Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

De kas in de kas

Featured Replies

Geplaatst:

Omdat mijn kleine kasje niet werkte om iets in te verbouwen, veel te heet en geen temperatuur regulatie, heb ik iets anders verzonnen.

Er stond zo'n simpel kasje in, dat gebruikte ik alleen als opbergruimte.

De bovenste helft moest eraf, want het kon alleen maar tegen de linkerwand staan, naast de tafel, want de rest van de kas was gevuld met bakken, waar de tomaten e.d. in stonden.

Het kasje is nu helemaal in ere hersteld, weer opgebouwd en een kwart slag gedraaid, zodat het in de nok past.

Ik ben van plan om daar mijn zaailingen in te zetten, als de temperaturen te veel dalen.

Overdag op de tafel links, 's nachts in het kasje, dat ik ook nog kan verwarmen.

Als ik dan moet gaan afharden, kan dat heel simpel, zonder al te veel gesjouw, gewoon een paar meter naar buiten en dan weer naar binnen.

Volgens mij moet dat zo gaan lukken.

Bubbeltjesplastic op de grond (idee van @Dahli ) daar óf verwarmingsmatjes op, óf er komt een klein ventilator kacheltje in op de laagste stand.

Ik heb zo'n zelfde kasje, maar dan een maat kleiner, in de kamer binnen staan, dat is op temperatuur te houden met een warmtemat, een grote.

Als ik er nog een paar matjes bij doe, zou misschien deze grotere ook wel warm kunnen blijven.

Gewoon uitproberen, lijkt me.

Het gaat me volgens mij een hoop gedoe en heen en weer gesjouw schelen.

P1060697.JPG

Geplaatst:

@Rookie Dit lijkt mij een prima idee! Dat zal toch echt wel wat graden schelen, zeker door de kas in kas. Mooi gebruik ook van je grote kas en het pop up kasje. Zou zonde zijn als je daar geen gebruik van maakt als je beide hebt. Slim concept!

@Mai Pensato werkt zo ook met pepers las ik (kas in kas). Zie zijn foto van 28 maart jl. in het peper-topic.

Geplaatst:

Ja dit is zeker een goed idee van je. Ik heb zoiets nog buiten staan, alleen niet op de grond. Wij hebben het idee om er plankje aan de zijkant te bevestigen, nu hangen er bakje aan en dan ook meer dicht te maken. Hij staat op een MM bak, zelf geknutseld.

Die zou ik ook kunnen gebruiken voor 's nachts als de planten afgehard zijn. Nu heb ik 20 stuks op tafel en in een bak in de foliekas gezet. De komende nachten is het nog 10 en 11 graden, vanaf maandag weer onder de 7 graden.

Geplaatst:

@Mai Pensato had er op die foto zelfs een ventilatorkacheltje in staan. Zelf had ik ooit het idee om van die doorzichtige kunststof bakken over plantjes te zetten.

aangepast door donaldk

https://www.chillipepers.nl

Home of the Turbo.

De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.

Geplaatst:

Wat een goed idee! Scheelt inderdaad een hoop gesjouw.

Ik zie jullie onderschrift helaas niet. Maar sommige van jullie die van mij wel. Ik heb het wel op groen staanom die van anderen te kunnen zien. 🤔

Geplaatst:
18 uren geleden, donaldk zei:

zelfs een ventilatorkacheltje in staan

Dat is nu juist de belangrijkste reden voor mij: kleine kas in ( grote) kas met een electrisch kacheltje om de min temp hoog genoeg te houden met lage kosten. Doe dit met pepers, paprika en tomaten.

gefascineerd door alles wat groeit en bloeit

3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit

moderne kweektechnieken - hydroponics

https://www.instagram.com/maipensatogardening/

Geplaatst:
  • Auteur

We hebben een paar kleine ventilatorkacheltjes, dus dat zou geen probleem zijn.

Een timer en een thermostaat zijn ook nog wel ergens in huis.

aangepast door Rookie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.