appelvrouw Posted August 29, 2012 Share Posted August 29, 2012 (edited) Hier plaats ik mijn zadenruillijst voor najaar 2012. Er zullen nog meer zaden bijkomen.Tomaten:Rose de BernRusseCornue AndineNoir de CriméeAnanas Deze vetgedrukte tomaten komen uit de Franse bio-teeltBlack Cherry ( voorheen Black Prince)Snowberry Deze beide teel ik al langer zo bio mogelijk in eigen kas..nog nooit behandeld met iets chemisch.Amber ColoredMalahi-tovaya ShatulkaVerna Orange KruidenKorianderDilleGoudsbloem (Calendula officinalis) BloemenWitte Cosmea (Cosmos bipinnatus )( Kan ook een andere kleur worden ( violette of paars)Oranje cosmea (cosmos sulphurus)Saponiere de Montpellier ( zeepkruid saponaria ocymoides)Tagetes favorite RedPaarse morgensterGele Morgenster (Tragopogon pratensis subsp. pratensis)PhaceliaAgastache Mexicana (lavender haze)Jacobsladder "blue pearl" (polemonium Caeruleum)Bolderik ( Agrostemma Githago) Goudsbloem Rose de Bern Andine Cornue Black Cherry Oranje Cosmea Favorite Red Dille Zeepkruid Witte cosmea Edited September 20, 2012 by Guest Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis29 Posted August 29, 2012 Share Posted August 29, 2012 Zijn er zaden waar je naar opzoek bent Appelvrouw? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted August 29, 2012 Author Share Posted August 29, 2012 (edited) Ja, die moeten er ook op hè..even vergeten. Tenzij anders vermeld krijg je van mij een redelijke hoeveelheid zaden ( bv van de rose de bern 25 zaden), dat verwacht ik ook terug. Ik zoek: Slazaden: Batavia of andere knapperige soorten,Paprika: ChocoladePeper: Cayenne Bonen:TuinbonenPeulen ( sluimererwt of mangetout)DoperwtenStokbonen sperzie- en snijbonen Courgettepompoensoorten ( alleen gekochte gecertificeerde zaden) Rode bleekselderijRode ( paarse?) spruitjesPaarse koolrabirattenstaartjes Pastinaakzaden ( moeten absoluut pas dit najaar gekocht zijn) Edited September 20, 2012 by Guest Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeanne-heijmans Posted August 29, 2012 Share Posted August 29, 2012 Hoi Jet, ik heb doperwten voor je, soort tristar, gekocht bij zaadhandel van der wal. daar kan je info vinden. Het is een doperwt waar meerdere peulen aan een bloem komen, dus hogere opbrengst. Ik hoor wel hoeveel je nodig hebt mocht je ze willen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted August 29, 2012 Author Share Posted August 29, 2012 Leuk Jeanne!Wat kan ik je terugsturen? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
natvantos Posted August 29, 2012 Share Posted August 29, 2012 hé appelvrouw ik heb paprika chocospitz moet er wel nog zaadjes van oogsten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeanne-heijmans Posted August 29, 2012 Share Posted August 29, 2012 Nou Jet,als je een lekkere grote sappige tomaat hebt dan graag, verder niets hoor, heb nog zoveel, hoeveel heb jij er nodig? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted August 30, 2012 Share Posted August 30, 2012 Jet ik wil deze tomaten wel proberen, moet je maar een x zeggen wat je terug wil.Rose de BernRusseCornue AndineNoir de CriméeAnanas Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted August 30, 2012 Author Share Posted August 30, 2012 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted August 30, 2012 Share Posted August 30, 2012 Hmm.. als ik naar die 2 soorten tomaten kijk die jij hebt en dan naar de naam... ik heb ook zulke tomaten staan, maar kan me niet heugen dat ik ergens die naam ben tegengekomen Ik heb meerdere soorten sla in de aanbieding, van krop tot pluk, van groen tot rood. Noem maar wat je nodig hebt. Ook genoeg peulen, erwten en bonen soorten. En 2 soorten pompoen en 2 soorten courgette. Wat mij wel leuk lijkt zijn stok sperziebonen (zonder draad?!) en ananas tomaat (nooit van gehoord, die ananas tomaat hoe ziet die eruit?) en die langwerpige tomaat. Quote Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted August 30, 2012 Author Share Posted August 30, 2012 Helly ik biedt geen bonen aan maar vraag erom. Kun je me pb-jen wat je aan bonen te bieden hebt? Ananastomaat smaakt bijna net zo lekker als de Rose de Bern..misschien iets zoeter nog..ik wist het niet want ik stopte hem iedere keer in de saus, maar eergisteren hebben we voor t eerst deze vrucht zo gegeten! Zoo superlekker...mmm. Wel in de kas gekweekt.Ananastomaat Schaal met tomaatjes waaronder Snowberry en Black cherry De tomaat Russe heeft veel smakelijk vruchtvlees en erg weinig zaden Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted August 30, 2012 Share Posted August 30, 2012 Nou, ík wil wel wat van die Appelvrouw... Tot nu toe staat er op mijn verlanglijst: Tomaat: - Rose de Bern- Ananas - Oranje Cosmea Heb nog voor die Appelvrouw:- Radijszaad, van hopelijk zoveel mogelijk gele radijs (hangen te drogen)- Peperzaad van Cayenne (moet nog drogen)- Sla-zaad. Allerlei soorten. En waarschijnlijk heb ik straks nog wel meer leuks. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted August 30, 2012 Author Share Posted August 30, 2012 En je wilde toch ook de Verna Orange? daar heb ik een zakje voor jou..daar zit maar erg weinig in: 10 zaadjes. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted August 30, 2012 Share Posted August 30, 2012 Oja, zo heette die tomaat... de Verna Orange. Wil ik ook graag ja, thanx Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted August 31, 2012 Author Share Posted August 31, 2012 Ik zoek ook nog rattenstaartjes... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted August 31, 2012 Share Posted August 31, 2012 Ik zal je vanmiddag even een pb doen, zie dat de batterij bijna leeg is en moet mijn bak met zaden erbij halen.Alvast bedankt! Quote Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted August 31, 2012 Author Share Posted August 31, 2012 hé appelvrouw ik heb paprika chocospitz moet er wel nog zaadjes van oogsten. Hoi Nat, dank je wel, ik heb zelf al de chocoladepaprika, dacht er even niet aan dat ik er zelf zaden van kan nemen... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
natvantos Posted August 31, 2012 Share Posted August 31, 2012 oke heb nog paprika apple bell en white chilli misschien ben je daar iets mee. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted August 31, 2012 Author Share Posted August 31, 2012 Nat: is de white chillie hetzelfde als de yucatan white? Ik kan er niets over vinden...Wat zoek jij eigenlijk van mijn lijst? Ik zoek ook wat zaadjes van de nw zeelandse spinazie..iemand? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
helena Posted September 1, 2012 Share Posted September 1, 2012 Bingo, ruilen tegen ananas tomaat? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted September 1, 2012 Author Share Posted September 1, 2012 Bingo, ruilen tegen ananas tomaat?rattenstaartjes bedoel je? Graag! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
wilma2 Posted September 1, 2012 Share Posted September 1, 2012 toch iets wat jij wil hebben en ik nog genoeg van heb is de nw zeelandse spinazie, nieuw zaad van intratuin kan die ruilen tegen rose de bern en/of andine cornuehoor het wel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
helena Posted September 1, 2012 Share Posted September 1, 2012 Bingo, ruilen tegen ananas tomaat?rattenstaartjes bedoel je? Graag! Nee de nw. zeelandse spinzie bedoelde ik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted September 1, 2012 Author Share Posted September 1, 2012 Ook tof Helena! Die zijn dan voor Jeanne..we doen een driehoeksruil, want zij wil graag de Nw zeelandse spinazie...tegen eind volgende week pb ik je want dan ga ik alles regelen Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennislp Posted September 1, 2012 Share Posted September 1, 2012 Ik heb nog wel rattenstaartjes voor je Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts