Geplaatst: 11 september 201213 j Bijna is mijn scheiding definitief, maar er ontbreekt nu wel in mijn leven het verzorgende, liefde die ik aan iemand of iets kan geven. de stilte. Nu dacht ik om een hond een puppy te gaan kopen> We hebben al weleens honden gehad, een 11 jaar. een ander overreden door een auto. Maar en dat is mijn vraag, welke hond is lief, trouw!!!!! En wat hebben jullie een reu of een teef? wat zijn de voor en nadelen daarbij, ik wil niet over een nacht ijs gaan. Welke hond kan ook een paar uurtjes alleen zijn als ik clienten heb? Ik hoor heel graag jullie ervaringen. met dank.
Geplaatst: 11 september 201213 j Doe je goed Jeanne: vooruit kijken! Mijn eerste ingeving is een labrador. Zelf ben ik dol op cocker spaniels maar die hebben nogal een eigenwijs karakter (vind ik daarom waarschijnlijk leuk) en hebben veel ruimte/ beweging nodig. Past niet zo bij wat je vraagt. Wil je een dier wat er gezellig is als je thuis en in de tuin bent en ook graag aandacht wil, of zoek je ook een maatje voor buiten huis/tuin? Als je vooral voor thuis op zoek ben zou je een main coon kat kunnen overwegen. Ik heb er zelf een en het is een ander soort kat. Zit qua karakter tussen hond en kat in. Veel meer op mensen gericht dan de gemiddelde kat , en een ontzettend zacht karakter. Kan beter alleen zijn dan de gemiddelde hond. Gaat echter niet mee voor een wandeling.Ach en misschien toch overwegen om in een asiel te gaan kijken? Mijn hond kwam destijds uit een asiel en mijn huidige 4 katten ook. Nooit spijt gehad! Het was en zijn schatten...
Geplaatst: 12 september 201213 j Wij hebben Bull-mastiff een rustige grote hond die trouw en lief en geweldig met mensen en kinderen is en heel aanhankelijk.Alleen blijven is geen enkel probleem is van pup af aan geleerd .Wij hebben een reu en een teef ,we hebben ook nog een Jack Russel eigenwijs en bazig maar wel heel lief en kan ook goed alleen blijven. 12 september 201213 j aangepast door Gast
Geplaatst: 12 september 201213 j Jack russel lekker eigenwijs.Collie zeer trouw en erg lief.Lakeland terrie buiten achtief en binnen rustig en lief. Deze honden hebben wij ,onze collie is in april ingeslapen 13 jaar geworden.Als ik je mocht aanraden en je heb ruimte neem dan een collie en een vrouwtje.als ze loops kan je haar een maandverbandje om doen.Mannetjes willen nog wel eens achter de vrouwtjes gaan enze janken als er een loopse teef in de beurt is.maar je kan ook een mannetje doen en voor de 1'ste jaar laten castreren.Het is heerlijk om een hond te hebben altijd blij dat je thuis komt en aandacht geven en krijgen. Overnachten nabij het Lauwersmeer.
Geplaatst: 12 september 201213 j zelf zou ik je willen raden een kat te nemen. Die doen niet moeilijk als je ze een poosje alleen laat.Ook de hint om in asiel te zoeken is zeker een optie, en bovenal, de liefde die je van een kat krijgt, samen eten, ja,sommige zitten gewoon aan tafel hoor,samen slapen, houd ze maar eens uit je bed.samen in de tuin, altijd om je heen zonder je te hinderen. Je merk het, ik ben een kattemens.wij hebben ook 2 honden gehad.1 Dalmatier1 Engelse Setter. waarmee ik op tentoonstelling 2 e prijs wonde Dalmatier was vreselijk eigenwijs, maar wel lief. De Setter was echt een modelhond.Voor de vogeljacht opgeleid,waar wij niks aan deden.geen nerveus dier. goed karakter. zeer leergierig, kon soms de hele dag alleen thuis blijven zonder iets in huis te doen.leerde hem om na 5 uur s avonds niet meer naar buitente gaan voor een plasje.3 jaar op cursus met hem geweest.Moest wel flink in beweging gehouden worden soms uren met hem lopen.leerde hem naast de fiets meegaan.kortom een modelhond.Hij werd 16 jaar.Mijn schoondochter heeft 2 van die heel kleine hondjes. die zijn erg onrustig in huis,niet mijn keus maar zij is er gek mee.Maar wat ik vooral wil zeggen,denk goed na ,voor je besluit een dier in huis te nemen ,eenmaal thuis is het niet makkelijk hem weer retour te doen als hij/zij erg tegenvaltvr groet Wilma
Geplaatst: 12 september 201213 j Auteur Ja ik weet het moet er goed over nadenken, weet ook niet wat ik straks over hou, qua geld,zal niet zoveel zijn denk, maar de eerste prioriteit is een fiets, want die had ik ook niet, nu heb ik tijdelijk een fiets van de buurvrouw, de buurvrouw zei al,na 40 jaar krijg je toch wel een fiets van hem. nee echt niet dus. dus moet keuze maken, en ja ik heb geen rijbewijs , dus moet toch fiets worden. het is niet anders. Maar zo bedankt weer, ooit kan ik wel een hondje kopen,positief blijven denken.
Geplaatst: 13 september 201213 j Als je verstandig ben koop je meteen een met ondersteuning.Ben je nooit zweterig op de bestemming en het gaat gemakkelijker Overnachten nabij het Lauwersmeer.
Geplaatst: 13 september 201213 j Of een Cairn Terrier dus moet toch fiets worden .... positief blijven denken. Gezond?! > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 13 september 201213 j Auteur Ha ha zeker gezond, onbespoten groenten eten, fietsen,maar ik ben in een jubel stemming, wat me vandaag is overkomen te mooi om waar te zijn, maar het is echt waar, een fiets aangeboden gekregen, zo super ik heb er geen woorden voor. En ja naam ga ik niet noemen maar iemand van het forum. en ik ben zo gelukkig,kan de fiets weer terug naar de buurvrouw. Maandag naar de advokate, iets minder, want ik had mijn man liever niet meer gezien,maar ja je kan er niet onderuit. en de hond die komt er ook nog echt,zoals ik al zei, ik wil niet over een nacht ijs gaan, maar het komt echt,het liefst zou ik een hond uit het asiel halen maar die kan ik niet meer opvoeden toch????
Geplaatst: 13 september 201213 j Nou....ik heb een Golden Retriever gehad en die kreeg ik toen hij al 8 jaar was....bang voor autorijden en water en niet met katten overweg kunnend.... Hij heeft leren zwemmen in de maasDaar ging ik met de auto heenen hij lag samen met onze poes in zijn mand (je ziet er hier nog een fotootje van staan: http://www.geedee.nl/Dierengek.html ) Hij is 13 jaar geworden dus ehm....Jawel zeker kun je oudere dieren nog iets leren en ook afleren
Geplaatst: 14 september 201213 j Wij vangen oudere reuen op, die wachten op een baasje. Je kunt ze zeer zeker nog van alles leren. Geen punt. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 14 september 201213 j Wij hebben een hond was een opvanghond zijn baas wilde hem laten afmaken omdat hij medicijnen voor zijn ogen nodig had ,was altijd waakhond geweest .Naar 7 maanden is hij gewend hier onzettend lief voor mensen en andere dieren ,luistert heel goed en wij hebben hem nog van alles geleerd en hij leert iedere dag bij.Dus de meeste arsielhonden kun je ook vanalles leren .
Geplaatst: 15 september 201213 j Meestal kunnen ze je in het asiel ook wel wat vertellen over het karakter van een hondje,en je kunt op internet ook veel vinden over karaktertrekken van diverse rassen.Het is goed dat je eerst nadenkt,en kijkt wat voor beestje bij je past.Wil je veel wandelen,of juist niet.Een husky(bijvoorbeeld) heeft enorm veel beweging nodig,een mastino napolitano loopt minder ver.Hoeveel ruimte heb je in je huis,je wil niet dat je glazen bij elke swiebel met zn staart van de tafel worden gezwierd.Maar ook katten zijn fijne maatjes.Een mainecoon is al benoemd,ook een ragdoll is een kruizing tussen een hond en een kat qua gedrag.Een siamees is een echte kletskous,enz enz.Heel veel succes met je zoektocht,en ik ben benieuwd waar je uit komt.
Geplaatst: 17 september 201213 j Auteur Hond heb ik toch even op een lager pitje gezet, bij alles wat ik doe denk ik past hier een hondje bij? En als ik clienten achter elkaar heb zit het hondje toch uren alleen. En dan komt de winter er aan doe ik hem/zij iedere avond uit laten? Nee is echt nog een dilemma. Maar zoals ik al zei, fiets ging voor, en nu heb ik een fiets, lijk wel een kind zo blij. zo lief van iemand van het forum. is echt niet normaal. ja was een zware dag vandaag, veel gehuild ,ook bij de advokaat, maar we gaan door,hoe moeilijk soms ook
Geplaatst: 18 september 201213 j Ik heb sinds een maand een Maltezer pup. Maltezers zijn echt geweldige honden, vinden iedereen aardig, zijn altijd vrolijk, enthousiast en slim. Omdat ze zo klein blijven (de verwachting is dat mijn Bella zo rond de 2 kg zal worden) zijn ze makkelijk mee te nemen. En dat kan ook omdat ze een heel makkelijk karakter hebben en zich aan elke situatie aanpassen. 't is een gezond ras, vrijwel geen aangeboren afwijkingen. Nadelen hebben ze natuurlijk ook, de vacht vereist een dagelijkse kambeurt en Maltezers zijn er befaamd om dat ze moeilijk zindelijk te maken zijn. Dat kan rustig duren tot ze een maand of 7 zijn. Daar staat tegenover dat je ze ook kunt leren om binnen te gaan (kattenbak of puppy pad) waardoor je niet perse in regen of sneeuw naar buiten hoeft. Ze vinden wandelen leuk en kunnen dat ook uren maar kunnen net zo goed toe met kleine wandelingetjes.
Geplaatst: 19 september 201213 j Wij hebben een boerenfox. Wij hebben gekozen voor dit ras voornamelijk vanwege het karakter (lief, leergierig, speels, niet-zenuwachtig (zoals een jack russel), makkelijk, gezond (geen inteelt), kunnen oud worden), deels vanwege het het maatje (hij is groot genoeg om een echte hond te zijn, maar klein genoeg om niet het hele huis te vullen) en deels vanwege de prijs (wij konden geen dure rashond betalen).Zoek maar eens op internet, het is nl niet een heel bekend ras. Wat betreft alleen laten, dat kun je een hond leren (binnen de grenzen natuurlijk). Sowieso moet je ervan uitgaan dat als je een pup neemt dat een poosje heel veel tijd kwijt bent aan het opvoeden. Wij zijn de eerste twee weken bijna constant met hem bezig geweest (maar hij was dan ook binnen twee dagen zindelijk), goed gedrag direct belonen, direct duidelijk maken wat je graag ziet. En we zijn met hem naar de 'hondenschool' geweest. Zooo leuk! (en zooo goed!!) Dat kan ik je ook echt aanraden hoor, ook al heb je al een hond gehad. Onze hond vond het ook zo leuk van alles te leren (nog steeds (10 jaar!) leer ik m regelmatig nieuwe dingen, dat vindt hij echt heel leuk).
Geplaatst: 19 september 201213 j Auteur ja een hondenschool zou heel goed zijn,maar ik ben zo gebonden,heb geen rijbewijs, ben nu al zo blij met mijn fiets, moet overal over nadenken want ook daar zit een kosten plaatje aan. En ik heb nu eenmaal niet zoveel geld,vandaag ben ik bij het uwv geweest en wordt echt geen vetpot hoor, morgen krijg ik huisbezoek,van de gemeente om te kijken of mijn man echt weg is. katten dames en heren daar kan ik echt niet tegen krijg ik gewoon nee geen kattenvel maar wel kippen vel van. met respect voor ieder die ze wel heeft. maar nee ben echt geen katten mens ben er bang van zelfs. Maar een nieuwe bank is nu toch het eerste plan en verder zit ik me goed in te lezen op internet over karakter eigenschappen etc. wat bij me past. Het komt er daar ben ik van overtuigt, maar moet me echt heel goed voorbereiden. En als het hondje er is dan ben ik blij, maar heb ook gelezen hoe duur ze zijn, o echt duur want ik wil niet naar een brood fokker. Maar ik hou jullie op de hoogte van alles . groetjes
Geplaatst: 21 september 201213 j Verstandig dat je je goed inleest en zeker ook op het karakter van de honden. Je hebt groot gelijk om het rustig aan te doen (het is sowieso prettiger om pas in de lente of zomer een hond te nemen ivm zindelijk maken- dan moet je heel vaak naar buiten). Sterkte met alles hoor meid.
Geplaatst: 21 september 201213 j Auteur Daar had ik nog niet aan gedacht Heylene,maar inderdaad dat is een goeie. Maar denk er echt over na, heb al zoveel honden rassen bekeken. Wat ik tot nu toe zeer leuk vindt is een chihuahua kan je overal meenemen in de fietsmand,is trouw aan een baas, nu ben alleen. tot nu toe heeft die de voorkeur, en nee niet voor de kleertjes want dat vind ik zielig. Als pup is het net een muis,zo leuk. Mijn dochter heeft er ook een en na jaren is ze er nog steeds verliefd op en ik ook trouwens. dus wie weet wat over dit ras dan graag reactie's bedankt alvast.
Geplaatst: 21 september 201213 j Ik kan geen advies geven over het wel of niet nemen van een hond. Je kan een hond alles leren.....en inderdaad mijn hond kan als je dat vraagt, zitten, liggen, dood liggen, omrollen, hi fives geven, de krant voor je uit de brievenbus halen enz. Een scheet is het......het enige wat we hem niet hebben kunnen leren is alleen zijn.....vanaf pup zijn we daar mee bezig geweest en het lukt niet! Hij blaft het hele blok bij elkaar, of we nou een uur of 3 uur weg zijn. En hij plast en poept dan..en is een rok nervositeit! Sneu voor de hond, maar hij word 13, en zo lang zitten wij dus thuis. Toen de kids nog thuis waren, pasten die nog wel eens op, kon ik gauw boodschappen doen. De kids zijn nu al een jaar het huis uit, we zijn dus met zijn tweeën en zouden alle kanten op kunnen. Niet dus! Ik kan niet eens de boodschappen doen. Die doen we een keer in de week. Gaan we met de aato, doe ik de boodschappen, en manlief loopt een rondje met de hond. Heel soms moeten we wel ergens met zijn tweeën ergens naar toe, dan moet je oppas zoeken voor de hond. Vind ik zo achterlijk, om daar oppas voor te vragen, dus dat beperken we zoveel mogelijk. Vakanties? Blijven in Nederland, vinden wandelen heerlijk, dus dat komt goed uit, maar naar een museum of iets? Niet dus. We zijn gek op het beest, maar worden soms wel moe van de beperkingen die het met zich mee brengt. Nee, voor mij nooit geen hond meer! En dan roept iedereen, ach joh, dat overkomt je maar 1 x, nou......ik neem het risico niet meer!
Geplaatst: 21 september 201213 j Auteur Ja zit ook wat in, de hond die 11 jaar geworden is, had daar in het begin geen last van, maar naar mate hij ouder werd, als ik moest werken en dat deed ik nog heel veel toen buitenshuis,kwam ik thuis had hij gepoept, geplast, en gespuugd, en toen heb ik ook gezegd nooit geen hond meer, maar ben nu echt heel de dag thuis, heb mijn werken moeten neer leggen omdat ik in de bijstand kom,geen vetpot,moet nog even uitzoeken hoe dat precies in elkaar zit,maar maandag naar de advokaat en vraag ik het even. krijg inspectie van de bijstand of mijn man echt weg is etc. Daarom wil ook een pup chihuahua omdat ik hem zelf kan opvoeden en o zoveel liefde kan geven. ze worden ook best oud en daarom heb ik aan mijn dochter gevraagd of hij bij haar mag komen. want ook dan wil ik niet dat hij in een asiel komt. maar ook dat is dus geregeld. ja een hij en dat kleine hondje ga ik tarzan noemen[lol] zo leuk voor zo een klein hondje.
Geplaatst: 22 september 201213 j heb mijn werken moeten neer leggen omdat ik in de bijstand kom, Hè Jeanne, dat snap ik niet, kan je dat eens uitleggen? Je kunt niet werken en een gedeeltelijke bijstandsuitkering hebben? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 22 september 201213 j krijg inspectie van de bijstand of mijn man echt weg is etc. Even kijken of hij alsnog niet in de kast staat? Haha, sorry. Kon het even niet laten. En niet kunnen werken? Dat klinkt k*t Dat werken is toch een soort hobby, iets wat je leuk vind lijkt me..Maar de overheid wilt mensen nu toch juist stimuleren te werken? Is er niet ergens iets dat beide een bepaalde periode mogelijk is? > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 11 oktober 201213 j Auteur Met heel veel vreugde geef ik jullie kennis,dat ik morgenmiddag mijn hondje op ga halen in Nijmegen. Mede door mijn dochter en zoon die hun steentje bijgedragen hebben. zo lief. Het is een teefje, naam is verzonnen door mijn kleindochter van 5 en wordt snuf,ja ze heeft nu een andere naam,maar volgens haar bazinnetje nu luistert ze er nog niet naar. Zij had hem gekocht voor haar chihuahua reutje maar het gaat niet tussen hun. En voordat haar dochter er teveel aan gaat hechten wilde ze haar zsm verkopen,moet eerlijk zeggen onder de prijs[gelukkig] Nu in ieder geval is alles hier klaar voor snuf. Zal wennen worden voor haar, ook een beetje voor mij,maar ik ga er voor. buiten het fietsen wat ik nu iedere dag doe,komt er ook 3x per dag wandelen bij,en lijkt me heerlijk. Eigenlijk kan ik concluderen dat mijn leven ten goede is veranderd. Ik hoop in November mijn werk weer op te pakken als pedicure, schie ter niets mee op hoor,wordt toch van de bijstand afgetrokken,maar heb ook daar weer contacten met mensen, en kan alleen maar goed zijn voor me.kortom ik denk dat ik gelukkiger wordt als eerder.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.