Geplaatst: 3 uren geleden3 u @donaldk ik beantwoord je vraag even in dit nieuw geopende topic, ook al kan ik dan niet quoten. Want er komen vast nog meer vragen naar aanleiding van vandaag, en meestal hebben we daar gewoon een apart topic voor. Je vroeg ‘Wat voor uitvouwbaar vier of vijflaags ding van de Action bedoelde je, want heb er nog niet een heel duidelijk beeld bij?’. Ik stuur je even een foto. Momenteel liggen er de laatste tomaten op na te rijpen, en bovenop zonnebloemzaadjes te drogen. Als het niet in gebruik is (meestal in de winter) dan vouwt het op tot een vrij plat pakje.
Geplaatst: 2 uren geleden2 u 13 minuten geleden, Tanja65 zei:kan ik dan niet quotenEven tussendoor, je kunt ook verwijzen naar andere topics. Hier staat beschreven hoe.
Geplaatst: 2 uren geleden2 u Een scharend rekje, maar kan hem niet bij Action vinden, ook geen oude vermeldingen elders, via google.
Geplaatst: 2 uren geleden2 u Auteur Misschien hebben ze ‘m niet meer. Maar hij komt daar echt vandaan. Vorig jaar meen ik.En tnx @Arja, ik kwam er even niet uit. Brain overload 🤯
Geplaatst: 2 uren geleden2 u Wat een handig rekje @Tanja65! Zou een mooie uitkomst zijn voor mijn P9 potjes met zaailingen die in het voorjaar nooit allemaal op de vensterbank passen. Ga eens zoeken waar hij nog te krijgen is.Edit:Prima te vinden via Google lens, alleen de meeste wel aardig aan de prijs. Via Prime de goedkoopste, maar daar moet je wel een half jaar wachten voordat het bezorgd wordt.. 😂 2 uren geleden2 u aangepast door Loraine_
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Van de weggeefhoek-dit uber leuke pepertje in de vorm van een pompoen. Echt te leuk.Weet iemand welk ras dit is? 30 minuten geleden30 min aangepast door Nasuada
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Ik was er niet bij, maar ik denk dat het de Aji Mango is, die heb ik zelf ook, en ik had gelezen dat iemand deze leuk vond.
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Ik heb even gekeken naar de (minimum)temperatuur voor de citroengras. Vorig jaar had ik de planten op 4 november gerooid, en dan de jonge scheuten opgepot voor overwintering (de dikke scheuten kun je dan in de keuken gebruiken).Het beste is zorgen dat de temperatuur niet onder de 10 graden komt, aldus Google. En vorst kan de plant helemaal niet aan.In Boskoop was het tot 4 november overdag niet onder de 10 graden geweest, in de nacht was de minimum temperatuur wel af en toe gedaald tot 6 graden boven nul. Maar dat gaf geen (zichtbare) schade.Wat ik toen gedaan heb. De planten gerooid, en de jonge scheuten weer opgepot. Wel het blad verwijderen zodat alleen de schacht nog over is (het platte deel is het blad), dit kun je prima gebruiken voor thee oid. De opgepotte scheuten eerst nog even in de schuur gezet, en wat later toen het richting het vriespunt ging wel naar binnen gehaald.Let wel op, eenmaal aangeslagen en met een lekkere temperatuur kunnen ze snel groeien.De planten van dit jaar zijn nog niet zo heel groot, want het zijn scheuten van afgelopen jaar. Toen ik vorig jaar gerooid had, hadden de scheuten eerst 1,5 jaar in het potje (P9 of P11) gezeten en een half jaar in de volle grond.Dus het is ook goed om de hele plant (wel eerst blad eraf knippen) te overwinteren, om zo volgend jaar een voorsprong te hebben.Ik zal het zo ook wel kopiëren en in het citroengras topic zetten en de info compleet te houden.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.