Geplaatst: Woensdag om 14:055 d Dit jaar gele tros komkommer gezaaid voor mij een test want dit is een groente die te waterig is voor mijn smaak. De verrassing is toch wel dat deze komkommer een vollere romige smaak heeft dat was een verrassende constatering.Ondanks 39 graden staan de komkommers er fier bij.
Geplaatst: Woensdag om 18:045 d Wat een leuke soort! @eduro Misschien vind je komkommer met wat zout wel lekkerder? Vind het een heerlijke snack. Het ziet er naar uit dat ik dit jaar ook lange komkommers ga krijgen. Schiet op komkommers…
Geplaatst: Donderdag om 04:324 d @Dashbro misschien wel ala je het te lang laat staan, maar hier worden ze door de helft gesneden gezouten en binnen enkele minuten opgegeten. Heeeerlijk!
Geplaatst: 22 uren geleden22 u Hier zie je de allereerste komkommertjes verschijnen . Op de foto zie je de grootste tot nu toe. En voor mijn gevoel was ie gisteren nog de helft kleiner
Geplaatst: 1 uur geleden1 u @rorror je vroeg om zaad van komkommer Monika. Wil ik wel proberen hoor. Met komkommer heb ik dit nog nooit gedaan, moet ik er dan eentje laten hangen tot ie overrijp is en mijn vader (die vroeger komkommer tuinder was) me smeekt om dat vieze gele ding weg te halen? 😆 Of anders gezegd, hoe produceert een komkommer zaad en hoe pak ik dat aan?
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Gelukkig heb ik dat pas geleden gelezen, met dank aan @appelvrouw.Heb het op de wiki aangevuld. https://www.moestuinforum.nl/encyclopedie.html/groenten/vruchtgroenten/komkommer-r137/Maar wel handig om te weten of je meerdere soorten komkommers heb staan, in verband met kruisbestuiving. Zie dat kopje ook even.
Geplaatst: 41 minuten geleden41 min @rorror ik wilde al voorstellen om dit toe te voegen aan de Wiki, maar je bent me voor. (idee: bij de tomaten ook toevoegen hoe zaad te winnen)Ik heb één plant staan van een andere soort, maar die doet het voor geen meter. Project Zaadwinnen Monika is een goede reden om deze eruit te knikkeren. Leuk, gaan we doen!
Geplaatst: 31 minuten geleden31 min @Arja Als je het gaat doen, even foto's maken van dat process van zaden zelf winnen. ❤️
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.