Geplaatst: 23 uren geleden23 u Zo al vast een begin Aangeboden:Hibiscus zaailingenGevraagd:Vijg 'Desert King' gewortelde stekDoordragende aardbei plantjes, Favori en/of OstaraC2 of C3 potten (vierkant voorkeur)zaad van 1 jarige bloemen die zichzelf uitzaaienZwarte bes plantDeals:@Tanja65 krijgt hibiscus zaailing, geeft eenjarig bloemen zaad.@acpronk geeft desert-king airlayer? Krijgt kwartel eitjes 7 uren geleden7 u aangepast door Wortel
Geplaatst: 22 uren geleden22 u Ik heb enkele airlayers van de Desert King gemaakt, ik weet nu nog niet of ze tegen die tijd al voldoende geworteld zijn. Maar ik kan er 1 voor je reserveren.
Geplaatst: 18 uren geleden18 u Auteur Dat is helemaal top! De stekken hier hebben het helaas niet gered.
Geplaatst: 17 uren geleden17 u Die waren toch niet van mij? Je had toch alleen enthout van de winterrietpeer meegenomen? Of heb ik soms een gaatje in mijn hoofd?😅
Geplaatst: 16 uren geleden16 u Zo, jij bent snel! Ik wil wel een hibiscus zaailing. Van de eenjarigen heb ik denk ik (ff nakijken) Calendula, OI Kers en Cosmea.
Geplaatst: 16 uren geleden16 u @Tanja65 welke OI kers heb jij? klimmende of klein blijvende?Ik heb / had de klein blijvende (kruipende) "Blue Pepe", zaden van 2025 ben ik kwijt en die van 2024 had ik net voor de droge periode gezaaid en maar eentje was er op gekomen, maar is al weer ter ziele.
Geplaatst: 8 uren geleden8 u Auteur @acpronk ik had ook 2 enthoutjes van de Desert King mee gekregen. Die heb ik samen met mijn eigen vijg stekhout opgepot en behandeld. Die deden 4 van 4. Dus ik snap het niet helemaal, maar goed.@Tanja65 Deal! Kijk maar wel zaad je kan missen, alle 3 mooi Hoeveel hibiscussen wil je? Heb er ook met meer in een potje en heb er echt zat.
Geplaatst: 7 uren geleden7 u Auteur Ga ik regelen! De dames zullen tegen die tijd wel wat rustiger aan doen, maar komt goed.
Geplaatst: 6 uren geleden6 u 9 uren geleden, acpronk zei:@Tanja65 welke OI kers heb jij? klimmende of klein blijvende?Volgens mij iets er tussenin. Ze wordt wel groter dan de echte compacte, maar ze neemt niet je hele tuin over. Ik heb diverse soorten door elkaar inmiddels, heb wel de zaden per kleur gesorteerd maar ik durf niet te zeggen of ze raszuiver zijn. Mijn ervaring is ook dat het uitmaakt hoe je haar kweekt. In een emmer of pot blijft ze vrij klein, maar in volle grond wordt ze best een flinke plant.Over de OI Kers - mijn moestuinbuurvrouw kweekte ze vorig jaar in grote potten/emmers, en verplaatste die dan door de tuin naar planten waar luis in zat. Wat een briljant systeem. Dus dat heb ik dit jaar ook gedaan. Het kostte me wel enkele OI kers planten, die bezweken onder luis. Maar de planten waar ik ze bij zette, werden wel gered.Ik wil wel meerdere hibiscussen als je voldoende hebt. Maar kijk maar even, misschien zijn we met meer liefhebbers. Welke soort heb je? 6 uren geleden6 u aangepast door Tanja65
Geplaatst: 6 uren geleden6 u Auteur Soort, geen idee. Google zegt 'Red Heart'? Buren hebben dezelfde staan maar dan paars, dus zelfs de kleur weet ik niet. Een plaatje is het wel. 6 uren geleden6 u aangepast door Wortel
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.