Geplaatst: 23 uren geleden23 u Hier een artikel waar staat dat de bloem en meel van Aldi en Rewe beter is. En wat je leest wat er in andere bloem en meel zit, niet te geloven. Denk je dat je gezond bezig bent om zelf broden en taarten te bakken, is het weer niet goed. Ik heb even nagecheckt of deze site te vertrouwen is. Als jullie dat niet vinden, haal het er dan maar weer af.https://www.ruhr24.de/service/supermaerkte-discounter/mehl-weizen-dinkel-roggen-test-vollkorn-oekotest-keime-mineraloel-aurora-rewe-backen-pestizide-aldi-94249918.html
Geplaatst: 12 uren geleden12 u Zo dramatisch is het toch niet? 40 vd 50 kregen een goed/zeer goed. Paar fose (en schokkende) missers. Kortom: de kop is dramatischer dan de inhoud van het artikel.
Geplaatst: 12 uren geleden12 u Pffff…..alweer iets wat niet deugt…denk ik…want Duits is niet mijn sterkste kant ( lees: geen Duits gehad, dus snap er weinig van) Voor mij hoeft dit soort berichten niet zo….ik word er moe en treurig van. Wat mij betreft, als je zo’n bericht tegen komt…lees het…handel ernaar en op naar het volgende. Geen aanval naar jou, hoor Petra. Meer in het algemeen.
Geplaatst: 11 uren geleden11 u Auteur 32 minuten geleden, jootje zei:geen Duits gehad, dus snap er weinig vanJe kunt het automatisch laten vertalen via Google. Ik doe dat meestal niet, maar mijn man wel.
Geplaatst: 10 uren geleden10 u Hier bij deze pagina haak ik al af.Zeg Petra dat is handig als je man dat vertalen doet dan kan je meteen dat stukje wat hij voor je heeft vertaald hier neerzetten.Hier kan ik in ieder geval niks mee alleen ik laat het bericht met een verontrustende titel (waaronder het gebruik van het woordje wéér) aan me voorbijgaan.
Geplaatst: 10 uren geleden10 u 4 minuten geleden, appelvrouw zei:Hier bij deze pagina haak ik al af.Ik ook, dus ook niet gelezen.4 minuten geleden, appelvrouw zei:handig als je man dat vertalen doetNee, ze is niet met Google getrouwd.Haar man gebruikt Google Translate.🤣
Geplaatst: 5 uren geleden5 u Artikel niet gelezen. Maar het is simpel, waar geld verdiend kan worden zijn er mensen die proberen te profiteren en soms niet op de juiste manier. Hoe beter je de bron van je eten kent hoe meer vertrouwen er mogelijk is. Precies waarom een moestuin zo fijn is!
Geplaatst: 2 uren geleden2 u Petra, hoe check je precies de betrouwbaarheid van deze website? Daar ben ik wel benieuwd naar.
Geplaatst: 2 uren geleden2 u Het klinkt gelukkig een stuk erger dan het is. Van de 50 soorten volkorenmeel die getest zijn, scoorden er 39 goed of zeer goed. De kop is vooral bedoeld om je te laten klikken. Zulke websites verdienen geld aan advertenties en hoe meer mensen klikken, hoe beter. Dat maakt het verhaal spannender dan nodig. Er is dus geen reden om te denken dat zelf brood of taart bakken ineens ongezond is. Gewoon lekker blijven bakken!
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Auteur https://de.wikipedia.org/wiki/Ruhr2434 minuten geleden, Makkie27 zei:Petra, hoe check je precies de betrouwbaarheid van deze website?@Makkie27 39 van de 50 soorten goed. Als je bij een bepaalde winkel altijd koopt en je koopt dus altijd het verkeerde meel, dan zit je lichaam o.a. met vele metalen. Het is toch handig om te weten of je wat goeds koopt?Maar ik merk heel veel aversie, waarschijnlijk maakt het jullie niet uit wat je verder voor meel e.d. koopt. Je verbouwt toch ook je groente om dat je gezond wilt eten, of is het slechts een hobby? Dat kan beiden natuurlijk, maar de meeste van ons willen ook bio verbouwen. Wat heeft het voor zin als je dit doet als je daarnaast slechtere producten koopt? Wij krijgen sowieso allerlei rotzooi binnen wat je niet kunt vermijden, zoals plastic deeltjes en vervuiling, ook op je eigen gewassen.Maar ik schrijf dit soort dingen niet meer, want sommigen willen dit niet lezen en/of steken de kop in het zand. Begrijpelijk hoor, tegenwoordig kun je bijna niets meer eten. Ik heb ook van sommige dingen die ik vroeger echt afsloeg die ik nu wel neem. Wat sauzen uit een potje b.v.
Geplaatst: 54 minuten geleden54 min Ja, maar gezien de enorme hoeveelheid reclame is een dergelijk artikel vooral bedoeld als melkkoe.Zoals ik al zei, onleesbaar door de pop-ups en de bewegende clickbait.
Geplaatst: 19 minuten geleden19 min Auteur 34 minuten geleden, woldistel zei:onleesbaar door de pop-ups en de bewegende clickbait.Ja dat is zeker irritant. Ik kijk en lees altijd op de computer, op de telefoon helemaal onmogelijk.
Geplaatst: 14 minuten geleden14 min Tanja, ik denk niet dat mensen hun kop in het zand steken. Het is juist prima om dit soort onderzoeken te delen. Maar ik vind het ook belangrijk om de uitkomst in verhouding te zien. 39 van de 50 soorten scoorden goed of zeer goed. Dat vind ik eigenlijk best geruststellend. Dat ergens een stof aantoonbaar is, betekent bovendien nog niet dat de hoeveelheid schadelijk is. En zelf brood of taart bakken is hierdoor echt niet ineens ongezond. Ik blijf dus vooral lekker bakken én kritisch lezen. 🙂
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.