Geplaatst: 5 uren geleden5 u 11 minuten geleden, appelvrouw zei:Libanese ( lichtgroengrijze) courgette?Bedoel je de Bianca di Trieste? Dat is gewoon een italiaan (Wel met een prachtige naam, in mijn hoofd vertaald als Sneue Bianca en dat klopt ook want geweldig produktief in het eerste deel van het seizoen, maar legt het loodje bij de eerste zucht meeldauw) Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 4 uren geleden4 u Ok….. We zijn 24 uur router verder en álle vier de pompoenzaden die maar niet wilden, laten hun worteltje zien! Het lag dus aan te koele omstandigheden. Op zich geen ramp, maar na ruim een week deno ligt rotting op de loer. Ik ben zó blij. Er staat een emmer met potgrond in de bijkeuken iets op te warmen en vanavond gaan ze geplant worden. De courgettezaadjes liggen er pas sinds gisteren, die blijven nog even liggen.
Geplaatst: 4 uren geleden4 u 2 uren geleden, acpronk zei:Waarom doen we dat nu niet meeWaarom wij niet voorzaaien? Omdat ik dan een slechte pompoenzaad kan hebben wat ik nu heb meegemaakt en dat weet je dus niet als je rechtstreeks zaait toch? Dan wacht je en wacht je en dat is niet leuk. Want als hij dan niet goed groeit en dan ziek is, dan heb je een slechte plant ertussen. Dus voorzaaien voor dit soort planten vind ik dan wel belangrijk om teleurstellingen te voorkomen.
Geplaatst: 4 uren geleden4 u 1 uur terug, woldistel zei:Bianca di Trieste? Dat is gewoon een italiaanYep:“Dit ras wordt soms ook 'Blanco Medio Largo' of 'Lebanese White Bush' genoemd. Vreeken's Zaden ”Zo ken ik hem dus We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 3 uren geleden3 u Wat een leuk ras! Die ga ik onthouden voor volgend jaar. Dit jaar al 4 soorten courgettes die allemaal in een 65L. speciekuip komen, dus helaas geen ruimte meer. Je wordt altijd zo hebberige van zoveel leuke soorten, net als met pepers en tomaten.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.