kunnen de planten toch nog iets water halen als je eens niet op tijd water geeft. Geeft toch hetzelfde effect als je bloempotten op onderzetters zet die je vult met water?Maar nu zie ik weer de opmerking "stilstaan water is nooit goed" en begin ik weer te twijfelen. waar ik die gaten het beste kan boren. Misschien denk ik weer veel te moeilijk maar kan iemand iets zeggen waar ik het beste die gaten kan boren?
Geplaatst: 12 februari12 Feb 12 minuten geleden, driepinter zei:ik speelde met de gedachte dat ik de gaten dan (ipv in de bodem) in de zijkant zou boren, ongeveer een paar centimeter hoger dan de bodem. Dan heb je dus ook goede afwatering maar onderaan de emmer heb je dan dus een laagje water wat niet wegkan.Ik heb dit 2 jaar geprobeerd met m'n potplanten. In de zomer werkte dit supergoed. Niets droogde uit. In de (natte) winters verloor ik vervolgens flink wat planten door rot. Ik ben weer over op schotels.
Geplaatst: 12 februari12 Feb Mijn witlofbakken hebben een gaatje in de zijkant,net zoals de onderbakken die ik vanaf de lente buiten gebruik om m'n p9's en m'n zelfkweek boompjes in te zetten.Mijn potplanten hebben schotels,die ondersteboven gedraaid worden vanaf een eind in de herfst tot de lente.
Geplaatst: 12 februari12 Feb Bedankt voor de inzichten, in die action emmers wil ik aarbeiplanten zetten, die blijven wel een jaar of 2 buiten in die emmers staan, Daar kan ik het beste dus gewoon gaten onderin de bodem boren. Ik heb ook grotere emmers van 20 liter die ik wil gebruiken voor peper- en paprikaplanten en die wil ik binnen in mijn kasje zetten. Daar kan ik dus wel de gaten in de zijkanten boren als ik het goed begrijp. Die planten zullen binnen toch niet kletsnat worden van buien en hoeven sowieso de winter niet door na het seizoen .
Geplaatst: 12 februari12 Feb 8 minuten geleden, driepinter zei:Daar kan ik dus wel de gaten in de zijkanten boren als ik het goed begrijp. Die planten zullen binnen toch niet kletsnat worden van buien en hoeven sowieso de winter niet door na het seizoen .Lijkt me inderdaad geen probleem voor paprika's en pepers!
Geplaatst: 16 februari16 Feb TATUTATU! De zaadjes bij Lidl stonden er al vanmiddag, wederom het beperkte assortiment, misschien nog wel iets beperkter zelfs als de vorige jaren. Ik ging voor een BurgermeisterStück, maar zag zowaar de kist/doos op wieltjes al staan. Van de dure enkel de peultjes meegenomen, misschien had ik nog een zakje, maar dan hoef ik niet meer. Al heeft de ACtion ook weer wat vanaf woensdag. De Kelvedon Wonder en Rheinländerin heb ik in de afgelopen jaren nog nooit van kunnen eten:-(, gaat altijd mis, dus HELP. Ik moet dus nog wat van deze erwten van vorige jaren hebben liggen.Oh ja de pootuitjes waren al lang op dus heb enkele zakjes van die Stütgarter Riese in zaadvorm meegenomen.Er stonden nu nieuwe kweektafels of de stapels waren bij elkaar gezet, dus nu ook wat met 8?mm gat in de poothoeken gezien. Ik heb die met 3 x3?mm gaatjes genomen. De kokos lag al niet meer in het actieschap, En op de kopstelling was de Kokos zo goed als op, geen plekje op normale schap, dus of het nog weer beschikbaar komt dit jaar, ik betwijdel het. Du twee extra meegenomen.Komende woensdag zijn de schepjes e.d. €0.77, i.p.v. 0.99.In het verleden hebben ze de hogere/grotere uitvoering gehad voor maar iets meer. Is het wat? 16 februari16 Feb aangepast door donaldk https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
Geplaatst: 18 februari18 Feb Dat kas je is wel erg klein, si het de moeite waard om NU op de brommer te stappen???!!! https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
Geplaatst: 18 februari18 Feb @donaldk Als het een bouwpakket is, en je gebruikt het plastic (de wand) niet, dan kun je 2 kasjes kopen en dan heb je 5 of 6 lagen.Die van Lidl heeft 4 lagen en kost iets van 25 euro dacht ik te hebben betaald. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 18 februari18 Feb Het gaat natuurlijk om de hoes @acpronk zonder is het geen kasje. Niet alleen laag maar ook klein oppervlak. https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.