Janine Geplaatst: 15 februari 2011 Geplaatst: 15 februari 2011 Ik zou graag (als volkomen tuinleek) plantjes kopen, dus nog niet zaaien. Vanaf wanneer zijn er plantjes te koop die na afharden zo de grond in kunnen? En waar koop ik die? Welkoop? Intratuin? Quote Wie zaait zal oogsten...
Jorieke123 Geplaatst: 15 februari 2011 Geplaatst: 15 februari 2011 Bij Intratuin en de Welkoop liggen de plantjes midden april volgens mij wel in de winkel. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
hansm Geplaatst: 15 februari 2011 Geplaatst: 15 februari 2011 Op de gewone week markt in veel woonplaatsen, verkopen ze dan ook al veel groente plantjes, buiten de dingen die goed tegen kou kunnen is half Meide beste tijd om te beginnen met plantjes in de vollegrond zetten.Ga je bv een tunneltje maken of een koude kas dan kan je eerder beginnen.Sommige dingen moet je toch zaaien in je tuin, wortelen en radijs enzo. Quote Players only love you when they're playing.
Frank Houweling Geplaatst: 15 februari 2011 Geplaatst: 15 februari 2011 Ik zou graag (als volkomen tuinleek) plantjes kopen, dus nog niet zaaien. Vanaf wanneer zijn er plantjes te koop die na afharden zo de grond in kunnen? En waar koop ik die? Welkoop? Intratuin?Vraag aan een verkoper wanneer ze verse plantjes binnen krijgen, en haal ze dan. Krijg je de beste kwaliteit. Veel suc6! Bron: zelf 2 jaar op tuincentrum de plantenafdeling gedraaid Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
Jorg Geplaatst: 15 februari 2011 Geplaatst: 15 februari 2011 Vraag aan een verkoper wanneer ze verse plantjes binnen krijgen, en haal ze dan. Krijg je de beste kwaliteit. Veel suc6! Slim! Kijk ook op de markt, in de meeste plaatsen verkoopt er wel een marktkraam plantjes, pootgoed en zaden. Quote
greetje11 Geplaatst: 15 februari 2011 Geplaatst: 15 februari 2011 Ik zou zeggen gewoon wat pakjes zaad kopen en proberen,Is hardstikke leuk om te doen en ik vind over het algemeen de plantjes vrij duur.Jammer dat ik niet in de buurt woon, anders had je van mij wel plantjes kunnen krijgen.Kom wel regelmatig in Apeldoorn, kom ik vandaan en mijn familie woont daar dus.Maar dan moet ik op dat moment net iets hebben als ik weer in Apeldoorn kom. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 16 februari 2011 Geplaatst: 16 februari 2011 Bij Groenrijk in Apeldoorn hebben ze ook altijd veel soorten plantjes, ook aardig wat soorten aardappelen staat me bij. Een welkoop zit voor zover ik weet niet in Apeldoorn. Jan vd Kamp in Beekbergen heeft wel altijd aardig wat groente en fruit plantjes in het seizoen. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Kamilla Geplaatst: 16 februari 2011 Geplaatst: 16 februari 2011 Hier in Almere heb je diverse tuincentra (Ranzijn, Intratuin, Almeerplant) die plantjes verkopen. Dat zal elders ook wel zijn. Het zelf opkweken van plantjes is inderdaad leuk maar kost veel toewijding. Mijn grootste probleem is, dat mijn man graag in het voorjaar er zo af en toe een weekje op uit wil. Waar blijf je dan met je piepkleine plantjes die iedere dag minstens een zorgzame blik van jou moeten hebben? Niet bij de buren die er geen verstand van hebben. Quote
Janine Geplaatst: 16 februari 2011 Auteur Geplaatst: 16 februari 2011 Ik zou zeggen gewoon wat pakjes zaad kopen en proberen,Is hardstikke leuk om te doen en ik vind over het algemeen de plantjes vrij duur.Jammer dat ik niet in de buurt woon, anders had je van mij wel plantjes kunnen krijgen.Kom wel regelmatig in Apeldoorn, kom ik vandaan en mijn familie woont daar dus.Maar dan moet ik op dat moment net iets hebben als ik weer in Apeldoorn kom. Dat zou erg lief van je zijn Quote Wie zaait zal oogsten...
Nicolette Geplaatst: 20 februari 2011 Geplaatst: 20 februari 2011 opletten voor plantjesmarkten op moestuincomplexen in je buurt. Onze complex heeft in het voorjaar altijd een koop een ruildagje. Ook de Haarlemse kweektuinen heeft bij ons zo'n dag. Misschien is er ook bij jou wel zoiets in de buurt. Heel veel is ook op de zaterdag markt te krijgen in grote plaatsen. Haarlem heeft bijvoorbeeld zo'n kraam. Veel goedkoper dan tuincentra. En kweekers in je buurt kunnen je vaak ook verder helpen. Zo betaal je bij een aarbeien kwekerij aanzienlijk minder voor plantjes dan in het tuincentrum. Kijk bijvoorbeeld maar eens bij deze kweker. http://www.kweduivenvoorden.nl/modules/content/index.php?id=1Daar ga ik in het voorjaar weer nieuwe plantjes halen. Volgens mij verzenden ze ook plantjes. succes Quote
dennislp Geplaatst: 20 februari 2011 Geplaatst: 20 februari 2011 tussen de 40 en 90 cent? Klinkt inderdaad niet duur! Ik ben vaak zat ook wel van het planten en niet zaaien, maar zaai ook als nog voldoende! Plantjes zoals basilicum , peterselie, bieslook? Halen bij de lidl! (Wel in potje met andere aarde zetten , groter potje!) Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.