Geplaatst: 16 juli16 Jul Best wat verschillende soorten pompoen gekweekt, maar de ayote is toch wel 1 van de mooiste. Dit is de enige tot nu toe. De andere bleek niet bevrucht. Dus ik koester hem. Het grappige is dat ieder jaar op precies dezelfde plek een pompoen groeit, net boven de regenton, voordat hij het hoekje om gaat.
Geplaatst: 16 juli16 Jul Wat gaaf! Volgens mij zie ik er bij mij twee komen. Het is een wirwar bij mij, maar jij had ergens vermeld dat ze wat extra blaadjes bij de bloem hebben, daaraan heb ik ze herkend! Bedankt nog! 😊😉
Geplaatst: 16 juli16 Jul 3 uren geleden, Dahli zei:Het grappige is dat ieder jaar op precies dezelfde plek een pompoen groeit,Fijn plekje blijkbaar…
Geplaatst: 16 juli16 Jul Ik denk dat ik jou moet bedanken @jootje ! De zaadjes kreeg ik van jou 😃.Ik zal morgen eens een foto maken van de lelijke muur, die is nu prachtig vind ik zelf 😊. Alleen daarom al kweek ik ieder jaar tenminste één pompoensoort.
Geplaatst: 17 juli17 Jul Prachtig hoe alles groeit en bloeit, mooie bakken trouwens en die pompoenen dat gaat als een speer. Dat wordt wel heel veel soep. Ik ga binnenkort 2 bakken erbij bestellen, weet nu dat je in diepere bakken alles kunt poten en zaaien. Mooi insteek voor nog meer mogelijkheden om uit te proberen.
Geplaatst: 17 juli17 Jul Uhm..... m'n pompoen groeit als een malle. Ik dacht een kleine oranje te hebben gezaaid voor opslag. Gevalletje oeps; het blijkt Rouge vif d'Etampes te zijn. Nu al bijna zo groot als m'n voet (maat 43) en hangt gewoon aan de compostbak, een paar cm boven de grond.. Hoe groot wordt dat ding????
Geplaatst: 17 juli17 Jul Die wordt waarschijnlijk nog wat groter 😆Misschien kun je er een stoeptegel onder schuiven, als de pompoen daarop ligt trekt hij niet zo aan de plant.
Geplaatst: 17 juli17 Jul Zo leuk, die verrassingen bij pompoenen. Hier ook zoiets. Trombolino d’ Albenga. Al eerder gehad een paar jaar terug. Een butternutachtige slang als je hem laat kruipen tenminste. Een lichte kleur die verandert later in de beige butternut kleur. Twee pompoenen….zelfde zaad. Ie het weet mag het zeggen!
Geplaatst: 17 juli17 Jul Begon die donkergroene ook klein ook zo donker? Mijn trompies willen nog niet hard groeien ondanks de belofte van Arja. Het zal toch echt wel met het licht te maken hebben denk ik.
Geplaatst: 18 juli18 Jul Een lichte kruising misschien bij de zaadveredelaar..je hebt de zaden gekocht toch? Het lijkt wel een trombolino te worden en niet zo’n Lange uit Nice die wel die kleur heeft.
Geplaatst: 19 juli19 Jul Op 17-7-2026 om 19:13, jootje zei:Twee pompoenen….zelfde zaad. Ie het weet mag het zeggen!Zaadvaste rassen zijn lang niet altijd stabiel uniform, zeker niet zo'n oud traditioneel ras. Die variatie voorkomt inteeltdepressie en zorgt ervoor dat een ras de tand des tijds kan doorstaan. De meeste variatie "zie" je trouwens niet, is subtiel of alleen voor de fijnproever.Ik sta in de tuin, even een live action foto (wat hierna gebeurt behoeft privacy 😉). Altijd fijn als een mannetje en een vrouwtje zo dicht bij elkaar staan.
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Omdat ik hier toch met een meetlint rondliep ivm de wedstrijdboon.. Deze jongens dus. Ze zijn nu 64 cm lang, en vooral zwaar. Nadat een stok waar ze op leunden knakte, heb ik er een tipi onder gefröbeld. Nu hopen dat de rank het houdt.
Geplaatst: 47 minuten geleden47 min Ja idioot he? En de hangende lijken idd groter te worden dan de liggende. En vooral rechter.
Geplaatst: 25 minuten geleden25 min 52 minuten geleden, Arja zei:Ze zijn nu 64 cm lang, en vooral zwaar.Ik dacht dat je een grapje maakte of AI. Wat is dit nu weer voor een reuze pompoen?
Geplaatst: 3 minuten geleden3 min Haha nee, hij is echt zo groot. Dit is volgens mij de Longue de Nice. Ik heb ook Trompe d'Albenga. Ze lijken op elkaar, beiden worden erg lang, en beiden zijn ze jong als courgette te eten. Als je ze lang laat hangen krijgen ze een harde schil en nog wat pompoenkenmerken, en noemen we het pompoen. Tja ik herhaal het maar even om die discussie voor te zijn 😆
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.