Geplaatst: 10 juli10 Jul Ik had hem ook aangeschaft, omdat ik las dat hij zo bijzonder is. Maar ik had hem heel laat pas gezaaid in juni en gisteren in de bak buiten gezet. Ik zie wel wat ervan komt. Ik wil volgend jaar alleen planten die wat opleveren, dus dit jaar zal ik niet echt een vergelijk hebben denk ik, als er wat aankomt.Ook ik heb niet zo veel klimrek, dus nu van alles aan de schutting achter, maar wel in een emmer zonder bodem. 10 juli10 Jul aangepast door Petrasmoestuin
Geplaatst: 10 juli10 Jul Auteur Wellicht dat andere teeltomstandigheden een prima oogst opleveren. Dat kan natuurlijk heel goed.
Geplaatst: 14 juli14 Jul 14-07. De eerste komkommer dit seizoen. Marketmore (buitenkomkommer), binnen voorgezaaid op 13 mei.De eerste van velen. Als het zo gaat zoals alle andere jaren: tot begin / midden oktober.
Geplaatst: 14 juli14 Jul 34 minuten geleden, henkg zei:tot begin / midden oktober.Van één en dezelfde plant?
Geplaatst: 14 juli14 Jul "Van een en dezelfde plant?"Ja (nou ja: drie planten. Eerdere jaren vier planten. Maar tegelijk gezaaid en geplant.)Elke plant produceert dus minstens tot begin oktober.Geen meeldauw, geen andere problemen. Gaandeweg wordt het onderste gedeelte slechter (meer dor), maar daarboven gaat de productie door.(Standplaats: het plaatsje achter het huis, tegen een raam/bakstenen muur, op ZO, tot 15:00u zon)
Geplaatst: 14 juli14 Jul Hier ook bijna de eerste 😃 Ik laat hem nog een paar dagen hangen.De struikkomkommer komt ook op gang.
Geplaatst: Gisteren om 17:371 d Oei, dat ging bijna verkeerd met de zaadwinning van mijn dikke Monika. Ik had hem geoogst, hij was nu wel dik genoeg en werd al gelig, en toen ging iemand -we noemen geen namen- salade maken. Gelukkig kon ik nog net de zaden redden. Ze liggen nu te drogen, en ik zal deze week ook even een kiemtest doen.
Geplaatst: 23 uren geleden23 u Zijn die zaden dan bruikbaar? Ik dacht dat alleen werkte als je de vrucht helemal door hebt laten rijpen? Of misschien begrijp ik je verkeerd 🫡
Geplaatst: 23 uren geleden23 u Een van mijn twee komkommers Monika blijkt toch echt een heuse augurk te zijn. Duidelijk anders (hardere stekels en schil) dan de Monika die in de kas komkommers produceert. Nu heb ik dus drie augurkenplanten staan. Oepsie. Mega augurkenoogst dit jaar. 23 uren geleden23 u aangepast door Tanja65
Geplaatst: 23 uren geleden23 u 32 minuten geleden, Tanja65 zei:Zijn die zaden dan bruikbaar? Ik dacht dat alleen werkte als je de vrucht helemal door hebt laten rijpen? Of misschien begrijp ik je verkeerdIk ga testen of ze goed kiemen. Ik vond hem er nu wel rijp uitzien, hij werd niet dikker, en wel steeds geler. Geen foto want nouja, ik was te laat.
Geplaatst: 20 uren geleden20 u Waarom krijg ik altijd stekelige augurken ipv lange komkommers? Ik heb nu 1 geënte komkommer en die geeft als enige lange komkommers. Ik heb nog nooit een lange komkommer gehad. Altijd of stekelige augurk of een klein dik stompje. Echt om knettergek van te worden! Heeft iemand de gouden tip? Ik gebruik voor komkommers alleen gekocht zaad. Mocht je toch een foto nodig hebben voor dit leed: Zie de gurkommer…. Stom rotding 😭Versus de geënte komkommer die natuurlijk een prijskaartje heeft, maar wel normale komkommers produceert:Vraag 1: Waarom een klein dikkertje?Vraag 2: hoe krijg ik ze zoals ze horen volgens de omschrijving? Niet 1 soort voor de duidelijkheid. Ik heb 3 verschillende lange buitenteelt komkommers en ze worden altijd stekelig en dik.
Geplaatst: 19 uren geleden19 u Bij mij ook.Chinese Slangenkomkommer zaad. Maar ja, Chineesjes zijn niet lang, zou het daar aan liggen?Wij eten niet veel komkommer, maar ik wou toch eens behalve snackkomkommers een grote zaaien.
Geplaatst: 10 uren geleden10 u Ik geef het op. Exit komkommer Monika. Gisteren ging ik augurken en komkommers inmaken. De komkommers haal ik dan de zaadlijsten uit, en die eet ik direct op. Allemaal bitter, op eentje na. De rest van de komkommers (andere soorten) en de augurken geen probleem. Maar de Monika’s verdwenen allemaal het groenbakje in. Ik heb waarschijnlijk eerdere inmaak ook verpest. Want toen proefde ik niet. Iemand enig idee van de oorzaak? Ik pluk de komkommers niet in zon of warmte. De plant er letterlijk naast (de Diva) heeft nergens last van. Kan de oorzaak zijn dat ik - tip ergens gelezen - de komkommers in een bak met water bewaarde? Maar daar lag de rest ook in. Ik snap er niets van. Hoe dan ook, dat was eens maar nooit meer.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.