Geplaatst: 16 minuten geleden16 min Euhh een beetje rare titel, maar goed....Een tijdje geleden al was er nieuws over een uitgelekt politierapport waarin er gewaarschuwd werd voor mensen die deden aan complotdenken of anderszins wantrouwen hadden tegen de overheid. Daarbij werden ook moestuinders genoemd die wellicht een beetje teveel zelfvoorzienend konden zijn volgens de NCTV/AIVD.Nou beschouw ik mezelf niet als een complotdenker, maar persoonlijk heb ik dus best heel er veel wantrouwen tegen de overheid. Ik wil het hier verder niet uitgebreid hebben over politiek, maar zo'n bericht werkt bij mij als een rode lap op een stier, en ik zou dan juist een grotere moestuin willen.Het is ook niet ondenkbaar dat er op een gegeven moment langdurige stroomuitval komt , bijv doordat het stroomnet is geklapt vanwege de "energietransitie" , of omdat we door inmenging in andermans oorlogen straks zelf de oorlog worden ingezogen. En dat tegen die tijd de boeren en vissers zijn weggejaagd uit Nederland, waardoor we afhankelijk zijn van het buitenland maar dat de grenzen gesloten zijn wegens een nieuwe vermeende pandemie. Dat de supermarkten leeg worden gehamsterd en prijzen van voedsel onbetaalbaar worden, en dat we straks tulpenbollen of insecten moeten eten om te overlevenMisschien schets ik nu een beetje een vergezocht rampscenario maar het is dus niet ondenkbaar . Ook in Nederland is de bevolking al opgeroepen om voor 72 uur een noodpakket samen te stellen van blikvoer en een voorraad .water, een radio etc. En dat doen ze momenteel in Engeland ook. Ikzelf heb vorig jaar een pressure canner gekocht. Niet omdat ik een doemdenker ben, maar vooral omdat ik het een leuk hebbeding vindt, En ja omdat ik een klein beetje zelfvoorzienend wil zijn met eigen groente die onbespoten is, en ook omdat ik teveel oogst heb in 1x , en door het inmaken hoef ik ook niet de hoofdprijs te betalen in de winter .Maar misschien is het helemaal geen gek idee om er naast tomaten ook andere groente mee in te maken in grotere hoeveelheden. (Voorzover dat gaat want ik ben maar klein behuisd) Want wie zegt dat als er een grootschalige dreiging komt dat die niet langer gaat duren dan 72 uur. Misschien moet ik ook wat plotten vlees in gaan maken als het een keer in de aanbieding is, of moet ik zelfs een voorraadje drinkwater gaan water cannen voor in tijden van nood.Nu ik dit allemaal schrijf lijk ik opeens toch wel een complotdenker (maar die hebben achteraf toch best weleens gelijk) . Maar regeren is vooruitzien, en baat het niet dan schaadt het ook niet.Hoe staan jullie erin ? Hebben jullie een noodpakket al dan niet uit eigen tuin ? Of maken jullie je totaal geen zorgen? Vinden jullie dat ik me radicaliseer 😇 ?
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.