Geplaatst: 23 uren geleden23 u De rechtse was schijnzwanger, want die wordt lichter van kleur. Ik had meegeholpen met de bevruchting. Maar de bloem was nog nat, misschien dat het daar aan lag. 23 uren geleden23 u aangepast door Petrasmoestuin
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Wat moet ik nu met deze tweelingbroer Ronde van Nice? 1 uur geleden1 u aangepast door Petrasmoestuin
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Eruit halen dus? Er komen nog veel kerels aan. Kost alleen maar onnodige moeite voor de plant. Dat bedoelde ik ermee. Jij dus ook. @Tanja65
Geplaatst: 57 minuten geleden57 min Nee gewoon laten staan, dat zijn mannelijke bloemen, kost niet veel energie voor de plant.
Geplaatst: 51 minuten geleden51 min 3 minuten geleden, Petrasmoestuin zei:Kost alleen maar onnodige moeite voor de plant. Valt reuze mee. Het is niet voor niets dat er doorgaans eerst een aantal mannelijke bloemen aan zo'n plant komen. Die vrouwelijke bloemen zijn veel kostbaarder, want die zorgen voor nageslacht. En er zal maar geen stuifmeel beschikbaar zijn als zij gaat bloeien en er niemand in bloei staat om haar te bevruchten 🧐. Dus hoe meer mannen er bloeien, des te beter. Bestuiving gaat het best met hommels en allerlei bijtjes.
Geplaatst: 49 minuten geleden49 min Ik heb zat planten en veel bijen en hommels hier.19 pompoenen en 6 courgettes. 49 minuten geleden49 min aangepast door Petrasmoestuin
Geplaatst: 47 minuten geleden47 min Niet erg :) er komen wel nieuwe, ik twijfel nu zelf ook of het een mannelijke is en er een vruchtbeginsel zat. Nu al waren het vrouwelijke die groeien ook gewoon uit als ze bevrucht zijn. je hoeft die niet te verwijderen, courgette oogst je normaal heel jong en in dit geval had je dan gewoon een dubbele.
Geplaatst: 46 minuten geleden46 min Mooi, dan hoef je niets te doen. Geduld is een schone zaak. Als je heel veel mannelijke bloemen hebt, kun je er misschien een paar vullen als voorafje, ofzo.
Geplaatst: 26 minuten geleden26 min O ja lekker dat recept kan wel even in het courgette recept topic zetten woldistel! 23 minuten geleden23 min aangepast door appelvrouw
Geplaatst: 22 minuten geleden22 min Auteur 42 minuten geleden, Petrasmoestuin zei:Kost alleen maar onnodige moeite voor de plantIk denk dat de natuur het prima zelf weet. De bloemen die wij ‘overbodig’ vinden, zijn wellicht oefen-bloemen, of bloemen die eerst moeten voor de betere/volwassen versie van mannen tevoorschijn komt. Ik haal zeker in het begin zo min mogelijk weg. Alleen wat blad, om slakkenvraat en meeldauw te voorkomen. Wel gedoseerd, er is een minimum nodig voor de fotosynthese. Later als de plant sterker is, kan hij meer hebben.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.