Ga naar inhoud

Niet zaaien maar planten :)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik zou graag (als volkomen tuinleek) plantjes kopen, dus nog niet zaaien. Vanaf wanneer zijn er plantjes te koop die na afharden zo de grond in kunnen? En waar koop ik die? Welkoop? Intratuin?

Wie zaait zal oogsten...

Geplaatst:

Op de gewone week markt in veel woonplaatsen, verkopen ze dan ook al veel groente plantjes, buiten de dingen die goed tegen kou kunnen is half Mei

de beste tijd om te beginnen met plantjes in de vollegrond zetten.

Ga je bv een tunneltje maken of een koude kas dan kan je eerder beginnen.

Sommige dingen moet je toch zaaien in je tuin, wortelen en radijs enzo.

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:
Ik zou graag (als volkomen tuinleek) plantjes kopen, dus nog niet zaaien. Vanaf wanneer zijn er plantjes te koop die na afharden zo de grond in kunnen? En waar koop ik die? Welkoop? Intratuin?

Vraag aan een verkoper wanneer ze verse plantjes binnen krijgen, en haal ze dan. Krijg je de beste kwaliteit. Veel suc6!

Bron: zelf 2 jaar op tuincentrum de plantenafdeling gedraaid

Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube

Geplaatst:

Vraag aan een verkoper wanneer ze verse plantjes binnen krijgen, en haal ze dan. Krijg je de beste kwaliteit. Veel suc6!

Slim! Kijk ook op de markt, in de meeste plaatsen verkoopt er wel een marktkraam plantjes, pootgoed en zaden.

Geplaatst:

Ik zou zeggen gewoon wat pakjes zaad kopen en proberen,

Is hardstikke leuk om te doen en ik vind over het algemeen de plantjes vrij duur.

Jammer dat ik niet in de buurt woon, anders had je van mij wel plantjes kunnen krijgen.

Kom wel regelmatig in Apeldoorn, kom ik vandaan en mijn familie woont daar dus.

Maar dan moet ik op dat moment net iets hebben als ik weer in Apeldoorn kom.

Geplaatst:

Hier in Almere heb je diverse tuincentra (Ranzijn, Intratuin, Almeerplant) die plantjes verkopen. Dat zal elders ook wel zijn. Het zelf opkweken van plantjes is inderdaad leuk maar kost veel toewijding. Mijn grootste probleem is, dat mijn man graag in het voorjaar er zo af en toe een weekje op uit wil. Waar blijf je dan met je piepkleine plantjes die iedere dag minstens een zorgzame blik van jou moeten hebben? Niet bij de buren die er geen verstand van hebben.

Geplaatst:
Ik zou zeggen gewoon wat pakjes zaad kopen en proberen,

Is hardstikke leuk om te doen en ik vind over het algemeen de plantjes vrij duur.

Jammer dat ik niet in de buurt woon, anders had je van mij wel plantjes kunnen krijgen.

Kom wel regelmatig in Apeldoorn, kom ik vandaan en mijn familie woont daar dus.

Maar dan moet ik op dat moment net iets hebben als ik weer in Apeldoorn kom.

Dat zou erg lief van je zijn

Wie zaait zal oogsten...

Geplaatst:

opletten voor plantjesmarkten op moestuincomplexen in je buurt. Onze complex heeft in het voorjaar altijd een koop een ruildagje. Ook de Haarlemse kweektuinen heeft bij ons zo'n dag. Misschien is er ook bij jou wel zoiets in de buurt. Heel veel is ook op de zaterdag markt te krijgen in grote plaatsen. Haarlem heeft bijvoorbeeld zo'n kraam. Veel goedkoper dan tuincentra. En kweekers in je buurt kunnen je vaak ook verder helpen. Zo betaal je bij een aarbeien kwekerij aanzienlijk minder voor plantjes dan in het tuincentrum. Kijk bijvoorbeeld maar eens bij deze kweker. http://www.kweduivenvoorden.nl/modules/content/index.php?id=1

Daar ga ik in het voorjaar weer nieuwe plantjes halen. Volgens mij verzenden ze ook plantjes.

succes

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...