Geplaatst: 19 uren geleden19 u Ik moet ook eens een lijstje gaan aanmaken. Ik heb niet veel staan, maar na jaren van alles mislukken, staan er nu ten minste weer planten. Helaas de Red Savina peperplantjes gaan geen vrucht meer dragen, dus vers zaad zit er niet in. Hopelijk wil het hele oude zaad komend jaar nogmaals kiemen. De Reapers halen zaad stadium ook niet in 3 weken verwacht ik, dus daarvoor moet je waarschijnlijk bij @henkg zijn.Maar waar ik wel rode of gele vruchtjes aan heb hangen is de Ring of Fire planten uit zaad van het ene pepertje wat ik vorig jaar meekreeg van @Goldfish . Later heb ik nog oude zaadjes van mijn eigen oogst weten te ontkiemen en de eerste kleur verschijnt nu in een van die Ring of Fire plantjes. Dus twee bronnen van zaad. Ik heb de proever op mijn site gevraagd of hij verschil proeft tussen die van Vincent en wat wij eerder hadden, misschien is er verschil, misschien ook niet.Ik heb ook een paar gele Lemon Drop vruchtjes hangen, zaadjes kwamen van @Mellie vorig jaar in Gouda. Mijn eigen zaden heb dit jaar niet meer aan de praat gekregen, dus ik heb enkel deze staan.Ik heb een Etna plant staan die afwijkende vorm en wat grotere vruchten heeft. Ik kreeg dat zaad van @rorror die eerder Etna zaadjes van mij kreeg uit een plant met geclusterde vruchten aan een stam plant, zoals het hoort. Maar af en toe heb je er een (paar) afwijkende planten bij. Ik heb dus later ook wat eigen zaad weten te kiemen (vorig jaar lukte het niet, maar vond alsnog zaad van een ander jaar) en ik zag vandaag dat ik in een plant drie rode vruchtjes heb hangen.En tot slot heb ik nog de Thai Sun, veel plantjes gepropt in twee van de 45x45x60 cm woven pp zakjes van de Action. Als je daar van boven op kijkt is het dus een en al groen, maar ik zag in de update van vanmiddag op mijn site eerst een en bij een volgende keer laden van het plaatje nog een tweede rode spikkeltje.Oh ja ik liet mij eerder al eens ontvallen dat ik in een verlaten moment van die zakjes vouwde, dus mochten mensen die nodig hebben, kan ik er wat meebrengen.Ik heb dus beperkt ruilmateriaal. Ik kan van alles gebruiken. Vooral vruchtstruiken en vruchtplanten. Echt resistente kerstomaten. Goede erwten.
Geplaatst: 16 uren geleden16 u Doe ik je een plezier met een stek van een doornloze braam? Ik heb ook aubergine zaadjes voor je; Rosa Bianca e/o White Egg. Of misschien tomaat Black Opal, een kerstomaat die het hier buiten erg goed heeft gedaan vorig jaar, al durf ik geen resisitentie te garanderen.Ik heb wel belangstelling voor zaadjes van de Thai Sun, als deze op tijd is afgerijpt.
Geplaatst: 15 uren geleden15 u Auteur Braam Doornloos staat hier in de tuin, wordt zelden goed en mooi rijp. Ik heb geen idee weke varieteit, kwam over van de vorige buurman. Framboos ben ik zeker liefhebber van. Ik heb Blauwe bessen struikjes, kruisbessenstruikjes gekocht ook dit tweede jaar geen vrucht, in ieder geval was er dat besrupsje.Tuurlijk Tanja, Thai Sun zijn kleine pepertjes en veelal vol hele kleine zaadjes. Zijn best heet 100K SHU word gezegd, of dat hier ook gehaald wordt, maar alsnog best pittig poedertje, alsook vers/rauw, dan vind ik ze ook een beetje rokerige nasmaak hebben, zoals veel Thaise soorten.
Geplaatst: 10 uren geleden10 u Onze braam doet het meestal wel goed, staat wel redelijk zonnig. Je kan het proberen? Framboos zal ik kijken of ik aangewaaide zaailingen heb, wij hebben niet maar de moestuinburen wel. Ja, die Thai had ik opgezocht. Zag er veelbelovend uit.
Geplaatst: 6 uren geleden6 u 11 uren geleden, donaldk zei:een verlaten moment van die zakjes vouwdeWat leuk! Ik had er in ieder geval wat van meegenomen misschien iemand anders ook. In Frankrijk bij de tuinclubbijeenkomsten was dat in de winter altijd ons eerste werkje bij de koffie! Superhandige zakjes en je zaadjes kunnen er niet in beschimmelen. Ik wilde je zaadjes van de Dorade aanbieden maar ontdekte vanmorgen dat dé phytophthora bij deze plant is toegeslagen. De Primabella die een meter verder staat heeft nog geen aantasting zal ik daar een paar zaadjes voor je apart houden?
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Auteur 10 uren geleden, acpronk zei:Dit is wel een oud lijstje hoor, 2016😅Oops @rorror even typo aanpassen, aub?
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.