Geplaatst: Woensdag om 19:442 d De kans dat ik niet op de mtfd in Gouda ben is groot. Maar niet verkeken dus duimen.Ik heb wel zaadjes om te geven en misschien krijg ik er ook een paar en Jorieke wil zich dacht ik daar wel over ontfermen.Dus dat komt goed.Het zijn alleen maar zaadjes die ik dit jaar heb geoogst.Witte Judaspenning ( Lunaria Annua) Er staan hier op Knarrestein ook paarse dus kan dat er ook wat paars zullen worden is aanwezig.Palmkool. Al gezaaid om de kiemkracht te testen in in 5 dagen boven.Die ene grote winterpostelein. Kieming wordt op dit moment getest.Enkele zakjes zaadjes gele klaproos, (Meconopsis)Tomaat Dorade een paar x 5 zaadjesTomaat Sunviva “ “ “Dwerg tomaat Golden Hourzaadjes Strobloem (Xerochrysum bracteatum)De palmkool 6 uren geleden6 u aangepast door appelvrouw
Geplaatst: 6 uren geleden6 u @appelvrouw hoe oogst je die zaadjes van de strobloem? Ik struggle er nogal mee. Ik nam aan dat pluis betekende dat het zaad rijp is. Maar wat er aan de pluisjes zit, oogt helemaal niet rijp? 🥴 en is ieniemini bovendien? Als ik er in slaag toch wat zaad te oogsten, zullen we dan ruilen? Ik vind jouw roze erg mooi. Ik heb witte met gele hartjes. 6 uren geleden6 u aangepast door Tanja65
Geplaatst: 6 uren geleden6 u Auteur De zaadjes zijn donker en vallen met de pluisjes uit de te drogen hangende bloemen dus ik ging er wel vanuit dat ze rijp zijn. Hier ga ik geen kiemtest van doen ik ga ervan uit dat het goed is bij blommen en trouwens Ik heb roze en oranje door elkaar en dus ga ik ervan uit dat er gekruist is.Tanja als je wilt kun je sowieso wat zaadjes krijgen.Arja natuurlijk ik heb het aangepast. 5 uren geleden5 u aangepast door appelvrouw
Geplaatst: 5 uren geleden5 u Mijn zaadjes zijn dus helemaal niet donker, maar nog licht, vandaar mijn twijfel. Ik laat ze nog even liggen en ik zal nog om de komende bloemen zakjes doen, poging twee.
Geplaatst: 19 minuten geleden19 min @Goldfish had vorig jaar vier of vijf Sunvivaatjes van de struik geplukt voor mij, dus ik ga er vanuit dat die dit jaar ook weer zullen zijn. Ik heb er tientallen weggedaan toen ze na een late en dus zeer ruime zaai geen aftrek vonden en ik een dozijn, over potten en grond verdeeld, had gepoot. Dus wat werk maar met een handvol tomaatjes heb je echt voldoende zaad voor het 10 M2+ topic. Dus als je het niet red Jet...Meconopsis is nauw verwant aan Papaver (klaproos), maar het is dus geen klaproos, lees ik net. Zijn veel varieteiten van. In twee verspreidingsebieden West-Europa Schijnpapaver en Himalaya soorten."Soorten uit de Himalaya hebben de reputatie moeilijk uit zaad op te kweken te zijn. Het gebruik van verse zaden kan hierbij helpen. De kleuren van de bloemen variëren sterk: allerlei felle kleuren als blauw, rood, oranje, paars, wit en geel komen voor.In tegenstelling tot de Himalayasoorten wordt de schijnpapaver soms als onkruid ervaren, omdat hij zichzelf gewillig uitzaait." WikipediaGolden Hour is zo te lezen in 2023 geintroduceerd. Betekend dat het F1 en dus niet zaadvast zaad betreft?Die Goudstrobloem heeft ongetwijfeld veel varieteiten (Cultivars)?Meconopisis en strobloem groeien vooral op arme zand grond? 11 minuten geleden11 min aangepast door donaldk
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.