tomaat52 Geplaatst: 18 augustus 2012 Geplaatst: 18 augustus 2012 Hallo, ik ben Kevin, 17 jaar oud en woon in Gelderland. Ik ben 4 dagen geleden begonnen met het kweken van tomaten, voor de lol. Had niet verwacht dat het zó rap zou gaan, dus mijn slaapkamer gaat deze winter 1 grote rimboe worden. Mijn hobby's: mountainbiken, prutsen met elektronica, de auto's van mijn ouders repareren en sinds kort kweken. Ik hoop dat ik in het najaar een mooi stukje tuin kan inpikken en klaarmaken voor het voorjaar. Ben van plan om er tomaten, watermeloenen, aardbeien en nog wat te gaan kweken. (en een perzikboom als dat lukt ) Mochten jullie vragen hebben; ik sta ervoor open. Quote Mag ik dat zeggen? Ja, dat mag ik zeggen!
Jorieke123 Geplaatst: 18 augustus 2012 Geplaatst: 18 augustus 2012 Welkom Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Frank Houweling Geplaatst: 18 augustus 2012 Geplaatst: 18 augustus 2012 Veel plezier! Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
wilma2 Geplaatst: 18 augustus 2012 Geplaatst: 18 augustus 2012 hoy Steven, welkom, wat mag ik mij voorstellen bij 4 dagen geleden tomaat gezaaid .is je plan om in de winter tomatenplanten te hebben staan in je slaapkamer, voor een raam neem ik aan.Heb je voor je daarmee begon wat info gezocht over tomatenteeld=Je had om iets te kweken misschien beter een ander gewas als eerste genomen dat je nu nog buiten kon doen.voor tomaat is het nu geen gunstige tijd, Maar, al doende leert men.vr groet Wilma Quote
tomaat52 Geplaatst: 18 augustus 2012 Auteur Geplaatst: 18 augustus 2012 Bedankt mensen. @Wilma: Ik had laatst een tomaat gegeten. Dus tomaat ontleden, de rest opeten. Dus ik dacht; wat zou er gebeuren als ik wat zaad in de grond stop. Ik had dit resultaat niet verwacht omdat ik dacht dat zaad eerst moest drogen. (heb nu ook zaad liggen dat aan het drogen is) Volgende keer gewoon eerst en beetje zoeken op internet. Maar al prutsende leert men. ^^ Quote Mag ik dat zeggen? Ja, dat mag ik zeggen!
Conny Geplaatst: 18 augustus 2012 Geplaatst: 18 augustus 2012 Hoi Kevin,Wat leuk dat je zo'n snelle reactie kreeg van die tomatenzaadjes.Misschien gaat het je nog wel lukken.En anders jammer dan en volgend jaar opnieuw proberen. Quote Leef je leven dag voor dag. https://www.facebook.com/conny.coomans
jeanne-heijmans Geplaatst: 18 augustus 2012 Geplaatst: 18 augustus 2012 zo is dat, en al lezend hier kom je ook een heel eind welkom. Quote
tomaat52 Geplaatst: 18 augustus 2012 Auteur Geplaatst: 18 augustus 2012 Hallo Conny, Ik denk niet dat ik het ga halen, dus volgend jaar nieuwe ronde, nieuwe kansen. @Jeanne-gordijn: Precies, daarom heb ik me hier ook aangemeld, en dank je. Hier een foto van de kweekbakjes:Super tropisch klimaat. (let niet op het rechter bakje, daar zit een takje van mijn appelboom in ) Quote Mag ik dat zeggen? Ja, dat mag ik zeggen!
geedee Geplaatst: 18 augustus 2012 Geplaatst: 18 augustus 2012 Welkom ...enne....ze kweken hier aardappelen voor kerst op dit forum....dus jouw tomaat zal ook best wel een tomaatje geven nog.....gewoon zorgen dat er geen vorst aankomt en lekker een emmer vol potgrond te eten geven Quote
henkg Geplaatst: 19 augustus 2012 Geplaatst: 19 augustus 2012 Tomaat52: Gewoon doorgaan met die tomaten (wel binnenhouden). In de winter (uiteraard binnen) gaat het heel matig. Het is wel leerzaam, als voorbereiding op het echte werk in het komend voorjaar.zelfgeteelde-tomaten-met-kerstmis-t2878-30.html#p63780 Daarna weggooien, en in het voorjaar (voor buitenteelt niet vóór eind maart) opnieuw zaaien. En als je nu doorgaat met je pasgezaaide tomaten: post je vorderingen in bovenstaand topic. Ik ben benieuwd. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Lynn Geplaatst: 19 augustus 2012 Geplaatst: 19 augustus 2012 Welkom! Quote http://moestuinmiep.blogspot.com
tomaat52 Geplaatst: 20 augustus 2012 Auteur Geplaatst: 20 augustus 2012 Dankje, Lynn. Quote Mag ik dat zeggen? Ja, dat mag ik zeggen!
tomaat52 Geplaatst: 20 augustus 2012 Auteur Geplaatst: 20 augustus 2012 Tomaat52: Gewoon doorgaan met die tomaten (wel binnenhouden). In de winter (uiteraard binnen) gaat het heel matig. Het is wel leerzaam, als voorbereiding op het echte werk in het komend voorjaar.zelfgeteelde-tomaten-met-kerstmis-t2878-30.html#p63780 Daarna weggooien, en in het voorjaar (voor buitenteelt niet vóór eind maart) opnieuw zaaien. En als je nu doorgaat met je pasgezaaide tomaten: post je vorderingen in bovenstaand topic. Ik ben benieuwd.Dan laat ik het lekker staan groeien. Quote Mag ik dat zeggen? Ja, dat mag ik zeggen!
Gem Geplaatst: 4 september 2012 Geplaatst: 4 september 2012 Welkom Quote ~I believe in God, only I spell it Nature~
tomaat52 Geplaatst: 5 september 2012 Auteur Geplaatst: 5 september 2012 Bedankt. Ook meteen een avatar ingesteld. Quote Mag ik dat zeggen? Ja, dat mag ik zeggen!
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.